Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-29, 09:34
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Är det någon som på riktigt känner sig genuint trygg i att lämna sina barn på förskola och de villkor och praktiker som ligger till grund för denna?

TS: Måste du lämna bort barnet då? Är du ensamförälder?

Jag funderar på att ta hem barnet och eventuellt sätta honom på en annan förskola lite senare (samtidigt som jag ber fröknarna dra åt helvete). Risken är bara att man går ur askan i elden samt att de berättar för sina kollegor i den andra förskolan.
Citera
2015-08-29, 09:44
  #14
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Mitt barn är helt i deras våld. Vill de jävlas med mig/honom så är det hur lätt som helst. Jag måste slicka dessa fittors röv och det bekymrar mig. Och det finns inget jag kan göra åt det.
Känner ni igen er?
Det är nu ditt barn kommer att anpassas till det samhälle staten har bestämt, du är helt beroende av att lämna ditt barn där på grund av att du måste arbeta så det är bara att gilla läget och gå ner på knä framför förskolepedagogikernas rövar och slicka fint så de blir riktigt nöjda, annars finns risken att de upptäcker att ditt barn har något fel, är efter på något vis osv.

Gör de det så börjar dit helvete genom besök på en massa instanser för bevisa att de har fel, deras ord kommer alltid väga tyngre än ditt så du är i princip körd från början och ditt barn? Ja special klass eller särskola sedan väntar socialtjänst och åtgärder!

PS! Innan ditt barn började på dagis och var förkyld så var snoret genomskinligt, nu grön gult, de tyder på att de även är ordentligt skitigt på ditt dagis! DS!
Citera
2015-08-29, 09:54
  #15
Medlem
IngmarBergmans avatar
Alltså jag fattar inte. Vad är det för slags kritik du har yppat mot pedagogerna, vad har de gjort för fel? Eller känner du dig inte "sedd". Eller vad är problemet?

Dagis är ju en onaturlig och djävulusisk institution till att börja med. Kvinnor ska inte jobba mellan 20-50ish, utan under denna period enbart föda och ta hand om glin. Dagis är bland de få exempel där renodlad, old fashion, hyperkommunism har införts i Sverige. Det är klart att det kan kännas nervigt att lämna bort sin unge till hjärntvätt, eller "pedagogik", varje dag. Men, men, staten och kapitalet ska ha sin tribut, de skiter väl i oss och våra känslor.
__________________
Senast redigerad av IngmarBergman 2015-08-29 kl. 09:59.
Citera
2015-08-29, 10:58
  #16
Medlem
heinos avatar
dagmamma istället eller ngn annan form av barnomsorg, kanske korporativ eller religiöst. här i göteborg viftade bögflaggorna på kommunens dagis, känns inte så pålitligt att lämna barn där.
__________________
Senast redigerad av heino 2015-08-29 kl. 11:06.
Citera
2015-08-29, 11:52
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Mitt barn är helt i deras våld. Vill de jävlas med mig/honom så är det hur lätt som helst. Jag måste slicka dessa fittors röv och det bekymrar mig. Och det finns inget jag kan göra åt det.
Känner ni igen er?
Denna trådstart var i det tunnaste laget för att man ska kunna ge bra svar.
Allt man kan göra är att tolka o sedan gissa.

Så då gör jag det.
Ditt sätt att skriva o uttrycka dig som småbarnsförälder är till att börja med, skrämmande då din uppfostran kommer sätta avtryck på ditt framtida vuxna barn. Om du har samma framförhållning mot personalen som du har här så förstår jag om du har problem med dem. Detta problem lär du ha oavsett hur många förskolor du än sätter ditt barn i.

Sedan har jag svårt att förstå hur du klarat att avla ett barn då du ännu inte lärt dig att en fitta inte har en röv.
En liten anatomilektion som avslutning. Fittan som heter vagina sitter i underlivet. Straxt bakom sitter röven som då heter anus eller än finare, rektum.
Detta är viktigt att veta. Berätta detta till dina föräldrar så det inte avlar fler skitungar.
Citera
2015-08-29, 15:54
  #18
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
En liten anatomilektion som avslutning. Fittan som heter vagina sitter i underlivet. Straxt bakom sitter röven som då heter anus eller än finare, rektum.
Detta är viktigt att veta. Berätta detta till dina föräldrar så det inte avlar fler skitungar.

Egentligen ska det vara rektum, analkanal och sen anus.
Men vissa säger ju rektum för rövhålet, men ska man vara helt korrekt så går det i den ordningen
Citera
2015-08-30, 10:10
  #19
Medlem
MADs avatar
Då du inte talat om vad saken egentligen gäller, så ligger det nära att tro att problemet ligger hos dig.
Citera
2015-08-30, 12:20
  #20
Avstängd
xenix1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Är det någon som på riktigt känner sig genuint trygg i att lämna sina barn på förskola och de villkor och praktiker som ligger till grund för denna?

TS: Måste du lämna bort barnet då? Är du ensamförälder?

Tror det varierar från förskola till förskola och framför allt emellan stadsdel och stadsdel. Den totala mardrömmen är ju att ha sitt barn i en förorts-förskola. Tror nog att sorten på de andra barnen är en viktigare differentiator än förskolan och dess personal.
Citera
2015-08-30, 12:35
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Jag funderar på att ta hem barnet och eventuellt sätta honom på en annan förskola lite senare (samtidigt som jag ber fröknarna dra åt helvete). Risken är bara att man går ur askan i elden samt att de berättar för sina kollegor i den andra förskolan.

Jag kan inte låta bli att svara eftersom jag blir hemskt nyfiken på vad som har hänt. För något konkret måste väl ligga bakom din trådstart?

Har du sagt något till personalen som de inte håller med om? Vill du ha ditt barn där på tider som inte fungerar? Vad är stötestenen?

Jag upplever inte alls att vår förskola har synpunkter på oss eller på våra barn. Inte heller att de skvallrar om andra barn eller på något annat sätt är oprofessionella. Har vi tur eller har du otur?
Citera
2015-08-30, 12:45
  #22
Avstängd
xenix1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jag kan inte låta bli att svara eftersom jag blir hemskt nyfiken på vad som har hänt. För något konkret måste väl ligga bakom din trådstart?

Har du sagt något till personalen som de inte håller med om? Vill du ha ditt barn där på tider som inte fungerar? Vad är stötestenen?

Jag upplever inte alls att vår förskola har synpunkter på oss eller på våra barn. Inte heller att de skvallrar om andra barn eller på något annat sätt är oprofessionella. Har vi tur eller har du otur?

Håller med. Våran förskola är jättebra. Men visst har det hänt incidenter. Men det är lite svårt att veta om det beror bristande kompetens eller arbetsinsats från personalen. Det jag ser och har sett får nästan högsta betyg.
Citera
2015-08-30, 14:01
  #23
Medlem
Min erfarenhet är att dagisfröknar är korkade, inkompetenta idioter som gör allt för att försvara sina kafferaster, rökpauser, raketforskartimmar eller vad det nu är de håller på med egentligen... De snackar om saker de inte har någon aning om, de gör fel p.g.a bristande förstånd och att förklara det för dem är lönlöst - de begriper helt enkelt inte.

Nu har barnet flyttat till en ny avdelning, så jag hoppas att jag får nya och bättre erfarenheter. Men än så länge gäller ovanstående.
Citera
2015-08-30, 23:39
  #24
Medlem
VY-CanisMajoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Mitt barn är helt i deras våld. Vill de jävlas med mig/honom så är det hur lätt som helst. Jag måste slicka dessa fittors röv och det bekymrar mig. Och det finns inget jag kan göra åt det.
Känner ni igen er?

Skaffa hemmafru.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback