2015-09-02, 13:57
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jj_6
Hur har expressen fått tag i hennes diagnos? Den är väl ändå inte offentlig handling? Vad säger PO om att publicera privatpersoners diagnoser?

Det måste bli en backlash för expressen efter detta solklara övertramp.
Hon är öppen med det.

Någon backlash lär det inte bli. Möjligen att PO har synpunkter men jag tvivlar på det, det är i princip omöjligt att få rätt hos PO om man är invandringskritiker. Kanske inte så konstigt, Expressen, Aftonbladet med flera är delägare i PO.
Citera
2015-09-02, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Du verkar helt blåst! har du inget vettigt att skriva? Du raljerar över tantens sjukdomstillstånd som tydligen är något gammalt. Skärp till dig!
Om du läst några av hennes texter så borde du också undra om den "el allergiska" och "amalgamskadade tanten är som hon ska. Hon är ingen martyr och borde få sin pension indragen samt betala igen det hon snyltat.
Men blir man kallad blåst av en som du så tar jag det som en komplimang.
Citera
2015-09-02, 13:58
Medlem
Steinarrs avatar
Så vidrigt att jag knappt finner ord för det....
Citera
2015-09-02, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Ja då får du känna dig stor och stark när du ger dig på en 70åring.
Hon har gett sig på folk som söker asyl i Sverige så hon är den sista som ska klaga. Varje nation är skyldig att ge asyl till den som behöver det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Skicka till Barbro Jöberge* i Waxholm men det finns risk att den lilla stråltanten utvecklat allergi mot blommor.
Hon tål varken el eller amalgam eller muslimer.
Jag tänker skicka en påminnelse att hon inte ska äventyra rikets säkerhet med att samarbeta med snapphanar.

Hahahah! internetmobbing på hög nivå, (eller låg?)
Undrar hur den paranoida kvinnan tar uthängningen?
Hon är väl rädd hela tiden stackarn.
Hemskt att bli uthängd och mobbad på af pöbeln.
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Hon är öppen med det.

Någon backlash lär det inte bli. Möjligen att PO har synpunkter men jag tvivlar på det, det är i princip omöjligt att få rätt hos PO om man är invandringskritiker. Kanske inte så konstigt, Expressen, Aftonbladet med flera är delägare i PO.

Du menar samma PO som för någon vecka sedan gick ut med det häpnadsväckande uttalandet att vi har vår yttrandefrihet på politikernas nåder och att om vi inte uttrycker rätt åsikter, så kan den tas ifrån oss? Ja, jo, han kommer nog säkerligen att slå expressen på fingrarna
Citera
2015-09-02, 14:00
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

På vilket sätt är det vidrigt? Ja, annat än att det är taskigt mot Julia Caesar då förstås.
Citera
2015-09-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Varför Expressen?
Var det inte på DN:s uppdrag som Orrenius grävde i denna fråga?

De samarbetar med varandra. Lägg till Expo, AFA och Researchgruppen som fixar smutsjobbet. De vill ha åsiktsmonopol och gör allt i sin makt för att styra folket dit dem vill. De är beredda att ta till vilka metoder som helst för att skrämma folk till tysnad och få dem att rätta sig i ledet. Detta är ren fakta som inte går att förneka.
Citera
2015-09-02, 14:01
Medlem
Fekaliuss avatar
Dagens Media: http://unvis.it/www.dagensmedia.se/n...cle3927280.ece
Resumé: http://unvis.it/www.resume.se/nyhete...ars-identitet/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Om du läst några av hennes texter så borde du också undra om den "el allergiska" och "amalgamskadade tanten är som hon ska. Hon är ingen martyr och borde få sin pension indragen samt betala igen det hon snyltat.
Men blir man kallad blåst av en som du så tar jag det som en komplimang.

Om du tar det som en komplimang är du sjuk. men det har jag förstått att du är. Ni kan ju jämföra era journaler du och JC. Jag har inte kallat henne martyr eller något liknande jag undrar bara varför du inte har något bättre att komma med. Och om alla som vill snylta på vårt vad tycker du om alla bidragssökare som kommer till Sverige i nutid?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Håller med, Barbro Jöberge* är verkligen vidrig.
Att driva en häxjakt som journalist mot våra gäster och sen inte stå för det samt låta oss skattebetalare stå för notan, hon ska betala igen vartenda öre hon fifflat till sig.
Citera
2015-09-02, 14:02
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Min intelligens har jag ingen aning om men att det funkar vet jag, det är i varje fall så tystnadsspiralen fungerar: om tillräckligt många bryter tystnaden så förloras självcensuren, folk blir mer öppna, vågar stå på sig och människor vågar inte vara lika taskiga mot de som bryter mot åsiktsnormen. Det kräver dock att folk faktiskt gör det, att några får offras gör inget om det är en bättre framtid för alla, eller för de flesta, man söker. Ska man motivera tystnaden och det sociala stigmat med att några få kan råka illa ut? Det låter ju minst sagt märkligt...

Det är mycket möjligt, men vad spelar det för roll? Är idén om hur någonting bör vara ett skäl till att inte agera mot det som är?

"Det bör inte finnas förföljelse av oliktänkande och stigmatiserande av människor av avvikande åsikter i en demokrati, just därför bör vi inte arbeta rent kollektivt och vara solidariska i den meningen att vi de facto bekämpar stigmatiseringen och gör vår demokrati mer demokratisk", du tycker inte att den argumentationen är lite... ja, konstig?

Självklart borde folk vara solidariska, det är det enda rationella givet den situation vi har nu (om man köper den bild du har, dvs).
Det finns redan många som har brutit tystnaden. Alla med offentliga uppdrag inom SD exempelvis. Det finns även de som är öppna med sina åsikter i sociala medier. Senaste opinionsmätningarna ger vid handen att SD har ett väljarstöd om 20-25%. Ändå fortsätter facket att utesluta deras medlemmar, folk får sparken med hänvisning till "värdegrunder" osv osv.

Det har alltså ännu inte fungerat, det där du talar om. Inte heller kan de som vill vara anonyma sägas utgöra någon form av majoritet av de som hyser åsikter som ligger nära JC:s. Så det där med tystnadsspiral ger jag inte så mycket för.

Trots detta, så vill vissa vara anonyma just av det enkla skälet att det fortfarande är förenat med negativa konsekvenser att vara öppen med sina politiska åsikter. Detta gäller givetvis särskilt de som har mycket att förlora. Därför är det extra viktigt att vi värnar om deras rätt att vara anonyma och inte ställer krav på att de inte ska kunna vara det eller diskvalificerar deras åsikter för att de väljer att vara det. DET är en mycket obehaglig utveckling, en utveckling som Expressen med sitt uthängande klart visar att man stöder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in