Citat:
Ursprungligen postat av
Xuno
Jag tycker att det är väldigt fult att glamorisera och göra reklam för droger på det sättet som några här inne gör.
När jag berättade om hur jag sett en nära släkting och flera vänner gått ner sig och dö av amfetamin och heroin missbruk...
Med risk för att det inte är min plats; jag beklagar. Har haft lyxen att slippa liknande tragedier.
Mot bakgrund av dina upplevelser, tycker du även att andra substanser som har andra effekter bör betraktas med samma varsamhet som amfetamin och heroin?
LSD, t.ex, som tråden handlar om, har en helt annan verkan än amfetamin och heroin. Ska man förhålla sig till LSD på samma sätt?
Jag inbillar mig ha förstått någorlunda var du kommer ifrån när det kommer till det här med att ha något att säga som är sprunget ur en substansinducerad upplevelse. Finns det en möjlighet att det inte är så svartvitt som att knark är bajs?
En av mina mest minnesvärda upplevelser var en gång när jag satt och bajsade, påtagligt påverkad av LSD. Mitt i allt visuellt mishmash som är av underordnad betydelse kom plötsligt till ytan mitt femåriga jag. Det var som att öppna ett maskhål genom min egen tidslinje, och jag träffade mig själv när jag var fem år gammal.
Där satt jag på muggen, och mitt femåriga jag lutade sig leende mot mig, strålande av all kärlek som kan finnas, lade sin hand på min axel och förmedlade "det är ok". Det är ok".
Jag kände en fantastisk lättnad över någonting. Har senare tolkat det som en förlåtelse till mig själv för allt jag inte blev, hur jag genom livet svikit mig själv.
Jag har också erfarit världar av onämnbar terror och sadism. Har varit i tillstånd där jag funderat om det inte vore en bra idé att skära ut mina tänder (oklart varför det skulle vara en bra idé), skära ut tarmarna för jag hade kramp i magen.. fast det är bara personliga mindfucks. En del saker jag sett och varit med om kan jag inte dela med hursomhelst varsomhelst. Det finns genuin ondska och den psykeldeliska upplevelsen har visat mig hur den funkar.
Skulle du Xuno, helst beröva mig från de här upplevelserna? Upplevelser som ett fåtal far illa av, av vilka en ytterligare minoritet farit illa om kunskap och vettig vägledning funnits på plats.