Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-19, 00:48
  #13
Medlem
LeeVans avatar
.

Jag går inte ut med namn. Men förutsatt att jag är rätt ute så bor båda dessa grannar med varandra på Hermelinvägen (4 F respektive 7 C) i Färgelanda. Jag kommer inte för egen del att gå längre än så här när det gäller den eventuella kopplingen mellan dessa två personer.
__________________
Senast redigerad av LeeVan 2015-09-19 kl. 00:57.
Citera
2015-10-08, 20:49
  #14
Medlem
spoilers avatar
"Nu överklagar den man i 40-årsåldern som ska överlämnas till England misstänkt för en gruppvåldtäkt."

http://bohuslaningen.se/nyheter/dals...g-till-england
Citera
2015-10-17, 10:36
  #15
Medlem
JumpingJacks avatar
Mannen kommer att utlämnas till Storbritannien.

Citat:
Den dalslänning som misstänks ha varit delaktig i en gruppvåldtäkt i England fick inte prövningstillstånd och kommer nu att åka till Birmingham.

Mannens advokat, Michael Hansson, säger att den 40-årige mannen kommer att åka över till England. Han har fått en engelsk advokat som nu tar över ärendet från Michael Hansson.


Citat:
Michael Hansson har pratat med mannen och lämnat beskedet att Hovrätten inte meddelar prövningstillstånd. Tingsrättens avgörande står därmed fast. Beslutet vinner laga kraft om fyra veckor och mannen har nu fyra veckor plus tio dagar på sig att infinna sig.

– Och han kommer att försöka reda ut detta så fort som möjligt, säger Michael Hansson.


http://bohuslaningen.se/nyheter/dals...s-till-england
Citera
2015-10-17, 13:17
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Artikeln publicerades 2008 och om gärningsmännen då är 21 och 24 år gamla bör de ha varit 18 och 21 när gruppvåldtäkten begicks tre år tidigare.

En artikel publicerades 2008 om en våldtäkt som ägde rum 2005. Artikeln uppdaterades 2012 då domstolsförhandlingen kommit igång. Då bär en ny artikel rubriken 'Updated'. Det innebär att alla åldrar ändras för att gäller 2012. Ahmed Abdi blir då enligt honom 14 år gammal år 2005 som jag skrev. Den andra mannen, Jamal Yusuf, var 4 år äldre enligt honom och då 18 år gammal då våldtäkten ägde rum.

Eftersom brotten ägde rum 2005 och domstolsförhandlingen först ägde rum 2012 kan man misstänka att gärningsmännen först blev identifierade genom DNA match senare då de råkade ut för annat. En annan möjlighet att brottet undersöktes och åtal kom till stånd efter att polisen blev mindre rädda för rasdiskriminering efter avslöjandet om att ett gäng asiater hade våldtagit ett stort antal minderåriga vita flickor och tvingat dem till prostitution. Då blev alla aktiva i att finna och att åtala MENA invandrare som våldtagit flickor, inte minst p.g.a. Daily Mail och frågor i parlamentet. Om jag minns rätt fick polisen order från Inrikesministern att agera kraftigare mot brott utfört av asiater i Birmingham.

Det är bara vi som har självständighet hos myndigheter och lagen om ministerstyre. I alla andra länder skall ministrar styra. Vi fick myndigheter och lagen om ministerstyre under 1600-talet då trettioåriga kriget pågick. England också har Magna Carta som ger 'bail' som vi saknar. Det innebär att den som är åtalad oftast får bail eftersom den är då oskyldig. Jag tycker också i likhet med FN att isoleringscell under obestämd tid är ovärdig en s.k. modern stat.

Det innebar att GM kan lätt ge sig av till Sverige och få asyl här. Namnet på mannen uppges av Målnumret vara Abdirashid Jama. Egentligen består namnet av delarna Abdi Rashid Jama. Han kan då vara den som uppgett sig heter Ahmed Abdi. Ahmed är en grund namn som betyder 'den som konstant prisar Gud'. Flera namn kommer därifrån, t.ex. Mohammed och Hamid.

I Sverige uppger han sig vara född 1977. Det är möjligt att han själv inte vet när han är född eftersom registrering inte finns alltid och man har inte bruk av att veta åldern. Om han är född 1977 var han 28 år då den påstådda våldtäkten ägde rum. Det verkar troligare än 14.
Citera
2015-11-06, 17:27
  #17
Avstängd
HogerZpokes avatar
Någon uppdatering gällande orchern/nybyggaren?
__________________
Senast redigerad av HogerZpoke 2015-11-06 kl. 17:55.
Citera
2016-06-06, 10:20
  #18
Medlem
Uppdatering i detta fall?
Citera
2017-03-26, 18:37
  #19
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag hittade en uppdatering vad gäller det här fallet, från september 2016. Han erkände och fick 13,5 år i fängelse. Bild på GM också i artikeln, ser somalisk ut.

Citat:
And at Birmingham Crown Court on Monday, the 39-year-old was sentenced to 13 and a half years in prison, extended for three years on licence. He was also ordered to sign the sex offenders register for life.

http://www.birminghammail.co.uk/news...after-11941322
http://archive.is/TZgYg

Han är fortfarande skriven i Färgelanda, på samma adress som sin fru.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback