Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-09-04, 20:22
  #73
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Jag har träffat ensamkommande, jag har varit flyktingguide, jag har besökt hvb hem. Jag skulle påstå att ungefär 95 % av alla är 14-17 år säkert 80% killar.

De 5 % som kanske är äldre bör givetvis, om det kan bevisas med de metoder Migrationsverket använder, behandlas som vuxna.

Det skulle vara intressant att veta vilka i tråden som suttit ner fikat och pratat med ensamkommande ?

Jag tror ni ändrar uppfattning om ni möter barnen öga mot öga i ett samtal.
Min kompis farsa jobbar med ensamkommande. Det betyder att han spenderat tusentals timmar i nära umgänge med dem. Och han är fullständigt övertygad om att en stor andel av alla "barn" i själva verket är betydligt äldre. Men vad vet han, GIILAB har ju gubevars fikat med kidsen..
Citera
2015-09-04, 20:27
  #74
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Eid är inte ens ett Afghanskt eller Arabiskt namn.. det är ju en högtid och tror fan inte ens en person från Afghanistan eller nått arab land kan heta så, det är ju som att döpa sin unge till Jul...
Ja, för det finns ju igen som heter Natalia eller Natalie. Dessutom har vi ju Per Juhl; http://s13.photobucket.com/user/deet...juhl2.jpg.html
Citera
2015-09-04, 21:37
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
I den artikel TS hänvisar till står att läsa:
Äger Sverige verkligen detta problem? Stämmer det som här påstås? Saknar Afghanska pass födelseår? Antar att om denne "Eid" hade sparat sitt pass och inte kastat det på vägen till Sverige, så kanske han haft lite högre trovärdighet. En rimlig uppskattning gällande åldern på "Eid" bör väl hamna mellan 25-30 år?
Min fetning, och svar nej. Alla instanser, migrationsdomstoler etc. har bestämt sagt att det är DEN SÖKANDE som bär ansvaret att styrka sin ålder, och att det då främst är skriftlig dokumentation (ID, födelseattest etc.) som gäller. Sedan att det i praktiken ofta verkar duger gott med "ey len jag vara 15" är väl en annan sak.

Men nej, det är inte sverige som äger problemet, ansvaret ligger enligt reglementet på honom.
Citera
2015-10-06, 14:32
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Araber kan man INTE fostra till någonting, det är bara för vildade idioter. För 50 år sedan levde flesta i Öknen som stammar. Att man vill smutsa ner Europa med dessa människor är inte ok.

Allt som blandar ut idioter och äckel som dig är ett klart lyft. Du är faktiskt än av de mer bindgalna vidriga människor jag stött på här. Jävla skitattityd.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback