Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 13:14
  #481
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Jag delar inte din uppfattning om att några "hjältar" kan lösa problemen. Men om du nu tycker att några "hjältar" bör stiga fram så kan man ju fråga sig varför du inte gör det själv? Eller skulle det bli för obehagligt att bli uthängd i media och kastad i fängelse? Varför är just ditt liv värt mer än någon som du vill ska agera "hjälte"?

Om du skriver med ditt riktiga namn så blir du inte av med jobbet eller fackföreningsmedlemskap. Däremot om lär du aldrig bli förtroendevald i facket men vill du verkligen det? Hela det här systemet bygger precis som i DDR på social stigmatisering. Att folk ska vara rädda att säga sin åsikt öppet. Om alla resonerar som du så kommer diktaturen aldrig att raseras! Om du argumenterar sakligt för sin åsikt så kommer du att upptäcka att vanligt folk på jobbet och hemma är mycket mer toleranta än du trodde.

Var förändringen du vill se. Det kommer inte komma några "hjältar". Och de "hjältar" som hittills trätt fram har snarast fördömts av sådana som du just för att ni är så rädda att förknippas med dem. Jag tänkte som du för något år sedan och tröttnade på att gömma mig, jag kastade alla mina anonyma konton och skriver idag i kommentarsfält och bloggar under eget namn. Endast här på Flashback jag är anonym men det beror inte på mina politiska uppfattningar utan pga andra saker som jag skriver.

Det är djupt olyckligt att JC skrivit under pseudonym. Det enda rätta för henne nu är att slänga pseudonymen och börja skriva under eget namn. På så sätt så kommer Expressens kampanj mot henne att inte ha någon effekt och hon kommer stärka de som fortfarande, likt rädda möss, sitter och skriver anonymt att själva gå ut ur anonymitetens patetiska dunkel.

Men Flashback kan väl ändå representera en stor del av Sveriges befolkning numera ?
Finner det lite lustigt att du stoltserar med att du inte är anonym längre, men att du inte vågar frångå din anonymitet bland den större befolkningen eller "pöbeln" om du så vill kalla det.

Du har väl redan sett effekten av media på svenskt rättsväsende ? vad är nästa system som kommer falla, sjukvården ?

Om du får cancer hur skulle du känna dig om du blev nekad sjukvård för att du har "fel åsikt" ?
Men du kanske inte tror att makthavare kan korrumpera makthavare inom sjukvården heller ?
Har hänt i andra länder och kommer hända i Sverige.

Du får gärna fortsätta och spela på demokratins sista toner, men faktum kvarstår att demokrati bara fungerar med demokratiskt lagda människor. Kasta in några vargar i en demokrati och du har fullt kaos.
Hur hade du tänkt att tämja vargarna ?
Citera
2015-09-02, 13:14
  #482
Avstängd
terminatorarnolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Så journalister skall inte få granska opinonsbildare? Okej.
Inte på det sättet, nej.
Citera
2015-09-02, 13:15
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Som t.ex?

Gällande DN så är Sandvikenrapporten ett exempel. Går att läsa om här:
(FB) DN: Sandviken tjänar över en halv miljard på invandringen

Eller här:
http://www.tino.us/2014/06/rapport-o...r-exkluderats/

Det är sånt som Peter Wolodarski kallar för "agendasättande journalistik". Ibland blir folk lite sura på det anonymt på nätet då folk ibland har lite svårt för folk som ljuger. Då ska folk dock veta att DN/Expressen kan komma att hänga ut folk som är fulla av tvivel och svaga i tron.
__________________
Senast redigerad av Alphatross 2015-09-02 kl. 13:20.
Citera
2015-09-02, 13:15
  #484
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Om folk inte på olika sätt skadades av att ha för etablissemanget misshagliga åsikter så hade hon inte behövt värna sin anonymitet. Det är inte JC som har skapat behovet av anonymitet.

Av vem skadas hon? Av folk i sin närhet? Eller umgås hon bara med folk från etablissemanget?

Och visst kan det finnas behov av anonymitet för vissa personer, men det innebär inte alla andra måste underkasta sig deras behov.

Om något så är det, förövrigt, en självuppfyllande profetia att hävda att man är i behov av anonymitet för att inte utsättas för social skada och därför, genom sin anonymitet, visa att ingen vågar vara öppen med dessa åsikter. Det brukar kallas för tystnadsspiralen och är ett väldigt intressant fenomen.
Citera
2015-09-02, 13:15
  #485
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilization
Börja med att läsa denna blogg:

http://www.tino.us/

Läs de senaste 20 inläggen som Tino gjort i bloggen och därefter kan vi diskutera ifall media mörkar sanningen.
Varför ta allt så bokstavligt. Bara för att man inte är emot en stor invandring behöver det inte betyda att man bara tror det är en dans på rosor. Man vill ju hjälpa. Inte bara se till om vi tjänar på invandringen. Och vänstern gillar ju att hjälpa.

Se inte allt i svart och vitt snälla Flashback!!!
Citera
2015-09-02, 13:16
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Att Flashback ligger som 13:e mest använda sajt i Sverige kanske förvånar dig... Av media ligger Expressen på 5:e och AB 8:e plats, men idag är Flashback 3:e största kanal för nyheter, diskussioner och information. Och Flashback växer för varje dag.

DN är 23:e och Svd 28:e på listan. Om jag vore chef inom media skulle jag vara mycket nervös då jag ser klart och tydligt trenden. Media är på ett mycket sluttande plan - utför.

Givetvis kommer media göra allt för alternativa kanaler skall begränsas, baktalas, svärtas ner, hånas och förlöjligas men så länge det finns internet blir det svårt. Alla med IQ >fiskmås begriper varför media slåss för sin överlevnad. En sanning de inte ens erkänner för sig själva - utan hellre pekar finger åt reella sanningar som diskuteras på nätet.

Hela listan, varsågod : https://reach50.com/


Värt att sägas är väl också att varken Expressen eller AB kan sägas vara sajterna folk går för att få politisk journalistik vilket ger FB en förstaplats efter att besöken för kattvideos och tantskvaller rensats bort.
Citera
2015-09-02, 13:17
  #487
Avstängd
terminatorarnolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Av vem skadas hon? Av folk i sin närhet? Eller umgås hon bara med folk från etablissemanget?

Och visst kan det finnas behov av anonymitet för vissa personer, men det innebär inte alla andra måste underkasta sig deras behov.

Om något så är det, förövrigt, en självuppfyllande profetia att hävda att man är i behov av anonymitet för att inte utsättas för social skada och därför, genom sin anonymitet, visa att ingen vågar vara öppen med dessa åsikter. Det brukar kallas för tystnadsspiralen och är ett väldigt intressant fenomen.
Hon kanske är medlem i transport.
Citera
2015-09-02, 13:18
  #488
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
SVT-text kallar henne oväntat bara "kontroversiell", hade förväntat mig den sedvanliga drapan om "rasist", "högerextrem", osv.

SVT listar TT:s artikel under den nya nyhetskategorin Journalisthat på webben. Full retard, full Arstad, Nordkorea-mode--finns inga förklenandne omdömen om SVT som kan vara överdrivna längre. SVT bekräftar dem gång på gång.
Citera
2015-09-02, 13:18
  #489
Medlem
Karin Olsson avslutar sin krönika i expressen med att demokratin mår bäst så. Avdelning avslöja identiteter.

Finns ju alltid en anledning till att man skriver anonymt och om det är för att slippa våldsvänstern så är det ju såklart viktigt att inte hänga ut enskilda skribenter. Journalister är ju också själva snabba med att skriva om hatsajter, hatbrev, hatmejl, hatbesök så varför man nu väljer att hänga ut en människa till våldsvänstern förstår jag inte?
Till skillnad från journalister på aftonbladet och expressen m.m så kommer säkert inte Jöberger ha någon tillgång säkerhetsvakter heller. Expressen är dom skyldiga nu om något händer henne.

För övrigt så känns det otroligt barnsligt att ta upp saker som elöverkänslighet och amalgam. Sånt kan man få läsa här på flashback kan jag tycka. Inte från några journalister i Sveriges mäktigaste media. Drevet är igång och nu kommer det att mobbas och häcklas och helst av allt så vill väl expressen att hon tar livet av sig. Med tanke på att hon nog verkar ha en del problem så är väl det heller inte omöjligt. Bara hoppas hon har folk omkring sig.
__________________
Senast redigerad av Thure10 2015-09-02 kl. 13:27.
Citera
2015-09-02, 13:18
  #490
Medlem
svallerbyttans avatar
Modigt av Annika Hamrud att hänga ut Julia Ceasar när hon själv inte har någon adress:
http://www.hitta.se/annika+hamrud/-/person/xMs-1HAA7e
Citera
2015-09-02, 13:19
  #491
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Det fanns visserligen lite satir hos Bo Balderson men hen kan väl knappast säga vara en opinionsbildare som söker makt och inflytande?

Sen är det väl inte så många som känner till vem BB är, och sen var det 25 år sen BB publicerade något. Nästan lite bortglömd idag.

Visar bara på att journalister visst respekterar ett nom de plume, om de sympatiserar med vederbörande. JC är Orrenius', Hamruds och Expressens fiende; därför outas hon.

Viktigt blir det då för dessa - för att det s.a.s. ska finnas nåt allmänintresse -, att slå fast att JC visst har "makt".

Ett fånigt argument. JC har naturligtvis inte alls nån makt, varken politisk eller ekonomisk; däremot har hon sin 'plume', och är det nåt DEN EGENTLIGA makten fruktar, så är det just den, pennan och de ord den kan plita ner.

Vad SVT, SR, Schibsted och Bonnier gör, är att låtsas stå på det enkla folkets sida, när det ju i själva verket är så att de är dessa som är en del av den riktiga makten. Makten granskar medborgarna alltså. Det anmärkningsvärda är att så många köper hela farsen. Men de kommer köpa den fars som vore att tryck- och yttrandefriheten inskränks också. Allt i toleransens namn!

Vem är det egentligen som påpekar att kejsaren är naken? Familjen Bonnier eller folk ute i stugorna?
Citera
2015-09-02, 13:19
  #492
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Tänk om MSM hade lika stor respekt för en människas integritet som för källskyddet.
Men alltså. Det är väl få uppgifter som är så viktiga för en journalist som att kunna konfrontera och ställa opinionsbildare till tals?
Och det är väl få opinionsbildare som är så duktiga på att hänga ut folk som extremhögern?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback