Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-03, 02:00
  #1
Medlem
redmoon-cats avatar
Funderar på att resa till Tokyo och börja resan med att parta/ porra med bizarra chabu-brudar i
Roppongi distriktet.

Någon med kunskaper och erfarenheter?

Jag reser ju inte till Japan enkom för att festa/knulla (!) men det är för mig en jävligt god start på
min vistelse där.

Skall vara i Japan i minst tre, fyra månader.



1) Om inget drastiskt händer snart så reser jag med en normal backpackers reskassa.
2) Var skall jag slagga (OM jag ens ska sova) ? Alla intelligenta tips är intressanta.
3) Är det riskabelt för turister att köpa droger ute i Tokyos nöjesliv? Tänker främst på Crystal Meth.
Citera
2015-09-03, 02:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redmoon-cat
Funderar på att resa till Tokyo och börja resan med att parta/ porra med bizarra chabu-brudar i
Roppongi distriktet.

Någon med kunskaper och erfarenheter?

Jag reser ju inte till Japan enkom för att festa/knulla (!) men det är för mig en jävligt god start på
min vistelse där.

Skall vara i Japan i minst tre, fyra månader.



1) Om inget drastiskt händer snart så reser jag med en normal backpackers reskassa.
2) Var skall jag slagga (OM jag ens ska sova) ? Alla intelligenta tips är intressanta.
3) Är det riskabelt för turister att köpa droger ute i Tokyos nöjesliv? Tänker främst på Crystal Meth.

Hur gammal är du?
Är du van att resa?
Är du fullt fysiskt frisk?
Citera
2015-09-03, 04:51
  #3
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Roppongi vet du ..

Made in Japan ..

när Vi var där. Knullade inga chabu chicks, men det var lätt att tillskansa subs.

Kom ihåg att besöka fetischklubben Department H den finns i Taito-ku och inte i Roppongi .

Känner man för det så konnektar man allt från LSD till Alien anime-gays där.

Personligen tyckte jag att sexiga tentakel brudarna var rätt tjenna !
Citera
2015-09-03, 05:07
  #4
Medlem
redmoon-cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Hur gammal är du?
Är du van att resa?
Är du fullt fysiskt frisk?


Jodå, jag är fullt fysiskt frisk.
Jag är inte så jävla van att resa faktiskt. Har rest själv i USA, det är i stort sett allt.
Jag är 25.


Hoppas du känner för att svara.

Jag vet att det KAN vara knepigt att inakordera sig allmänt billigt i Tokyo om man inte vill sova ute
vilket nog är rätt säkert. Kan tänka mig att det är rätt säkert att tillockmed sova på en parkbänk inne i Roppongi. Men man kanske ständigt blir bortkörd av cyklande poliser, som på Hawaii ??

Nån som vet mera om de där "byrålådshotellen" som är de minsta som finns. ?

Jag är alltså ute efter svar/diskussion kring allt som gör det möjligt att parta i omkring 10 dar - två veckor i stadsdelen Roppongi ! Hur är det nuförtiden.
Citera
2015-09-03, 05:20
  #5
Medlem
WykkedWitchs avatar
Chabu = kristalliserat meta amfetamin .. Men det var ju inte det alla redan visste.
Citera
2015-09-03, 16:47
  #6
Medlem
Ok, du vet om att Japansk polis är rätt effektiv, va? Och att straffen kan vara brutala? Men ok, Du verkar ju veta vad du pratar om . Bodde själv i Tokyo i tre år för tio år sedan och jag hade aldrig problem ens när jag körde mot enkelriktat men det gäller att veta var gränserna går och att fullständigt vika ner för auktoritet.

I alla fall, billigaste rimliga boende hittar du nog i Asakasa öster om Ueno, kolla på Booking.com så ser du, för 2000 yen natten i sovsal skall du kunna hitta men gäller att kolla noga, ställena kan vara loppbitna. För att transportera dig billigt gäller fötter eller cykel. OBS att även cykel kan få P-böter. Fast T-bana kostar 160-230 Yen eller så. Och slutar gå vid midnatt. Asakasa är ju inte direkt gångavstånd till Roppongi men du kan ju alltid vänta på första tåget 5.30 eller så eller se det som dagens motion att gå hem. Cykelfylla är ett brott i Japan men få åtalas för det. Eller helt enkelt hitta nöjesställen närmare. Själv hängde jag uteslutande på Motown 1+2 när det begav sig men de flesta ställen i R är svindyra, typ 1000 yen per öl. Och korttidshotell i området typ 8k YEN upp för 2 timmar. Om du inte kan hänga med hem till bruden.

Sedan rent allmänt var R på nedgång redan när jag flyttade hem 2007 och senast jag besökte 2013 var det rent tragiskt så Taito kan nog ha mer fräscha ställen men som sagt jag har ingen kompetens. Mitt råd rent allmänt när det gäller Tokyo är att läsa in dig JÄVLIGT noga. Tipset är nog att sova öster om Ueno, hyra en cykel och kolla runt. Och läs in dig nog på Google vad som gäller just nu.
Citera
2015-09-04, 02:32
  #7
Medlem
xlrs avatar
Citat:
I alla fall, billigaste rimliga boende hittar du nog i Asakasa öster om Ueno, kolla på Booking.com så ser du, för 2000 yen natten i sovsal skall du kunna hitta men gäller att kolla noga, ställena kan vara loppbitna.

Akasaka? Asakusa? Jag förmodar att du pratar om det sistnämnda, då Akasaka är rätt upscale.
2000 yen per natt låter rätt dyrt om han ska stanna i 3-4 månader.
http://www.guesthouse-shinjuku.com/english-index.html kostar 27000 i månaden, och ligger dessutom på "rätt" sida av staden. Inget illa gentemot Asakusa, men det finns inte speciellt mycket att göra där.

Citat:
Sedan rent allmänt var R på nedgång redan när jag flyttade hem 2007 och senast jag besökte 2013 var det rent tragiskt så Taito kan nog ha mer fräscha ställen men som sagt jag har ingen kompetens. Mitt råd rent allmänt när det gäller Tokyo är att läsa in dig JÄVLIGT noga. Tipset är nog att sova öster om Ueno, hyra en cykel och kolla runt. Och läs in dig nog på Google vad som gäller just nu.

Taito-ku? Var? Asakusa? Ueno? Okachimachi? Inte speciellt många klubbar där dock. Fräsht? Nja. Gammalt, ja


Citat:
Själv hängde jag uteslutande på Motown 1+2 när det begav sig men de flesta ställen i R är svindyra, typ 1000 yen per öl. Och korttidshotell i området typ 8k YEN upp för 2 timmar. Om du inte kan hänga med hem till bruden.
Motown 2 är stängt sedan några år tillbaks dessvärre. Öl kostar som sagt runt 1000 yen på de flesta ställen. Dock i dagens värde så är väl dock inte 70SEK för en stor öl speciellt dyrt dock. Det kostar väl ungefär detsamma i Sverige?

Det vettiga med Japan är att det är lagligt att dricka utomhus, så det går ju värma upp med konbini-öl
Citera
2015-09-04, 07:01
  #8
Medlem
Asakusa, du har helt rätt, var lite trött när jag skrev . Men 2000 natten var en grov avrundning, har inte kollat så noga. I alla fall kostar väl riktiga hotell typ APA 5k och upp? Shinjuku tycker jag är Tokyos rövhål, därför jag inte rekommenderade det. Shinjuku och i viss mån Ikebukuro är de enda ställen i Tokyo där jag tyckt att det känts obehagligt på natten, många skumma typer som hänger där. Likadant baksidan av Shibuya typ 300 meter norr om stationen är ett skumt ställe.

Men 1000 yen är ju mycket pengar för en som kan tänka sig vara uteliggare även om det inte är dyrare än i Sverige. Om man inte behöver ragga brudar utan skall öla med kompisar är ju alla isakaya, nudelställen och liknande ett hett tips. Brukar väl vara 4-5 hundra för en öl där. Riktigt som du säger att man kan stå utanför konbinin och halsa, eller varför inte cup sake med rivlock för den genuina A-lagarkänslan men jag har aldrig kunnat med, för låg klass. Ett ytterligare tips är att sätta sig på en gräsplätt och halsa shochu.

2:an är stängd men jag tyckte alltid att ettan var bättre, mer avslappnad stämning och mer after workkänsla. Tvåan var mera för gäng enligt min erfarenhet men smaken varierar.

Sedan skall nog TS kolla om några guesthouse fungerar som raggställen, eller några slabbiga isakaya runtomkring. När jag bodde i Tokyo så var det i princip Roppongi som gällde om man som västerlänning ville ha Asiatiska tjejer men jag kollade aldrig undregroundscenen, finns säker gothrockklubbar och annat där man kan plocka upp.

Sedan tycker jag att TS skall satsa på ett hyfsat boende. Anledningen är att du för 2-3 tusen skall få ett helt schysst GH där du kan laga mat och dom inte stjäl dina saker och detta motsvara bara några öl så det är party och inte boende som knäcker budgeten i Tokyo. Som det utmärkta tipset från xlr säger så är konbinin drinkarens bästa vän i Japan och eftersom nästan inga ställen har cover charge eller är särskilt känsliga för hur full du är när du går in så är det bästa att bara suga på en öl medans du är inne och så tanka upp utanför.
Citera
2015-09-04, 10:43
  #9
Medlem
Är det sant att man lätt kan bli gripen?
Citera
2015-09-04, 18:50
  #10
Medlem
bjornebarns avatar
Blir du tagen för personligt bruk eller ringa innehav av droger (även milda saker som cannabis) så får du rimligtvis böter och en utvisning på livstid från landet, så det är inget jag skulle riskera. Sedan så skall det vara vanligt att bli utpressad av försäljarna efter att du har köpt, att du måste ge dem en massa pengar för att de inte skall gå till polisen. Huruvida de gör verklighet av sina hot eller ej vet jag inte, och jag vet heller inte om de kan komma att bli våldsamma mot dig om du stretar emot.
Citera
2015-09-05, 11:39
  #11
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Asakusa, du har helt rätt, var lite trött när jag skrev . Men 2000 natten var en grov avrundning, har inte kollat så noga. I alla fall kostar väl riktiga hotell typ APA 5k och upp? Shinjuku tycker jag är Tokyos rövhål, därför jag inte rekommenderade det. Shinjuku och i viss mån Ikebukuro är de enda ställen i Tokyo där jag tyckt att det känts obehagligt på natten, många skumma typer som hänger där. Likadant baksidan av Shibuya typ 300 meter norr om stationen är ett skumt ställe.

Hehe, ja smaken är ju som baken
Jag har bott i Ikebukuro i snart 5 år och skulle inte kunna tänka mig att bo någon annanstans! Att Shinjuku är ett rövhål håller jag helt med om.

Jo det är sant att "riktiga" hotell kostar en hel del mer. Dock finns det så många gästhus nu, så att man kan komma undan med under 1000 yen om natten om slår ut ett genomsnitt på en månadshyra.

300 meter norr om stationen? Du menar inte söder och Love Hotell Hill? Går du norrut så kommer du rätt snart till Aoyama, vilket med närliggande Omotesando är rätt fashionabla områden
Citera
2015-09-06, 19:26
  #12
Medlem
redmoon-cats avatar
Det snackas mycket om att öla hit och dit, men jag dricker ju aldrig alkohol.
Och om det stämmer att polis i Japan är mycket effektiv och att man riskerar livstidsutvisning, dryga böter osv för innehav med ice där, (dessutom är det yakuzan som styr det mesta av shabun)
så kan det nog vara bäst att strunta i det, kanske.. Det var tydligen ingen här i tråden med direkta erfarenheter av annat än att var man skall öla, i stort sett... och flasha med allmäna kunskaper.

Men efter en hel del googlande och sunt förnuft så vet jag nu att Roppongi ingalunda är på nedgång och att det endast är ställen med egna inkastare där som är svindyra med svindyra öl och SVINDYRA sällskapsdamer.

Tja, Jag vill ju helt klart bo så eget och privat som möjligt också!.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2615958

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback