Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-10-01, 21:12
  #37
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke900
Låter logiskt och dessutom är kronan pisslåg. Hur går man tillväga om man vill köpa en bil utan krångel och till rätt pris? Köper man av en privatperson eller en bilhandlare?

Spelar ju mindre roll, men gör en inspektion innan. Kostar några tusen, men är värt det. Autoropa, vonBraun eller liknande verkstad löser det. Så, slipper du gå på en mina.
Citera
2023-10-01, 22:40
  #38
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Har länge haft funderingar på att en dag i livet köpa mig en Ferrari, men är osäker på vilken modell.
Någon här som har erfarenhet av Ferrari? Vad ska jag tänka extra noga på?

Som sagt så är detta inget som kommer ske den närmsta tiden, men förhoppningsvis i framtiden.
Det kommer heller inte bli någon värsting modell då min ekonomi högst troligt inte kommer att vara tillräckligt för detta.

Tips tas gärna emot

En klassisk 458 står på min egna inköpslista.

Varför?

Sista klassiska Ferrarin med ren V8 (ingen turbo, ingen hybrid, etc). Dessutom väldigt trevliga köregenskaper och snygg design.
Citera
2023-10-01, 22:45
  #39
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Har länge haft funderingar på att en dag i livet köpa mig en Ferrari, men är osäker på vilken modell.
Någon här som har erfarenhet av Ferrari? Vad ska jag tänka extra noga på?

Som sagt så är detta inget som kommer ske den närmsta tiden, men förhoppningsvis i framtiden.
Det kommer heller inte bli någon värsting modell då min ekonomi högst troligt inte kommer att vara tillräckligt för detta.

Tips tas gärna emot

Såhär 8 år senare. Blev det nån Ferrari och vilken modell?
Citera
2023-10-03, 00:34
  #40
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Såhär 8 år senare. Blev det nån Ferrari och vilken modell?

De blev icke nån Ferrari, nej.
En gång fanns där ett sug,, men det suget är långt borta nu.
Suget för bilar rent generellt har minskat de senaste två åren.

Har gått igenom ett antal bilar sedan 2014 (när ekonomin till slut gjord det möjligt).
Men nu får det bli ett slut på köp & sälj. Senaste inköpet blev en Nissan GT-R som jag planerar att behålla i många år framöver.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback