Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-21, 21:31
  #865
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Trams. Chansen att överleva vid hugg eller pistolskott mot benet är avsevärt större än vid våld mot vitala organ. Förstår inte hur du kan inbilla dig annat. Att du känner till fakta om stora pulsådern är inte samma sak som att alla degenererade brottslingar och missbrukare gör det.

Självklart är det mindre chans att överleva om du blir skjuten/huggen i ett vitalt organ än om du blir det i benet. Men det var inte riktigt det jag sa va. Jag sa överkroppen och låret. Större chans att ett skott/hugg missar något viktigt i överkroppen än att det missar pulsådern i låret.
Citera
2016-04-21, 22:16
  #866
Medlem
gaylordfuckers avatar
Någon som har lust att dela med dig av domen?

Mvh
Citera
2016-04-22, 00:21
  #867
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Dom i Anton mordet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22655048.ab



48-åringen:



26-åringen:



För hårda eller för milda straff? Vad tycker ni? 4 år och
6 år är inte mycket, dom lär ju bara sitta 2/3 delar av
straffet också, de är snart ute igen.


För lindrigt:

4 kap. Om brott mot frihet och frid

1 § Den som bemäktigar sig och för bort eller spärrar in ett
barn eller någon annan med uppsåt att skada honom eller henne
till liv eller hälsa
eller att tvinga honom eller henne till
tjänst eller att öva utpressning, döms för människorov till
fängelse på viss tid, lägst fyra och högst arton år, eller på
livstid.

Är brottet mindre grovt, döms till fängelse i högst sex år. Lag (2009:396)



Det kan inte bli så mycket grövre än att den bortförde dör - 18 år eller livstid borde det ha blivit.
Citera
2016-05-04, 21:16
  #868
Medlem
Sturewlows avatar
Blev det något överklagande av den alltför lindriga domen
?
Citera
2016-07-22, 12:36
  #869
Medlem
RedSavinas avatar
Ingen förändring jämfört med tingsrätten

http://www.expressen.se/gt/nu-kommer...i-anton-malet/
Citera
2016-08-26, 16:22
  #870
Medlem
VillkorligDoms avatar
Den 48-årige mannen dömdes av både tingsrätt och hovrätt för grov misshandel och grovt vållande till annans död till 6,5 års fängelse.
Men mannen menar enligt domen att han agerat i nödvärn.
Nu överklagar mannen till högsta domstolen och vill att domen omprövas.
Citera
2016-08-26, 17:31
  #871
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillkorligDom
Den 48-årige mannen dömdes av både tingsrätt och hovrätt för grov misshandel och grovt vållande till annans död till 6,5 års fängelse.
Men mannen menar enligt domen att han agerat i nödvärn.
Nu överklagar mannen till högsta domstolen och vill att domen omprövas.
Det ska han ge fan i, visa lite heder din lilla moppefjant!
Citera
2017-01-22, 13:16
  #872
Medlem
Väldigt tragisk utveckling för Anton och hans familj... Men, om man ska se rent krasst på situationen, så är MA ett jävla svin, men det KAN faktiskt finnas tvivel kring att hans uppsåt var att ta livet av Anton. Ett stick i låret torde knappast vara något man initialt tror sig vara dödande, då hade man förmodligen siktat i hjärttrakten. Inget "försvar" för gärningsmannen, utan bara belysande av konkreta fakta.
Citera
2017-01-26, 06:17
  #873
Medlem
Citat:
Antons pappa om ilskan över domen

Anton, 27, kidnappades och blev bortförd till Sisjöns badplats där han knivhöggs i benet och lämnades att förblöda.
Ingen dömdes för mord – nu träder Antons pappa Thomas Palm fram och berättar om uppgivenheten han känner efter domarna.
– Det känns avigt, orättvist och kränkande mot oss i familjen, säger Thomas Palm.

Citat:
Men ingen fälldes för att ha mördat Anton. Hans pappa Thomas Palm, som varje dag måste leva med sorgen över sin döda son, har svårt att förstå det. Vilket han tidigare berättat om i en insändare i Göteborgs-Posten.
– Jag var fullständigt övertygad om att det var ett mord. När tingsrättens dom kom var det en fullständig chock. Jag tänkte att de måste ha tänkt fel och att hovrätten skulle rätta till det. När hovrättens dom väl kom visste jag inte vad jag skulle tänka.

http://www.expressen.se/gt/antons-pa...an-over-domen/
Citera
2017-09-14, 19:10
  #874
Medlem
Anhöriga nekas ersättning.
Citat:
Anledningen till avslaget är att dådet "sannolikt" hade sin upprinnelse i en knarkaffär
http://www.expressen.se/gt/anton-kni...as-ersattning/
Citera
2017-12-01, 23:09
  #875
Medlem
Såg fröken Natalie för ett par veckor sedan flanera i Vasastan.
Citera
2023-09-30, 18:28
  #876
Medlem
Finns en video på Nathalie stråhles facebooksida. Där hon blir brutalt misshandlad. Hennes man, Magnus Ahlkvist skyddar henne denna gången.

Någon nämnde tidigare i tråden att Nathalie är våldsbenägen och kan varit drivande i Antons död.
Kan det vara så att detta är ett misslyckat försök utav Nathalie att blåsa,sätta igång någon skit där Magnus istället är den som är undermannad. Till skillnad mot hur det var gällande Anton.

Karma? Ja det skulle jag kunna påstå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback