Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-08-09, 12:26
  #37
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Begriper inte (jo, jag begriper, vår kultur och historia är ju bara "töntigheter" som Makten uttryckte det genom Måååna med slöjan) varför man inte bygger ett stort museum a la Fornsalen, Visby, och helt sonika flyttar de finaste klenoderna dit? Rökstenen m fl. Hällristningarna i Tanumshede t ex - fullt möjligt att med dagens teknik såga ut hela klabbet och stoppa indoors. Skulle inte kosta mer än ett normalstort flyktinghotell. Då bevarar vi det för evigt. Bara en tidsfråga annars innan det är borta - på tusen år genom erosion eller i morgon bitti när Svenne Banan är ute och grillar eller Abdullah tillsammans AFA-Lisa ska göra ett politiskt statement.
Jag tycker det kan kännas lite fel att flytta sådana klenoder men man skulle väl kunna bygga ett skyddande hus över dem där de står. Jag har sett en del gamla gravstenar som fått skyddande tak för att minska vittringshastigheten.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback