Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-27, 21:58
  #1
Medlem
Har arbetat som rivare i cirka 1,5 år. Det senaste halvåret har det i princip bara varit fogfräsning vilket belastat axlarna så de är överansträngda titt som tätt. Brottas på fritiden vilket känns bra då jag känner mig mjukare i kroppen och som om leder och annat liksom "smörjs" av träningen...

Men i skrivande stund har jag inte tränat på fem dagar på grund av tidsbrist. Axlarna gnyr och jag haltar de första stegen när jag ställer mig upp på grund av att knät känns konstigt. Jag måste "knäcka" till det för att det skall kännas normalt, vilket inte är helt lätt heller. Försöker göra det genom att sparka hastigt, ibland går det, ibland inte. Har haft liknande krämpor förut och det brukar ge sig efter en vecka eller två, men jag funderar ändå på hur jag skulle kunna förebygga sådant.

Har knävärmare i jobbet under vinterhalvåret och tänker börja med dem nu på grund av hur knät känns, men jag funderar även på om kompressionskläder kan vara något? Visserligen lär det bli varmt, men skitsamma, smällar man får ta.

Vad tror experterna?
Citera
2015-08-27, 22:10
  #2
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Handlar om ergonomi och monotona arbeten.
Citera
2015-08-27, 22:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Handlar om ergonomi och monotona arbeten.
Jaha, så vadå?
Citera
2015-08-27, 23:25
  #4
Medlem
minponnys avatar
kanske inte kan jobba i samma hastighet som när du var 20 , jobba lite lugnare och ta några kaffe raster
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback