2015-08-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himara
Det är ju det som är meningen när man mördar för hedern. Man vill att alla ska veta. Om man agerar som värsta hitman och dödar rivalen utan att nån får reda på det så faller ju hela hedersmordsgrejen......

Oftast är det kvinnan som dödas när det gäller heder. Och om det är ex-fruns släkt som dödat BO, vem är då rivalen? Det här ska handla om pengar, enligt ett par användare som verkar vara hyfsat insatta.
Citera
2015-08-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du verkar inte ha någon koll på blattar i förorten, att bära vapen är helt normalt.

Du verkar inte heller ha koll på blattar i förorten. Det är INTE normalt att bära vapen.
Citera
2015-08-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ironin när Ulf Hamréus står i Rapport just nu och beskriver Rinkeby Torg som "ett ganska gemytligt litet torg", rapporterande från Västertorp, innebärande att han själv inte törs åka till Rinkeby.

Skämtar du?
Västertorp är ju fan nice och nästan uteslutande bostadsrätter och svenskar i närområdet.

Måste se detta.
Citera
2015-08-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ironin när Ulf Hamréus står i Rapport just nu och beskriver Rinkeby Torg som "ett ganska gemytligt litet torg", rapporterande från Västertorp, innebärande att han själv inte törs åka till Rinkeby.

Länka det, för det var inte med i inslaget 19:30.
Citera
2015-08-30, 20:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akkelito
Du verkar inte heller ha koll på blattar i förorten. Det är INTE normalt att bära vapen.
Har mer koll än du anar men för att återgå till vad Natala sa inledningsvis, att säga att det är en planerad skjutning för att man bär vapen i Rinkeby kan bara en väldigt naiv person säga.
Edit: Vad Nantale sa.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2015-08-30 kl. 20:52.
Citera
2015-08-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du verkar inte ha någon koll på blattar i förorten, att bära vapen är helt normalt.

Nej, det är inte normalt. Jag bor i förorten. Självklart finns det människor som bär vapen men de utgör en minoritet. Oftast är de kända av polisen. Om dessa GM tillhör den sorten är oklart. Men om så fallet så undrar jag verkligen över hur BO kunde visa sig öppet.
Citera
2015-08-30, 20:51
Medlem
irishrages avatar
Har inte hunnit läsa igenom tråden riktigt men vem är bo och vem är gm?
Citera
2015-08-30, 20:54
Medlem
styrlunds avatar
bort
Citera
2015-08-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, det är inte normalt. Jag bor i förorten. Självklart finns det människor som bär vapen men de utgör en minoritet. Oftast är de kända av polisen. Om dessa GM tillhör den sorten är oklart. Men om så fallet så undrar jag verkligen över hur BO kunde visa sig öppet.

BO Sinan förekommer på Lexbase, så man kan nog se detta som en uppgörelse oavsett anledning. Dessutom hade han skippat sin turkfru och köp ny. Thailänska. Kanske det triggar turkars hedersideer, vad vet jag.
Citera
2015-08-30, 20:56
Medlem
Mack-Bolans avatar
Intressant att Turkisk media vet mer och berättar mer om vad som hänt, google översätt till engelska för att få ett begripligt sammanhang.
Än en gång vill inte Svensk massmedia berätta hela sanningen.

http://www.yenisafak.com/gundem/isve...k-oldu-2237725
Citera
2015-08-30, 20:58
Bannlyst
Måste dock säga att det var en söt thailändska jämfört med fulingarna som svenssons importerar. Svensson-Ulf lyckas nog bara charma bottenskrapet antar jag

Hur som helst, på en av hans bilder har någon på turkiska. Översättning på det ger: "det var en bra uppgradering, bra jobbat". Något i den stilen. Enbart det här kaan ju ha irriterat skiten ur de skjutglada turkarna.
Citera
2015-08-30, 21:02
Medlem
segadongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Intressant att Turkisk media vet mer och berättar mer om vad som hänt, google översätt till engelska för att få ett begripligt sammanhang.
Än en gång vill inte Svensk massmedia berätta hela sanningen.

http://www.yenisafak.com/gundem/isve...k-oldu-2237725

Kan du översätta den texten. kan inte språket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in