Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-08-31, 18:00
  #49
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Alla olika etniciteter av tjuvar, narkomaner etc dras ju ofta till varandra, deras vänskap brukar inte heller vara särskilt länge.

Den kriminella världen är inte riktigt så enkel. Det du kallar "dras till varandra" är snarare bara ett tecken på att dom lever i ett parallelt samhälle. Det är dock ett samhälle som är ännu mer segregerat och indelat än det "vanliga" samhället. Varken typiska kriminella från orten eller innerstan skulle samarbeta med zigenare. Inga gemensamma verksamheter, droger är den absolut största verksamheten för båda tidigare nämnda grupper, ett område där zigenarna inte är verksamma öht. Råna folk är något desperata pundare eller småbecknare från orten gör, i stundens hetta (om vi inte pratar inbrott, värdetransport och dyl), inte alls lika organiserat som zigenare använder sig av ficktjuveri för att samla in pengar. Sen är zigenare inte intresserade av att jobba med någon annan grupp, precis som irländska asfaltsläggare inte jobbar med varken lokala kriminella eller zigenarna.

Börja inte grina om källor nu, jag har enbart min egna erfarenhet som kriminell att luta mig på. Ta det för vad det är.
Citera
2015-08-31, 19:27
  #50
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Den kriminella världen är inte riktigt så enkel. Det du kallar "dras till varandra" är snarare bara ett tecken på att dom lever i ett parallelt samhälle. Det är dock ett samhälle som är ännu mer segregerat och indelat än det "vanliga" samhället. Varken typiska kriminella från orten eller innerstan skulle samarbeta med zigenare. Inga gemensamma verksamheter, droger är den absolut största verksamheten för båda tidigare nämnda grupper, ett område där zigenarna inte är verksamma öht. Råna folk är något desperata pundare eller småbecknare från orten gör, i stundens hetta (om vi inte pratar inbrott, värdetransport och dyl), inte alls lika organiserat som zigenare använder sig av ficktjuveri för att samla in pengar. Sen är zigenare inte intresserade av att jobba med någon annan grupp, precis som irländska asfaltsläggare inte jobbar med varken lokala kriminella eller zigenarna.

Börja inte grina om källor nu, jag har enbart min egna erfarenhet som kriminell att luta mig på. Ta det för vad det är.

Varför skulle jag grina efter källor? Det du säger är ju generellt sätt sant skulle jag tro.
Citera
2015-08-31, 19:42
  #51
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Det är ingen som vet men jag gissar på romer. Vad gissar du på?

Jag skulle säga att min förmåga att dra kvalificerade gissningar är i allmänhet ungefär lika god som dom flesta andras.

Dra av det vilka slutsatser du vill.
Citera
2015-08-31, 19:48
  #52
Medlem
SweClans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Expressen har inte särskilt hög trovärdighet nej.

Nej, en stor del av dessa "dövstumma" rånare är "EU-migranter", men inte alla. Dessutom hävdar TS att det var just "Zigenare" som utfört brottet, inte EU-migranter.

Zigenare ligger väl närmare sanningen. En EU-migrant kan även vara en hjärnkirurg från Schweiz, det är du förhoppningsvis medveten om.
Citera
2015-08-31, 19:50
  #53
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweClan
Zigenare ligger väl närmare sanningen. En EU-migrant kan även vara en hjärnkirurg från Schweiz, det är du förhoppningsvis medveten om.

Ja vi har diskuterat just begreppet "EU-migrant" lite närmare i tråden.
Citera
2015-08-31, 19:53
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Gäsp, fattigt du trollar. Bevisbördan ligger inte hos mig, det är inte jag som hävdar att jag vet vilken folkgrupp förövarna tillhör.
Herregud du är ju mer än lovligt förvirrad...

Det vi diskuterar är det här påståendet ifrån dig och bara dig, ingen annan:

Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Nej, en stor del av dessa "dövstumma" rånare är "EU-migranter", men inte alla..

Att styrka det påståendet ligger naturligtvis hos dig och bara dig, ingen annan.
Citera
2015-08-31, 20:00
  #55
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweClan
Zigenare ligger väl närmare sanningen. En EU-migrant kan även vara en hjärnkirurg från Schweiz, det är du förhoppningsvis medveten om.
EU-migranter kommer från EU-länder. Schweiz är inte med i EU.
Citera
2015-08-31, 20:12
  #56
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfralla2000
Jag skulle säga att min förmåga att dra kvalificerade gissningar är i allmänhet ungefär lika god som dom flesta andras.

Dra av det vilka slutsatser du vill.
Då drar jag slutsatsen att du tror det är romer.
Citera
2015-08-31, 22:53
  #57
Medlem
Sinclairs avatar
Vilket tjat. Det lätt att inse att förövarna med dövstumsinsamling med 97 procents sannolikhet är någon sorts romer.

Den modige mannen som pangade bilrutan har jag också en etnisk teori om även om sannolikheten bar är 60 procent: Det är rimligen en invandrare. Få svenskar vågar ta risken att framstå som mot romer.
Citera
2015-09-01, 18:01
  #58
Medlem
Autochthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Vilket tjat. Det lätt att inse att förövarna med dövstumsinsamling med 97 procents sannolikhet är någon sorts romer.

Den modige mannen som pangade bilrutan har jag också en etnisk teori om även om sannolikheten bar är 60 procent: Det är rimligen en invandrare. Få svenskar vågar ta risken att framstå som mot romer.

Visst är det så. "Åldringsbrott" är ju också "en romsk specialitet".

Karl-Olov Arnstberg, professor emeritus i etnologi vid Stockholms universitet, om åldringsrån:
"När du säger 90-95%, så... det är faktiskt de siffrorna. Det är t.o.m. ännu mer. Det här är, kan man säga, en romsk specialitet när det gäller försörjning."
[ (Från 55:00) https://www.youtube.com/watch?v=v9lrT6D0Ht8 ]


Det är även rätt givande att söka efter nyheter om polisens "Circa-grupp".
"Circa-gruppen består av elva poliser med placering både i Vårgårda och i Göteborg. Specialenheten har fokus på åldringsbrott och är därför särskilt intresserad av "kringresande brottslighet", en kriminalitet där de flesta har utländskt medborgarskap."
[ gp /nyheter/goteborg/1.2070024-alla-vastsvenska-register-granskas ]

"Kringresande brottslighet".
"Ambulerande 'européer'".
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback