Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-30, 15:11
  #13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Det finns ett enkelt sätt att döda SD på. Det är att ta itu med invandring/migrationsproblematiken.

Det räcker inte med det. Partierna måste sparka samtliga av dagens ledande PK-politiker och släppa fram nya politiker som SD:s nuvarande väljare litar på. Annars lär ingen SD-väljare hoppa över.

SD väljare litar inte på dagens PK-politiker. Börjar de prata om "minskning av invandringen" i samband med ett val så kommer SD:s väljare att se det som ett trick.

Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Om de styrande partierna gör det kommer SD bara ha kvar några få % samt riskerar att förlora sin plats i riksdagen.

Det tror jag inte. Även om invandringen är SD:s huvudfråga, så står SD för en hel del andra saker som de andra partierna tycker helt olika om. Så de andra partierna måste ändra åsikt i ganska många frågor innan de har chansen att putta ut SD ur Riksdagen.
Citera
2015-08-30, 18:19
  #14
Avstängd
Fonzarellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Nu är det:

SD-röstare är offren som gått på de onda SD-politikernas lögner om invandringen. SD-röstare är lättmanipulerade, det är därför de onda SD-politikerna lyckats manipulera dem till att rösta på SD. Men SD-röstare är egentligen snälla och inga nazister, de är bara lite lättlurade.

De var däremot inte lättlurade när de röstade på S&M, då var de väldigt insatta i politiken och visste vad de gjorde. Nu är de ej insatta i politiken, eftersom de bara läser hatsajter som Avpixlat, Fria Tider och Flashback, och är därför lätta offer för dem onda SD-politikerna.

SD-politiker är nazister och fascister, men inte deras röstare. Be en bön för dem stackars SD-röstarna som är offren.

Menar du att 20-25% av väljarkåren är lättlurade offer? Jag vill nog mena att 20-25% är upplysta och har tröttnat på dom etablerade partiers floskler.

Skulle inte förvåna mig om SD blir i majoritet 2018. 7K ser till det med sin idiotpolitik som handlar om särfrågor som feminism och annan skit.
Citera
2015-08-30, 19:33
  #15
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Nu är det:

SD-röstare är offren som gått på de onda SD-politikernas lögner om invandringen
Vilka lögner? kostnader ? kriminalitet? att barA 10% SOM KOMMIT ÄR RIKTIGA FLYKTINGAR?.
Citat:
SD-röstare är lättmanipulerade,

Tvärtom det är Sdväljarna som har politisk insikt,givetvis inte alla ,men många ,därför blir nästan alla Sdröstare kärnväljare
Citat:
.det är därför de onda SD-politikerna lyckats manipulera dem till att rösta på SD
vaem är ond av Sdpolitikerna ska vi gissa på någon "jude"? .
Citat:
Men SD-röstare är egentligen snälla och inga nazister, de är bara lite lättlurade.
Att kalla SD nazister är kommunistpropaganda av össtysk kvalitet ,inte ens BSS hade någon Nazikoppling bara ljug,Lättlurada är dom däremot inte,mendet är ju bevisligen Sosseväljarna.

Citat:
De var däremot inte lättlurade när de röstade på S&M, då var de väldigt insatta i politiken och visste vad de gjorde. Nu är de ej insatta i politiken,
Fån som gör som dom blir tillsagda av makten är alltså "insatta"?
Citat:
eftersom de bara läser hatsajter som Avpixlat, Fria Tider och Flashback, och är därför lätta offer för dem onda SD-politikerna.
Vad är hat egentligen vet du det?

Citat:
SD-politiker är nazister och fascister, men inte deras röstare. Be en bön för dem stackars SD-röstarna som är offren.
Där kom kommunistretoriken som avslutning..
Citera
2015-08-30, 19:49
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det räcker inte med det. Partierna måste sparka samtliga av dagens ledande PK-politiker och släppa fram nya politiker som SD:s nuvarande väljare litar på. Annars lär ingen SD-väljare hoppa över.

SD väljare litar inte på dagens PK-politiker. Börjar de prata om "minskning av invandringen" i samband med ett val så kommer SD:s väljare att se det som ett trick.



Det tror jag inte. Även om invandringen är SD:s huvudfråga, så står SD för en hel del andra saker som de andra partierna tycker helt olika om. Så de andra partierna måste ändra åsikt i ganska många frågor innan de har chansen att putta ut SD ur Riksdagen.
Det du skriver vet du o jag.
Men det gäller inte missnöjesröstarna o det är de rösterna som nu väller in till SD.
Om nu nuvarande regeringen anammar SDs invandringspolitik samt får hyffsad ordning på skutan som de lovade inför valet så kommer kappvändarna återgå till det traditionella.
Jag kan ha fel. Men detta baserar jag på hur Svensken har agerat sedan 80-talet.
Citera
2015-08-30, 19:57
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Skall bli intressant och höra om moderaterna & sossarna fortsättningsvis kommer att använda nedgraderande termer om SD och dess väljare, nu när SD snart är lika stora dem själva.

Ur ren självbevarelse drift, borde man förstå som politiker, att retoriken inte håller när man spottar en lika stor väljarkår i ansiktet som man själv representerar.

Man framstår ju som extremt korkad, om man påstår sig företräda väljarna då.

Kommentar?

Vad som är helt klart är att MSM i alla fall har stora problem med vilken fot de ska stå på.

SvD verkar t.ex. ha drabbats av total scitzofreni - ömsom kritik mot "YouGovs tivelaktiga mätmetoder" (samma mätmetoder som var bra när t.ex. KD eller M fick höga siffror) och att Åkessons UT-cover inte är rumsren (eftersom "UTs första singel sponsrades av vit makt-rörelsen" för snart 30 år sedan); ömsom debattartiklar som konstaterar att SD går framåt och ligger mellan 18 och 25% (då är tydligen YouGov OK igen) och övriga partier står handlingsförlamade, eller ifrågasätter att man inte får prata om volymer och problemen runt invandringsvolymer; och sedan vänder man blad och är det långa snyftreportage om någon Ahmed som flytt hela vägen med sin familj från Syrien; och på nästa sida en kritisk debattartikel om att feministerna blundar för Islams kvinnofientlighet...
Man rapporterar att det var ca 2000 pers som lyssnade på en Åkesson i medvind, men i nästa andetag måste man slänga in nån genusifierad statsvetare som anser att man inte kan folkomrösta om invandringen.
Ena dagen en ledare eller debattartikel som i princip citerar SDs politik rakt av, och nästa dag en dito som beskriver SD som ett högerextremistisk ytterlighetsparti. OSV, sida upp och sida ner.

Om ovanstående är ett tecken på interna stridigheter på redaktionerna, eller om man försöker bereda väg för S&M att vara mer kritiska så SD kan åsidosättas men att man samtidigt inte kommer ändra något vet jag inte, men det har varit är en väldigt makaber upplevelse att läsa morgontidningen senaste tiden.
__________________
Senast redigerad av oingoboingo 2015-08-30 kl. 19:59.
Citera
2015-08-30, 20:32
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonzarelli
Menar du att 20-25% av väljarkåren är lättlurade offer?


Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Vilka lögner? kostnader ? kriminalitet? att barA 10% SOM KOMMIT ÄR RIKTIGA FLYKTINGAR?.

Läs mitt inlägg igen, det är inte så vad jag menar utan vad politikerna och journalisterna ungefär tycker och säger.
Citera
2015-08-31, 08:34
  #19
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Läs mitt inlägg igen, det är inte så vad jag menar utan vad politikerna och journalisterna ungefär tycker och säger.

Jag såg ironin direkt iaf
Citera
2015-08-31, 18:27
  #20
Medlem
Även SD har mildrat retoriken gentemot andra partier. Om man läser SD:s propagandamaterial från senaste sekelskiftet omnämns politiska motståndare och partier ofta som "landsförrädare". Sådant förekommer knappast längre. Sedan riksdagsdebuten har SD påverkats av parlamentarismen. Utvecklas sakta till ett tämligen normalt politiskt parti på mittfältet och framstår allt mindre som en rabiat invandringsfientlig kamporganisation med vissa rasistiska förtecken. Förra veckans TV-sända debatt mellan Karlsson och Fridolin kan nämnas som exempel. Parterna visade varandra ömsesidig respekt.
Liten PS-fråga:
När ska SD ransonera pratet om "mångkultur" och "kulturmarxism"? Båda begreppen är ungefär lika luddiga och innehållslösa. Passar möjligen hos politiska sekter och vulgära kamporganisationer men inte hos ett parti, som kanske har stöd av omkring en femtedel av väljarkåren och allt mer eftersträvar en mittfältsposition i politiken.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback