• 1
  • 2
2015-08-28, 21:06
Medlem
Adelaides avatar
Vad tycker ni om dem? Favoritlåt/album?
Citera
2015-08-28, 22:15
Medlem
Qusimotos avatar
Inte min musiksmak direkt, men denna låt hörde jag runt mitten av 90-talet och sen dess har den fastnat. Riktigt skön låt

https://www.youtube.com/watch?v=jyVKwzjtSHk
Citera
2016-03-27, 21:29
Medlem
Magnum spelar i Örebro den 22:a april.

Är det någon här på Flashback som ska dit?
Finns tydligen biljetter kvar!
Någon som sett dom live senaste åren?
Citera
2016-03-30, 00:06
Medlem
Oakenshields avatar
De var aldrig några storfavoriter hos mig men ett bra band när det begav sig. Har inte hört nåt de gjort sedan 1987 om jag ska vara ärlig. Såg dom i sporthallen i Hultsfred 86.
Citera
2016-03-31, 15:40
Medlem
Scallions avatar
Har haft Magnumskivor i min ägo sen 2004/2005, men var först för två år sedan jag upptäckte dem på allvar. Riktigt bra band. Är inte inlyssnad på alla album men On A Storytellers Night svarar jag nog på frågan om bästa album. Bästa låt vetifan, finns en hel del. Endless Love, Unwritten Sacrifice, Sacred Hour... kan hålla på länge och rabbla riktigt bra låtar.

Citat:
Ursprungligen postat av V.H.B.V
Magnum spelar i Örebro den 22:a april.

Är det någon här på Flashback som ska dit?
Finns tydligen biljetter kvar!
Någon som sett dom live senaste åren?

Såg dem på Srf 2014. Hört att många tyckte de var rätt trötta, men själv uppskattade jag konserten. Mycket nytt material första halvan (deras senare grejer är riktigt bra) och mer klassiker andra halvan av spelningen.
Citera
2022-03-12, 09:25
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Magnums nya album "The Monster Roars" blir en succé i Tyskland, plats 5 i albumförsäljningslistan.

Grattis Magnum.
Citera
2022-03-12, 10:21
Medlem
lemmy124s avatar
Riktigt skitband men Kingdom of Madness är bra.
https://www.youtube.com/watch?v=1IvmIsIrqko
Citera
2022-05-05, 17:56
Jag är bara bekant med dem via albumen Marauder och Vigilante.

På det första låter de nästan som Uriah Heep ibland. Rockmusik med progressiva element.

På det senare låter de som vilket AOR-band som helst från mitten av 80-talet. Sterilt och ofarligt.
Citera
2023-06-07, 00:29
Medlem
Rebali179s avatar
Den 25:e augusti släpper bolaget Cherry Red Records en samlingsbox
med klassiska Magnum som fått namnet ”Great Adventure – The Jet Years 1978-1983″.

Det kommer att bli en 6 CD box Mer info finns här
https://denmelodiosabloggen.com/2023...pps-i-augusti/
Citera
2024-01-09, 17:21
Medlem
Magnums avatar
Tony Clarkin har avlidit meddelar bandet på sin Facebook.
Citera
2024-01-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Tony Clarkin har avlidit meddelar bandet på sin Facebook.

Sökte på "Tony Clarkin" på Flashback och hittade den här tråden om Magnum. Fick lite av tår i ögat när jag fick dödsbudet.

Clarkin var en fantastisk låtskrivare. Låt för låt är Magnums album otroligt starka, men Clarkin hade en svaghet, och det var att han hade svårt att skriva riktiga hitlåtar. Trots starka låtar var Magnums album ofta också ganska svagt producerade med en ljudbild som inte matchade låtmaterialet. Det ironiska är annars att det tre album där bandet satsade mest på en fet produktion - Vigilante, Wings of heaven och Goodnight LA - är tre av de svagaste vad gäller låtmaterialet, i alla fall enligt mig.

Jag har lyssnat på Magnum sedan 1980-talet och On a Storytellers Night är bandets absoluta höjdpunkt (starkt producerat också). Ett av de allra bästa albumen någonsin skulle jag säga, oavsett band. Av albumen på den här sidan millenieskiftet är Princess Alice and the broken arrov och Escape from the shadow garden mina favoriter.

Skulle kunna skriva spaltmil om Magnum och är otroligt tacksam för all suverän musik de gjort. Sitter ljust nu och lyssnar på senaste albumet, som släpptes 12 januari, och det låter väldigt bra. Den stora skillnaden jämfört med förr i tiden är att Bob Catleys röst tappat så mycket. Hans röst var en del av storheten med bandet, men den har tyvärr tappat rejält när han blivit äldre.
Senast redigerad av MajorRuffel 2024-01-14 kl. 14:05.
Citera
2024-02-02, 08:58
Medlem
Geomeisters avatar
Tony Clarkin avled 7 Januari 2024.
Bandets nya album gavs ut 12 Januari 2024.

Får mig att tänka på David Bowie som dog bara två dagar efter sitt sista album.

Snacka om att arbeta in i sista stund..

1990-talet tog hårt på Magnum som gav ut sitt då "sista" album 1994, några medlemmar skapade nytt tillfälligt band kallat "Hard Rain" och tidigt 2000-tal var de tillbaka och väldigt konsekventa med nya album.

Av det jag hört än så länge med bandet tycker jag mycket låter ungefär likadant. Ju mer tydliga de är i sin inriktning.. Ballader, pop eller hårdrock desto bättre blir låtarna. När de försöker göra mellanting tycker jag lite står ut och svårt att peka ut vilken låt som är vilken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in