Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-29, 21:04
  #1
Medlem
-IamTheWalrus-s avatar
Min dotter har alltid varit lite av en ensamvarg. Nu det senaste halvåret har hon börjat stänga sig inne på sitt rum. Hon går dit direkt efter skolan och sen sitter hon där och tittar på 2-3 stumfilmer innan hon somnar. Jag har börjat bli orolig så jag ber flashback om hjälp. Håller hon på att utveckla en psykisk sjukdom eller är det vanligt att tjejer i 12-13 års åldern stänger sig inne på rummet?

/Walrus
Citera
2015-08-29, 21:06
  #2
Medlem
tzjs avatar
Fullt normalt. Däremot så kan ju valet av stumfilmer tyda på ljudöverkänslighet, vilket förekommer hos personer med allehanda diagnoser. Inget att vara orolig över, men det vore bra om du frågade om hon föredrar stumfilmer framför vanliga, och varför.

Kan vara så att hon är i sin egna lilla bubbla tillsammans med stumfilmerna.
Citera
2015-08-29, 21:06
  #3
Medlem
gato12s avatar
Kanon att nån i den åldern tittar på stumfilmer!

Vilka filmer rör det sig om? Körkarlen? Sunrise?
Citera
2015-08-29, 21:07
  #4
Medlem
AlmaBerlinWalterss avatar
Det är vanligt, ja. Men att de kollar på stumfilmer, nej.
Tycker du borde ta ut hennes TV från rummet.

Alma Berlin
Citera
2015-08-29, 21:07
  #5
Medlem
svampdamps avatar
Om hon låser dörren är det troligt att hon utforskar sin kropp. Är stumfilmer en täckmantel för något annat?
Citera
2015-08-29, 21:10
  #6
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Om hon låser dörren är det troligt att hon utforskar sin kropp. Är stumfilmer en täckmantel för något annat?

Bullseye...
Citera
2015-08-29, 21:18
  #7
Medlem
Är du säker på att dottern är ensam på sitt rum? Jag undrar eftersom att du själv verkar ha blivit hennes förälder runt samma ålder din dotter befinner sig i nu. Detta i alla fall enligt dina tidigare trådar.
Citera
2015-08-29, 21:24
  #8
Medlem
Att tonåringar distanserar sig från sina föräldrar är fullkomligt normalt, starta inga gräl för den saken. Så länge hon sköter skolan och inte hittar på något dumt på riktigt så låt henne hållas.

Haka inte upp dig på stumfilmerna, kan finnas någon fullt naturlig orsak... snygg skådespelare kanske?
Citera
2015-08-29, 21:25
  #9
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Säker på att dottern är kvar på rummet?
Citera
2015-08-29, 21:43
  #10
Medlem
nedboys avatar
Lägg örat mot dörren och lyssna noga så kanske du kan höra vibratorn? Låt sen flickan vara ifred när hon "kollar på stumfilm".

Citera
2015-08-29, 21:44
  #11
Medlem
gato12s avatar
Väldigt vad ni fokuserar på det sexuella. Hon kanske bara gillar stumfilm?
Citera
2015-08-29, 21:46
  #12
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Väldigt vad ni fokuserar på det sexuella. Hon kanske bara gillar stumfilm?
Ja, vem gör inte det
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback