Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-09-04, 15:00
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det finns ju lite olika sätt att se på den saken.
Själv vill jag inte riskera något, och har aldrig mer än 5g hemma åt gången.
(Har fått för mig att det går någon gräns där vad gäller ev. straff. Fast det är kanske om man blir tagen i Dk?)
Nåväl, det är ju langaren som har tagit beslutet att langa, inte jag. Så vad har denne för anledning att bli sur för att man inte köper större bitar?
Vill jag ta de riskerna, så kan jag snabbt och lätt åka till Chris själv och handla. Vilket jag inte vill.

Deras beslut alltså.
Dålig anledning/ursäkt till att vara dryg/sen alt, sälja mindre bitar än utlovat.
Men men, de förlorar ju kunder i det långa loppet. Sådana langare är ju inte de första man kontaktar direkt.

Av någon anledning så vill åklagare få det till försäljning om det bara är två femmor man sitter på i två bags i en del fall. Då får man ju köra stenhårt på att man köpte två.
Citera
2015-09-04, 15:11
  #62
Medlem
federeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det finns ju lite olika sätt att se på den saken.
Själv vill jag inte riskera något, och har aldrig mer än 5g hemma åt gången.
(Har fått för mig att det går någon gräns där vad gäller ev. straff. Fast det är kanske om man blir tagen i Dk?)
Nåväl, det är ju langaren som har tagit beslutet att langa, inte jag. Så vad har denne för anledning att bli sur för att man inte köper större bitar?
Vill jag ta de riskerna, så kan jag snabbt och lätt åka till Chris själv och handla. Vilket jag inte vill.

Deras beslut alltså.
Dålig anledning/ursäkt till att vara dryg/sen alt, sälja mindre bitar än utlovat.
Men men, de förlorar ju kunder i det långa loppet. Sådana langare är ju inte de första man kontaktar direkt.

Nä du har så rätt på alla punkter. Jag tänker så här att langarna har ju hela marknaden själva. Dom får ju sålt ändå. Om man bara känner langaren som TS syftar på, vad gör man då? Säg att det är den enda langaren i staden där han bor? ( Vilket det knappast är)
Citera
2015-09-04, 15:19
  #63
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av federeX
Nä du har så rätt på alla punkter. Jag tänker så här att langarna har ju hela marknaden själva. Dom får ju sålt ändå. Om man bara känner langaren som TS syftar på, vad gör man då? Säg att det är den enda langaren i staden där han bor? ( Vilket det knappast är)

Du menar hur man får styrsel på en stropp till langare?

Tycker att vi köpare ska styrsla upp oss lite också, och inte vara så j-vla needy alltid.
Man kan och får säga nej, om man tycker att man får för lite eller att de kommer försent.
Vi måste återta marknaden.

Tråden här på forat om att höja priser är bara löjlig.
De kommer att tappa massor av kunder. I alla fall där jag bor.

Edit: Jag har själv sagt till min langare om att han gav små bitar och var strulig, han har bättrat sig något. Men han tror fortfarande att vi är polare eller att han har någon slags "chans" på mig, trots att vi har förhållande båda två. Crepy, så pass att jag faktiskt drar mig för att köpa/röka överhuvudtaget.
Trist.

Har dock andra att gå till, så han får köra sitt race med någon annan.
__________________
Senast redigerad av Pripps3.5 2015-09-04 kl. 15:25.
Citera
2015-09-04, 15:29
  #64
Medlem
federeXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du menar hur man får styrsel på en stropp till langare?

Tycker att vi köpare ska styrsla upp oss lite också, och inte vara så j-vla needy alltid.
Man kan och får säga nej, om man tycker att man får för lite eller att de kommer försent.
Vi måste återta marknaden.

Tråden här på forat om att höja priser är bara löjlig.
De kommer att tappa massor av kunder. I alla fall där jag bor.

Edit: Jag har själv sagt till min langare om att han gav små bitar och var strulig, han har bättrat sig något. Men han tror fortfarande att vi är polare eller att han har någon slags "chans" på mig, trots att vi har förhållande båda två. Crepy, så pass att jag faktiskt drar mig för att köpa/röka överhuvudtaget.
Trist.

Har dock andra att gå till, så han får köra sitt race med någon annan.


Ridå. Tack för svar
Citera
2015-09-05, 21:17
  #65
Medlem
Crumbzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
haha nej det var det inte alls det, men kanske drygt tio år sen, eller mer, var det ju standard.

Jag vet hur gammal jag är, vad det kostade när jag började röka osv. Kanske bor vi i olika delar av landet eller någonting för det jag skriver är korrekt.
Citera
2015-09-07, 19:35
  #66
Medlem
kool-g-raps avatar
Vart är det ni bor där ni säjer att det är säljarnas marknad? Här är det verkligen köparnas marknad, även fast jag är skit trevlig mot kunderna, ger perfekta bitar, alltid är tillgänglig och har inne så är det svårt att få iväg.
Citera
2015-09-08, 14:08
  #67
Medlem
IncinerableWastes avatar
Till TS: skaffa ny kran. Du som kund förtjänar väl att bli behandlad
på ett bättre sätt än så som du blir behandlad på?

Avskyr sådana personer som den kranen verkar vara.
Citera
2015-09-08, 14:17
  #68
Medlem
Han kommer när han fått nytt och har tid. Tills dess; håll ut.
Citera
2015-09-09, 13:55
  #69
Medlem
Johan_08s avatar
Trist med oseriösa langare som många verkar ha erfarenhet av.

Min postkran har aldrig strulat för mig och jag betalar billigt för bra och potent röka.
800kr för en 10g och billigare ju mer jag köper :-)
Händer att jag köper åt vänner och annat folk ibland också, agerar mellanhand, så kan bli köp rätt ofta men aldrig några konstigheter alls!
Citera
2015-09-12, 22:26
  #70
Medlem
haha vilken fråga... det är självklart att han inte har tid just när du hör av dig, men han lär ju höra av sig när han kan eftersom han vill sälja.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback