Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-31, 12:35
  #1
Medlem
Clay Allisons avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten...--mitt-i-stan/

Ur texten:

Citat:
Paret avslöjades bokstavligt talat med byxorna nere när de hade sex vid Sankt Johannes kyrka på Kapellgatan i Malmö. Det lustfyllda mötet kom till polisens kännedom klockan 14.14 på lördagen.

Citat:
Det tätt ihopslingrade paret var mitt uppe i en sexakt på en gräsmatta intill några buskar. Den omdömeslösa akten under bar himmel skedde helt utan notis om att flera personer stod och iakttog dem på avstånd.

Citat:
– Ja, de var lite väl närgångna, säger Kim Hild, pressinformatör vid polisens ledningscentral i region Syd, som tillägger att paret klarade sig utan en anmälan om förargelseväckande beteende och böter.


Ändå cool att man kan knulla på en gräsmatta mitt i stan - mitt på dagen - med åskådare utan att polisen gör annat än avbryter akten. Går vi mot bättre tider trots allt? Vad kan anledningen vara till att polisen låter det passera utan anmälan?
Citera
2015-08-31, 12:43
  #2
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vi tester Brott och brottsbekämpning i stället.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2015-08-31, 12:46
  #3
Medlem
Cuacuas avatar
Varför vill man ens det? Låter ju lagom avlappnat. Börjar dem köra på andra platser också där folk rör sig så fort det trycker på lite? Bankomatkön?
Citera
2015-08-31, 13:18
  #4
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuacua
Varför vill man ens det? Låter ju lagom avlappnat. Börjar dem köra på andra platser också där folk rör sig så fort det trycker på lite? Bankomatkön?
Exhibitionister?
Citera
2015-08-31, 13:29
  #5
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
http://www.expressen.se/kvallsposten...--mitt-i-stan/
Ändå cool att man kan knulla på en gräsmatta mitt i stan - mitt på dagen - med åskådare utan att polisen gör annat än avbryter akten. Går vi mot bättre tider trots allt? Vad kan anledningen vara till att polisen låter det passera utan anmälan?
Jag är ingen expert på vare sig juridik eller polisens förehavanden, men vissa brott leder väl bara till polisanmälan om ett BO anmäler det hela till polisen?
Så i det här fallet rör det sig nog inte om progressiva snutar, snarare valde inget av vittnena att anmäla det hela.
Citera
2015-08-31, 14:22
  #6
Medlem
sajebiss avatar
En gång bevittnade jag en ungefär liknande händelse, då var det några uteliggare/alkisar som gökade i Gamla stan.

Kan mycket väl vara ungefär samma klientel nu också och vad ska polisen göra i så fall?
Citera
2015-08-31, 14:48
  #7
Medlem
norrlandsguldares avatar
Det har väl hänt ett par gånger att man har haft det lite trevligt ute i naturen. En gång blev vi påkomna av en kvinna i 40-årsåldern som sade "det är inget att skämmas över, enjoy!" Det var lite roligt. Jag kan inte tänka mig hur pinsamt det hade varit att bli anmäld och sedan dömd.
Citera
2015-08-31, 18:26
  #8
Medlem
Stakeholders avatar
Det ska väl inte vara nåt problem. Rikspolischefen Dan Eliasson brukar ju själv uppmana allmänheten att "knulla i Bsngkok". Mot bakgrund av hans egna erfarenheter på området måste det väl vara okej.

Att spy på allmän plats under politiska torgmöten torde även det vara inom lagens gränser. Så har i alla fall jag tolkat det.
Citera
2015-08-31, 19:39
  #9
Medlem
f839444s avatar
Citat:
Det tätt ihopslingrade paret var mitt uppe i en sexakt på en gräsmatta intill några buskar. Den omdömeslösa akten under bar himmel skedde helt utan notis om att flera personer stod och iakttog dem på avstånd.

Kanske en våldtäkt där media trollar med språket?
Citera
2015-08-31, 20:22
  #10
Medlem
bithaxs avatar
Det är väl som något slags hån mot alla som inte får ligga.
Man kör öppet mitt på ljusa dan.
Citera
2015-08-31, 21:35
  #11
Medlem
prizs avatar
Om nu paret trodde att ingen såg dom så ser jag inte vilket brott de skulle haft uppsåt till.
Citera
2015-08-31, 22:14
  #12
Avstängd
Forestmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
http://www.expressen.se/kvallsposten...--mitt-i-stan/

Ur texten:








Ändå cool att man kan knulla på en gräsmatta mitt i stan - mitt på dagen - med åskådare utan att polisen gör annat än avbryter akten. Går vi mot bättre tider trots allt? Vad kan anledningen vara till att polisen låter det passera utan anmälan?
Det ljuva 60-talet! Love, Peace and Understanding! Jo lustarna pockade väl på. Undrar vad den tjänstgörande Polisen sa till dom..."Här kan ni inte ligga och knulla hur som helst"

Det hade väl kunnat lett till ett åtal gällande förargelseväckande beteende. Men tveksamt om en åklagare skulle vilja driva ett åtal i detta fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback