Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2022-10-20, 23:08
  #97
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawni
Svårt med konkurrens och skalbarheten…?

Växer stadigt. Vi ser nu också att blankare börjat stänga positioner. Botten nådd. Julrally på g.
Citera
2022-11-23, 20:38
  #98
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Växer stadigt. Vi ser nu också att blankare börjat stänga positioner. Botten nådd. Julrally på g.

Med uppgång på 50% ca sedan ovan kommentar får jag nog ge mig en klapp på axeln här. Jepp. Så blir det.
Citera
2023-01-14, 06:48
  #99
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Med uppgång på 50% ca sedan ovan kommentar får jag nog ge mig en klapp på axeln här. Jepp. Så blir det.

Blir det vinst för helåret 2022?
Citera
2023-01-14, 10:11
  #100
Medlem
PaaloAaltos avatar
Bolaget ställde i Q3 om till lönsamhet och prognoserna har nåtts. Så skulle gissa att ja, helåret blir en vinst om än liten.
Citera
2023-02-16, 19:02
  #101
Medlem
Möjligt marknaden överreagerade på den negativa rapporten, men frågan är vad som är en realistisk värdering av bolaget?

Ingen organisk tillväxt längre varken i Norden eller utanför Norden. Dessutom fortfarande inte lönsamt. Den enda ljuspunkten i rapporten är att ARPU för Non-Nordics ökat i SEK, men det verkar mest vara en effekt av att kronan tappat i värde.
Citera
2023-02-16, 20:19
  #102
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr
Möjligt marknaden överreagerade på den negativa rapporten, men frågan är vad som är en realistisk värdering av bolaget?

Ingen organisk tillväxt längre varken i Norden eller utanför Norden. Dessutom fortfarande inte lönsamt. Den enda ljuspunkten i rapporten är att ARPU för Non-Nordics ökat i SEK, men det verkar mest vara en effekt av att kronan tappat i värde.

De handlas kring en gånger omsättningen vilket inte direkt är en utmanande värdering för teknikbolag men frågan är om man tror tillräckligt mycket på affärsmodellen. Jag gör inte det. Jag tror det är svårt att få riktig lönsamhet i såna här grejer.
Citera
2024-04-19, 22:55
  #103
Medlem
Är lite intresserad av denna aktie, den är ju värderad till den årliga omsättningen typ, riktigt billigt.

Finns det någon sannolikhet att Spotify skulle köpa dom? Eller vill dom hellre konkurrera ut dom? För Spotify har väll börjat med böcker också?

Är inte påläst om storytell, så säg gärna till om jag har fel.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback