Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-29, 08:13
  #1
Medlem
J1948Ms avatar
Hej, är pollenallergiker.

Jag sov inatt med fönstret öppet och fläkten på (dock ej riktad mot mig, tycker om när luften cirkulerar i rummet bara).

Jag vet inte om det var kylan nu på höstens ingång, eller om det var pollenpartiklar i luften.
Jag antar att jag sov med käften öppen en stund.

Nu när jag vaknade så är jag totalförstörd i hals/bröstkorg. Hostar så det river utav helvete.
Drack två koppar varm te med citron i samt tog en C-vitamin.

Är det sjukdom på gång eller kan det bero på pollen? Blir väl inte så stark pollenattack under natten?
Kan det bero på det öppna fönstret?

Det känns som sandpapper i halsen, har inte varit om det här på flera år. Och då var det ett virus/bakterie jag fick av en annan sjuk person, men jag har bara varit hemma de senaste dagarna så det handlar inte om smitta.

Mvh
Citera
2015-08-29, 10:30
  #2
Medlem
Jag känner något liknande rätt ofta. Mitt beror på att magsyran kommer upp och fräter.
Dricker jag sedan en helsikes massa vatten så försvinner det. Jag har börjat sova med en extra kudde för att komma upp med huvudet mer.

Kan vara det, eller som du säger ngn allergi. Oavsett så besök vårdcentralen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback