Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-05, 09:51
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Aftonbladet,DN,Expressen mfl har betydligt större trovärdighet hos gemene man än diverse obskyra nätsidor. Svensk tryckt press har stor trovärdighet och är relativt nyanserad och opartisk i sina analyser.
Eftersom tidningarna du nämner inte verkar öka sin försäljning av blaskorna så tyder ju det på att gemene man som du nämner ej tycker om de lögner som dagligen dyker upp i dessa propagandablad.

Alla håller varandra om ryggen i denna mediasoppa , och det förstår man ju.

Men nu är det ju läge att lägga ner ------ och bygga ett nytt media sverige.
Det kommer att ske inom kort då politikerna nu börjar svänga för att rädda brödfödan.
Citera
2015-09-05, 20:59
  #206
Moderator
Fear2bes avatar
Gunnar Axén (M) inspirerade mig att säga upp tv-licensen och kasta ut tv'n.
Citat:
"TV:n utslängd. Ett enkelt samtal t 0771-910004 o jag behöver inte längre finansiera @CillaBenko o hennes rödgröna valarbetare. Nöjd."
Det tog en stunds övervägande för mig men sen lackade jag också ur. Andra användare här hjälpte mig med motivationen att slutligen ta steget att kasta ut tv'n.

Det fina nu är att man har möjligheten att protestera mot Svt genom att helt gå över till pc istället och säga upp det statliga tvångsabonnemanget. Kan inte säga att jag saknar den massiva propagandan ifrån Svt, snarare känns det bra att mina pengar inte är med och sponsrar deras verksamhet. För en gångs skull gick det att göra sin röst hörd och det påverkar dem ekonomiskt om än så lite. Med tiden blir det rätt så mycket pengar man betalar in i licens.

Med så många vänstermänniskor och miljöpartister som jobbar på Svt så kan jag tänka mig att dom aldrig skulle släppa in någon som inte delar deras politiska åsikter att jobba där. Därför kommer Svt att bara bli sämre och sämre. Man ser ju klart och tydligt att dom inte ens försöker framstå som opartiska och neutrala längre. Efter ett antal anmälningar till Granskningsnämnden upptäckte de att några anmälningar inte är något att oroa sig över då de blir bedömda av sina vänligt inställda kollegor (som naturligtvis inte är opartiska).
Citat:
Rubrikerna på SVT FORUM FREDAG 4 SEPTEMBER:
09.00 Det (o)solidariska flyktingmottagandet
09.45 En rödgrön ekonomisk ekologisk omställning
12:05 Hållbara hav, Östersjön - problem och möjligheter
15:15 Kronprinsessan Victoria om engagemanget för Östersjön
15.25 Förortsförtal - Kahin Ahmed
15.35 Kvinnoförtryck– Maria Rashidi
16:05 Intervju med PR konsulten Torbjörn Sjöström
Bara rött och grönt - inte någon mångfald av åsikter där inte. Sen så ska vi inte tala om den intellektuella nivån som är i stort sett obefintlig. Det lilla som går att hitta av intellektuell karaktär är så ideologiskt förgiftat att det inte går att ta på något större allvar på grund av sin extrema partiskhet.
Citera
2015-09-15, 11:53
  #207
Medlem
DoctorBallss avatar
Och, hoppas ingen är överraskad;

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2...t-i-ny-matning

Medias massiva bevakning av flyktingkrisen slår bakut.
Citera
2015-09-15, 11:58
  #208
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorBalls
Och, hoppas ingen är överraskad;

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2...t-i-ny-matning

Medias massiva bevakning av flyktingkrisen slår bakut.

Det måste kännas riktigt frustrerande att få det här resultatet efter att man gjort sin största mobilisering och kraftansträngning någonsin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback