Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-27, 23:52
  #1
Medlem
Vad kan bero på inlärningssvårigheter och dålig minne? Jag har gått i gymnasium i 3år utan att klara den. När vi hade lektioner så var jag alltid sämst av alla då alla förstod alltid vad lärare menar och vad dom ska göra och hur dom ska göra. Men för mig tog det alltid stopp i huvudet å jag fattade aldrig nått å jag har fortfarande svårt idag med när försöker läsa ikapp ämnena via distans hur mycket jag än kämpar så fattar jag ingenting å inget fastnar på huvudet har även dålig minne minns inte vad jag gjort för typ 2dagar sen eller äldre dagar så jag misstänker nått måste vara fel på mig men de jobbiga är att jag inte vet vad som påverkar mig att fungera som normala människor. Sen tappar jag lusten att läsa ikapp ämnen ibland då jag vet att jag lär inte in nått i min sten döda huvudet och man har ingen lust alls att hålla på med de så jag undrar om nån känner sig lika och vad gör ni för att klara er?
Citera
2015-08-27, 23:56
  #2
Medlem
Tränar du eller håller fysisk aktivitet? Gör betydligt mer än vad man tror, även dina intima vanor spelar roll dock inte i positiv mening.
Citera
2015-08-27, 23:58
  #3
Medlem
har slutat gymma i för ca 2månader sen och innan de så har jag gymmat i halvår men kände ingen skyllnad på minne och inlärning
Citera
2015-08-28, 10:25
  #4
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Vad kan bero på inlärningssvårigheter och dålig minne? Jag har gått i gymnasium i 3år utan att klara den. När vi hade lektioner så var jag alltid sämst av alla då alla förstod alltid vad lärare menar och vad dom ska göra och hur dom ska göra. Men för mig tog det alltid stopp i huvudet å jag fattade aldrig nått å jag har fortfarande svårt idag med när försöker läsa ikapp ämnena via distans hur mycket jag än kämpar så fattar jag ingenting å inget fastnar på huvudet har även dålig minne minns inte vad jag gjort för typ 2dagar sen eller äldre dagar så jag misstänker nått måste vara fel på mig men de jobbiga är att jag inte vet vad som påverkar mig att fungera som normala människor. Sen tappar jag lusten att läsa ikapp ämnen ibland då jag vet att jag lär inte in nått i min sten döda huvudet och man har ingen lust alls att hålla på med de så jag undrar om nån känner sig lika och vad gör ni för att klara er?

Vi har alla olika forutsattningar helt enkelt.

Har du testat dig for ADD/ADHD?
Citera
2015-08-28, 10:34
  #5
Medlem
smellyproofs avatar
Är du kanske stressad? Kan vara ADHD också. Eller så har du kanske lågt iq, gör ett iq test för att utesluta att du inte är efterbliven.
Citera
2015-08-28, 16:37
  #6
Medlem
Låg IQ?

Jag tror inte att distansstudier är rätt, om du har så här mycket problem.
Citera
2015-08-29, 16:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Vi har alla olika forutsattningar helt enkelt.

Har du testat dig for ADD/ADHD?

Detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback