Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-30, 23:35
  #1
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Mina damer och mina herrar. Nu har jag fått ett av de roligaste virus man någonsin kan få. Nämligen DNS Unlocker. För er som inte vet vad det är så är det ett virus som gör att du får pop ups och reklam hela j*vla tiden. Den låser skärmen så att du inte kan klicka på något som tex en länk eller en ruta i ett spel. Tack vare detta virus så fungerar ej knappen "Play" på H1Z1 och inte heller är det roligt att spela CS GO när den laddar reklam var tionde sekund så att spelet laggar.

Jag har skannat med Malware, Spyhunter, Microsoft Essention (Stavning), Junkware, Hitman Pro och med ett till program. Tror ni att det fick bort viruset? Nej.
Inte heller fungerar det att återställa datorn, rensa historik/cache kakor eller vad det heter på webbläsarna. Inte ens om man avinstallerar programmet/virus så försvinner det.

Så snälla snälla Flashback användare, hjälp mig! Det är inget kul för en gamer. Jag har en Acer Notebook med Windows 7.

MVH
Citera
2015-08-31, 00:15
  #2
Medlem
Kolla så du inte har massa rader i c:\windows\system32\drivers\etc\hosts filen.

Det är ganska lömskt, men bläddra längst ner i filen, ibland läggs det in en jävla massa tomma radbrytningar.

Den ska typ se ut såhär ungefär:

# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handle within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
Citera
2015-08-31, 00:37
  #3
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djxtc
Kolla så du inte har massa rader i c:\windows\system32\drivers\etc\hosts filen.

Det är ganska lömskt, men bläddra längst ner i filen, ibland läggs det in en jävla massa tomma radbrytningar.

Den ska typ se ut såhär ungefär:

# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

# localhost name resolution is handle within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost


Det ser ungefär sådär ut på min dator också. 99 %
Citera
2015-08-31, 06:59
  #4
Medlem
hasenfrasens avatar
3 sekunder med google gav http://www.virusresearch.org/remove-...me-firefox-ie/

Avsluta med AdwCleaner.
Citera
2015-08-31, 08:12
  #5
Medlem
Ominstallera windows, inte värt besväret att försöka få bort det.
Jag tog bort programmet, ominstallerade samtliga webbläsare, rensade cache, letade i registret. Rensade autostart, återställde datorn till ett tidigare datum.
Inget fungerar, det återkommer.

Bespara dig besväret och ominstallera windows.
Citera
2015-08-31, 08:14
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGreenShadow
Mina damer och mina herrar. Nu har jag fått ett av de roligaste virus man någonsin kan få. Nämligen DNS Unlocker. För er som inte vet vad det är så är det ett virus som gör att du får pop ups och reklam hela j*vla tiden. Den låser skärmen så att du inte kan klicka på något som tex en länk eller en ruta i ett spel. Tack vare detta virus så fungerar ej knappen "Play" på H1Z1 och inte heller är det roligt att spela CS GO när den laddar reklam var tionde sekund så att spelet laggar.

Jag har skannat med Malware, Spyhunter, Microsoft Essention (Stavning), Junkware, Hitman Pro och med ett till program. Tror ni att det fick bort viruset? Nej.
Inte heller fungerar det att återställa datorn, rensa historik/cache kakor eller vad det heter på webbläsarna. Inte ens om man avinstallerar programmet/virus så försvinner det.

Så snälla snälla Flashback användare, hjälp mig! Det är inget kul för en gamer. Jag har en Acer Notebook med Windows 7.

MVH

Malwaretips har lättförstådda och enkla guider, se här - http://malwaretips.com/blogs/ads-by-...ocker-removal/

Ta en titt här sedan men ignorera den första länken i inlägget - (FB) Den officiella Adware(och övrig oönskad reklam)-tråden(/Mod)
__________________
Senast redigerad av 1FF 2015-08-31 kl. 08:17.
Citera
2015-08-31, 08:25
  #7
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramatikern
Ominstallera windows, inte värt besväret att försöka få bort det.
Jag tog bort programmet, ominstallerade samtliga webbläsare, rensade cache, letade i registret. Rensade autostart, återställde datorn till ett tidigare datum.
Inget fungerar, det återkommer.

Bespara dig besväret och ominstallera windows.


Guiden hos Malwaretips bör ta bort det men om inte det lyckas så finns det ännu bättre verktyg att ta till, ominstallation är en drastisk åtgärd på ett så litet problem.
Citera
2015-08-31, 15:54
  #8
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
3 sekunder med google gav http://www.virusresearch.org/remove-...me-firefox-ie/

Avsluta med AdwCleaner.
Okej. Jag har testat detta med utan resultat. Det verkar dyka upp när jag installerar adblock men men. Det blir väl omstart av Windows.
Citera
2015-08-31, 16:24
  #9
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGreenShadow
Okej. Jag har testat detta med utan resultat. Det verkar dyka upp när jag installerar adblock men men. Det blir väl omstart av Windows.

Provade du förslagen i inlägg #6 som började med körande av Rkill ?
Tyvärr blandade jag ihop dig med en annan men här är en länk - http://www.bleepingcomputer.com/download/rkill/ - till Rkill som du börjar med innan Adwcleaner.

Hela skanningsförfarandet SKA göras ifrån felsäk.läge !
__________________
Senast redigerad av 1FF 2015-08-31 kl. 16:35.
Citera
2015-08-31, 19:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Guiden hos Malwaretips bör ta bort det men om inte det lyckas så finns det ännu bättre verktyg att ta till, ominstallation är en drastisk åtgärd på ett så litet problem.
Visst, har man intresse samt datorkunskaper så kan man ju sitta och pyssla med det eller om man inte kan ominstallera windows lite smidigt(d v s, avsaknad av en extern hdd att spara över allt till, osv)
Om ts däremot har en extern hårddisk som mig, så är det ju såpass smidigt att bara lägga över allt man vill ha kvar och ominstallera .
Citera
2015-09-15, 15:14
  #11
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Hej alla! Har inte varit inne på ett tag men tänkte ge en uppdatering på hur det gått.
I mitt fall så vet jag inte helt hur det fungerade men jag körde Hitman Pro (igen) och AdwCleaner och allt försvann förutom på Steam som gjorde att jag inte kunde spela spel.
För att få bort det från Steam så leade jag lösningar på Google och hittade en men minns inte vilken.
Men det går att lösa!

Tack för svaren i tråden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback