Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-09-05, 20:53
  #49
Avstängd
Forestmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffelMao
Din slutsats kanske inte är den troligaste i det här fallet..

"Jag har varit skjutfältschef i femton år, och de första fjorton åren hade vi inte en enda incident. I år, sedan i våras, har vi haft tre personer som tagit sig förbi avspärrningarna."
Dessutom finns ju inte bär och svamp att plocka på vårkvisten! Möjligtvis murklor, men dessa växer sällan på en skjutbana.

Något annat ligger bakom krånglet vid skjutbanan som är grund till det hela? Tror att du har ett "hum" om vad det kan vara. Säg det bara, de flesta kommer att stå bakom dig!

I bibelbältet så kan väl olika tankar frodas, själv har jag haft nära vänner därifrån, som varit troende och samtidigt jägare, detta utan problem.

Som gammal tävlingsskytt förstår jag att ett intrång på en skyttebana, där träningsverksamhet bedrivs är förödande, detta har bäring vad gäller framtida resultat för de aktiva då de ständigt får avbryta träningen.

Jag tillhörde Sverigeeliten i banskytte på 80-talet, sköt då c a 450 skott/ vecka, 6,5x55, torrklickade dessutom 1000, för att träna avfyringar. Detta i träningssyfte veckovis.

Hade vi inte då haft tillgång till skjutbanan, så hade resultaten blivit mycket sämre... Du får höra av dig. Klart ni i Kosta också ska ha en riktig skjutbana. Där ni kan skjuta i lugn och ro.
__________________
Senast redigerad av Forestman 2015-09-05 kl. 20:55.
Citera
2017-08-17, 09:26
  #50
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Fler aningslösa cyklister i skottlinjen för granatövning. Denna gång i Boden

Citat:
Några granater hade precis slagit ner och vi förberedde en ny skjutning då soldaten såg cyklisterna i målterrängen. Jag beordrade omedelbart eld upphör och tog bilen för att leta reda på cyklisterna.

Citat:
De två cyklisterna är nu polisanmälda.

– Förutom att det är rent livsfarligt begår man också en brottslig handling, och vi polisanmäler alla överträdelser. För en tid sedan blev en person som passerat avspärrningar på ett annat av Försvarsmaktens skjutfält dömd att betala 11 000 kr i böter, säger han.

De bötesfällda som befälet nämner kan ha varit de som var inne på Kosta skjutfält.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...n-pa-skjutfalt
Citera
2019-05-22, 19:03
  #51
Medlem
Det är lustigt med ordvalet här:
"Åklagare Jonny Philipsson bekräftar att det pågår en utredning men vill inte berätta något mer, inte ens brottsrubricering, för P4 Kronoberg."

Jag har uppgifter på att det var en kvinna som hade ett bombbälte runt sig på midjan i bilen och att hon var från ett -istan-land
Detta blir därför ett försök till terrordåd, då målet kunde synas vara en pågående ammunitionstransport genom området med skyddsvakter. (+6ton ammo, om man har skyddsvakter)

Kan möjligen detta terrordåd vara planerat som ett svar på att vi under ramadan håller imamer under skyddsförvar, detta har inte tagits väl emot av sandlådefolket

Jag vill inte säga mer, men har hög tilltro till min källa. så starta gräv gärna Flashbackare
Citera
2019-05-22, 20:27
  #52
Medlem
Förlåt kära flashbackare, ett förtydligande, det är alltså ett helt nytt intrång på kosta skjutfält under veckan, men då det fanns en gammal tråd tänkte jag det var lämpligt att låna tråden, men samtidigt verkar det som att dessa två skiljer sig väldigt mycket åt varandra.
Polisen och bombgruppen tog det vidare som jag förstod efter det att skyddsvakterna ringde dem, ett under att inte skyddsvakterna öppnade eld mot kvinnan ifråga, men samtidigt kanske det hade varit påkallat som reaktion i situationen.
Citera
2019-05-23, 21:39
  #53
Medlem
idjuuts avatar
de dras väl mot ljudet av skottlossning för det känns som hemma. samma anledning som de leker med bangers året om. de gillar när det pangas. hoppas de träffas av en förlupen kula nästa gång
Citera
2019-06-09, 19:48
  #54
Medlem
Nje, det var inte det som jag berättade om, jag var nog lite för tidigt ute, nu har journalisterna kommit på bollen:
http://www.ostrasmaland.se/kalmar/po...ZlKDUD3bGQ24vk
Citera
2019-06-09, 20:44
  #55
Medlem
Skulle inte bli särskilt förvånad om det visar sig att det finns ett samband med händelserna i Linköping. För smällen där var ju inte direkt med hemmagjorda grejor.

Det bör med bedömning på skadorna ha varit proffsgrejor de smällde där. Nu har militären bra koll på sina grejor, men det kan ju vara insmugglade grejor de sprängde i Linköping.

Civila sprängmedel har en lägre detonationshastighet och är mer gjord för att spränga kontrollerat.
Citera
2019-06-09, 21:42
  #56
Medlem
Fullständigt sanslöst om radikala muslimer gör intrång på flygplatser och förföljer militära ammotransporter!
Läge att höja skyddsnivån i hela Sverige.
Citera
2019-06-09, 22:25
  #57
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Fullständigt sanslöst om radikala muslimer gör intrång på flygplatser och förföljer militära ammotransporter!
Läge att höja skyddsnivån i hela Sverige.

Svensken vill ha hit radikala muslimer, radikala muslimer vill åt svenskens vapen. Antingen nu idag/igår eller imorgon när de är fler.
Citera
2019-06-09, 22:26
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Svensken vill ha hit radikala muslimer, radikala muslimer vill åt svenskens vapen. Antingen nu idag/igår eller imorgon när de är fler.
Men mycket märkligt att det här inte slagits upp mycket större än vad som skett.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback