Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-01, 19:03
  #193
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Dels detta. Dels finns det definitivt fog att misstänka att anmälningsbenägenheten på vissa brott är MYCKET LÄGRE inom vissa invandrargrupper, och det gäller framför allt övergrepp inom äktenskap/förhållanden. Hunsade kvinnor med kulturella stigman, utan förankring i Sverige och med dåliga språkkunskaper anmäler inte.

Detta glöms praktiskt nog bort helt och hållet när frågan diskuteras.

Ja, det tål att funderas på. Hunsade kvinnor. Hur ofta anmäler Fatima att Achmed våldtar henne ett par gånger i veckan?

Samtidigt ska vi i ärlighetens namn fundera på hur ofta en Thailändsk importerad "fru" utsätts av sin importör (Janne) för samma sak? Skulle iofs tro att det är betydligt ovanligare med sådana övergrepp än MENA-relaterade, men återigen... jag kan bara använda mina fördomar - såvitt jag vet finns det inga oberoende undersökningar och statistik på detta.

Det kanske inte är så intressant att få veta... Det kan ju gynna "mörka krafter".
Citera
2015-09-01, 19:13
  #194
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
Ja, det tål att funderas på. Hunsade kvinnor. Hur ofta anmäler Fatima att Achmed våldtar henne ett par gånger i veckan?

Samtidigt ska vi i ärlighetens namn fundera på hur ofta en Thailändsk importerad "fru" utsätts av sin importör (Janne) för samma sak?

Absolut, absolut!!! Men när det diskuteras "anmälningsbenägenhet" vid våldtäkter tenderar det att insinueras på något konstigt sätt att "Maria" villigt skulle låta sig våldtas av "Sven" medan hon omedelbart skulle anmäla "Abdul".
Citera
2015-09-01, 19:26
  #195
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Dels detta. Dels finns det definitivt fog att misstänka att anmälningsbenägenheten på vissa brott är MYCKET LÄGRE inom vissa invandrargrupper, och det gäller framför allt övergrepp inom äktenskap/förhållanden. Hunsade kvinnor med kulturella stigman, utan förankring i Sverige och med dåliga språkkunskaper anmäler inte.

Detta glöms praktiskt nog bort helt och hållet när frågan diskuteras.

Självklart är det så. Dels eftersom uppfattningen om vad som är normalt och kvinnan och mannens roller skiljer sig mycket åt mellan svenskar/västerlänningar och patriarkala klankulturer. Dels eftersom förtroendet för polis och myndigheter är mycket lägre hos många invandrargrupper. Kommer man från en kultur där kvinnan riskerar att bli utstött av familjen, eller t.o.m. mördad, om hon haft utomäktenskaplig sex även om det skedde under tvång, då lär man inte springa och anmäla i första taget.

Den grova brottsligheten i invandrarförorterna underrapporteras sannolikt också, eftersom kriminella inte gärna anmäler andra kriminella och många av brotten sker mellan sådana grupper. Den som dessutom bor i ett område dit polisen ogärna beger sig och som i sitt dagliga liv omges av kriminella element som de facto kontrollerar området är förmodligen inte heller lika pigg på att anmäla kriminell verksamhet som genomsnittssvensken.
Citera
2015-09-01, 19:37
  #196
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Här har vi dock ett problem. För en insatt är det viktig och relevant information, men om du ska övertyga någon så är det svårt att komma med en 20 år gammal rapport. Det är för enkelt för vänstern att sopa undan och säga "vårt samhälle är mer jämställt nu så det stämmer inte längre!".

Jo, men om svenskar stod för en minoritet av våldtäkterna när utrikes födda bara utgjorde 9% av befolkningen och överrepresentationen ökade från BRÅ 1996:2 till BRÅ 2005:17 på grund av invandringen från särskilt överrepresenterade länder, då är det svårt att med någon trovärdighet hävda att en fördubbling av andelen utrikes födda från de allra mest överrepresenterade länderna skulle ha gett en MINSKNING av våldtäktsmän med utländsk bakgrund. Inte minst i avsaknad av statistik som ger något som helst stöd för detta.

På vilket sätt skulle man argumentera att ökad jämställdhet ha minskat invandrares överrepresentation? De kommer inte precis från några föregångsländer vad gäller jämställdhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Kommer du med BRÅ från 2005 så kan de säga att den är 10 år gammal, men då är det enkelt att kontra med "och efter det slutade man redovisa nationalitet... Jag undrar varför.". Så jag föredrar att jobba med siffrorna från den rapporten. Och BRÅ 2005 uttrycker inte specifikt att det de faktum är en majoritet invandrare som begår våldtäkt, även om man med enkel logik kan härleda det.

Fördelen med BRÅ 1996:2 är att den svart på vitt visar att svenskar stod för en minoritet av våldtäkterna redan då. I BRÅ 2005:17 visar man att utveckling fortsatt i samma riktning, eftersom överrepresentationen ökad OCH andelen med invandrarbakgrund. Den ekvationen går endast ihop med en ytterligare ökad andel av våldtäkterna. Dvs minskad andel för svenskarna, sannolikt en bit under 30% med tanke på att svenskars andel av den generella brottsligheten minskade från 68,5% till 55% under samma period och överrepresentationen för invandrare är högre för grova brott och sexualbrott än för generell brottslighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Och jag har inget intresse av att debattera med dig (edit: gärna diskutera dock ), vi tycker samma sak. Jag har ett intresse av att upplysa andra. Och då föredrar jag att använda ord som "antagligen" och "högst troligt" eftersom man sår ett frö. Tror jag iaf, men jag kommer nog aldrig förstå mig på människor helt och hållet.

Jo, jag förstår, argumenterar inte mot dig heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Edit: Jag tror att det handlar mer om att få människor att förstå att "etablissemanget" (om man så vill) ljuger än att gå rakt på med siffror. "Jag kollade på rapporten. Det står att det är 58% av svenskarna som begår brott, men det står också att invandrare är mer överrepresenterade i sexualbrott än andra brott, så jag undrar varför Silberski är så säker på att svenskar är i majoritet när det kommer till våldtäkter" brukar fungera rätt bra.

Visst, att framstå som FÖR påläst gör folk misstänksamma, tyvärr. Då lyssnar de mer på någon random komiker som har noll koll.
Citera
2016-06-22, 13:19
  #197
Medlem
Herostratoss avatar
Nina Rung är i gång igen och vill kriminalisera sexköp utomlands:

http://www.svd.se/kriminalisera-alla...ands/om/debatt
Citera
2016-06-22, 22:05
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Nina Rung är i gång igen och vill kriminalisera sexköp utomlands:

http://www.svd.se/kriminalisera-alla...ands/om/debatt

Jag tänker inte gå in på svd:s sajt, så jag har inte läst artikeln. Men jag antar att hon främst fokuserar på sexköp i Tyskland, Nederländerna och andra EU-länder.

Personligen anser jag att Sverige är skyldiga främst ostasiatiska länder ett lojalt och stabilt samarbete för att sätta dit svenska pedofiler, hebefiler och våldtäktsmän. Det är inte okej att vi outsourcar våra snuskbullar till fattiga länder. Precis som det inte är okej att MENA-länderna låter sina landsmän våldta svenskar i Sverige med motiveringen att det inte är deras problem.

Vad gäller de lagliga bordellerna EU så har jag i flera dokumentärer och artiklar läst/hört att kvinnorna antingen är traffickade, eller att de väljer prostitution p.g.a. bottenlågt självförtroende som beror på sexuella trauman tidigare i livet.

Det är enligt mig inte okej att besöka bordellerna med ursäkten att man inte vet om kvinnan i fråga är traumatiserad/traffickad eller inte. Håll kuken i kalsingarna tills situationen blivit ordentligt utredd. Om situationen inte reds ut under din livstid, så får du helt enkelt acceptera att bordellerna är off limits.

Problemet är att torskar bara tänker på sig själva, och kommer med alla möjliga ursäkter till varför det är okej, som typ "jag frågade min hora och hon sade själv att hon trivs med sitt arbete, och hon fick en riktig orgasm när vi knullade så jag vet att hon inte ljuger".
Citera
2016-06-23, 13:47
  #199
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Massa vit riddare skitsnack.
Det enda det handlar om är att minimera de negativa konsekvenserna av kvinnlig sexualitet samtidigt som man vill maximera de negativa konsekvenserna av manlig sexualitet. Kvinnor vill extrahera ekonomiska resurser från män samtidigt som de vill tvinga män att uppvakta oattraktiva och överviktiga kvinnor för sex genom att t.ex. förbjuda prostitution och skämma vältränade och attraktiva kvinnor. Många medelålders kattkvinnor blir såklart desperata och bittra när de märker att männen inte får ståfräs trots att de visar sina feta, otränade kroppar och orakade armhålor i "jag är stolt över mina fettvalkar"-kampanjer på Instagram. Ergo blir prostitutionsförbud utomlands en viktig fråga.

Att pedofila sexköpare skulle vara ett stort problem är naturligtvis ett feministiskt påhitt precis som det s.k. lönegapet. Lustigt nog så ser vi hur den muslimske borgmästaren i London förbjuder smala, lättklädda kvinnor i tunnebanereklamen till både sina trosfränders och de feministiska grisklubbornas stora förtjusning.
__________________
Senast redigerad av Herostratos 2016-06-23 kl. 13:51.
Citera
2016-06-23, 13:52
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det enda det handlar om är att minimera de negativa konsekvenserna av kvinnlig sexualitet samtidigt som man vill maximera de negativa konsekvenserna av manlig sexualitet. Kvinnor vill extrahera ekonomiska resurser från män samtidigt som de vill tvinga män att uppvakta oattraktiva och överviktiga kvinnor för sex genom att t.ex. förbjuda prostitution och skämma vältränade och attraktiva kvinnor. Många medelålders kattkvinnor blir såklart desperata och bittra när de märker att männen inte får ståfräs trots att de visar sina feta, otränade kroppar och orakade armhålor i "jag är stolt över mina fettvalkar"-kampanjer på Instagram. Ergo blir prostitutionsförbud utomlands en viktig fråga.

Att pedofila sexköpare skulle vara ett stort problem är naturligtvis ett feministiskt påhitt precis som det s.k. lönegapet.

Jag betvivlar inte att många av Sveriges feminister har egennytta som motiv bakom sitt engagemang mot sexköpare. Men det ändrar inte det faktum att svenska pedofiler, hebefiler och våldtäktsmän utgör ett problem utomlands.
Citera
2016-06-23, 16:22
  #201
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag betvivlar inte att många av Sveriges feminister har egennytta som motiv bakom sitt engagemang mot sexköpare. Men det ändrar inte det faktum att svenska pedofiler, hebefiler och våldtäktsmän utgör ett problem utomlands.

Så det är alltså svenska män som är problemet, och inte det faktum att det finns länder där våldtäkt och sex med barn är tillåtet, eller i alla fall inte ses som ett allvarligt problem? Om du frågar kvinnorna och barnen i de här länderna så tror jag att de tycker att de inhemska männen är ett större problem än besökande svenskar.
Citera
2016-06-23, 16:46
  #202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Så det är alltså svenska män som är problemet, och inte det faktum att det finns länder där våldtäkt och sex med barn är tillåtet, eller i alla fall inte ses som ett allvarligt problem? Om du frågar kvinnorna och barnen i de här länderna så tror jag att de tycker att de inhemska männen är ett större problem än besökande svenskar.

Jag skrev att vi outsourcar våra problem till fattiga länder. Jag skrev inte att det är svenska mäns fel att vissa svenska brott är lagliga utomlands.

Att man kan komma undan med sexbrott mot barn i Thailand gör inte situationen mer uthärdlig för offren. Ni FB-män går emot etablissemanget när ni känner för det, och är paragrafryttare när det passar bättre.

Ni saknar all moral.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback