Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 07:38
  #1
Medlem
Mobiloperatören Tre meddelar att man ska låta musikstreaming bli gratis och inte påverka kundernas surfpott. Det gäller streaming via Spotify, Deezer och Tidal.

Finns det något sätt att få det att se ut som att spotify används så fort man använder internetdata? Typ om man jailbreakat, något program där?

Vore ju rätt underbart att ha oändlig surf!!
Citera
2015-09-02, 08:09
  #2
Medlem
Jag följer den frågan och väntar i spänning på svar!
Citera
2015-09-02, 20:51
  #3
Medlem
70gb/månad är det man får streama musik för, vilket motsvarar surfen som går åt om du lyssnar på musik dygnet runt i en månad. Så om du skulle lyckas komma runt det, är det 70gb du har att röra dig på. Tänkte bara påpeka det. Intressant ide hur som, följer även jag tråden med spänning.
Citera
2015-09-02, 21:17
  #4
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremyvanholden
70gb/månad är det man får streama musik för, vilket motsvarar surfen som går åt om du lyssnar på musik dygnet runt i en månad. Så om du skulle lyckas komma runt det, är det 70gb du har att röra dig på. Tänkte bara påpeka det. Intressant ide hur som, följer även jag tråden med spänning.
Vilken typ av kvalité är det inräknat med? Extreme quality?
Citera
2015-09-04, 15:23
  #5
Medlem
Pljs avatar
Ser inte riktigt funktionen i detta. I alla fall inte för Spotify, där har man sin musik i Offlinelistor - alltså använder man aldrig mobildata för Spotify.

Vet inte hur de andra programmen fungerar men detta gör ingen större skillnad för någon som använder Spotify premium.
Citera
2015-09-04, 15:27
  #6
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plj
Ser inte riktigt funktionen i detta. I alla fall inte för Spotify, där har man sin musik i Offlinelistor - alltså använder man aldrig mobildata för Spotify.

Vet inte hur de andra programmen fungerar men detta gör ingen större skillnad för någon som använder Spotify premium.
Alla spellistor får inte plats i mobilen så det här hade varit grymt om jag hade haft tre.
Citera
2015-11-05, 14:20
  #7
Medlem
Run3s avatar
Jag utgår ifrån att detta inte sker lokalt på telefonen, i.e. spelar det ingen roll om du har rootat eller ej. Jag antar att Tre kör DPI (deep package inspection) och skiter helt enkelt i att räkna paketen på fakturan när IP-adressen är Spotifys CDN.
Citera
2015-11-06, 02:52
  #8
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tele - allmänna diskussioner --> Tele - operatörer
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback