Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-27, 21:43
  #1
Medlem
Pellejonsons avatar
Hej

Idag loggade jag in på mitt kära wow-konto och fick för mig att kontrollera hur mycket tid jag har spenderat på det här jävla spelet. Det visade sig vara uppemot 6000 timmar mer eller mindre. Jag har haft ångest hela dagen. Ångrar mig så jävla mycket. Tänk vad jag hade kunnat åstadkomma om jag lagt ner dessa timmar på att vara produktiv istället för att spela ett jävla datorspel. Sen hjälper det inte att mitt liv ser ut som skit i dagsläget. Känner mig som en otroligt misslyckad individ.

Har i princip inga vänner längre. Misslyckades med mina studier och min tjej har lämnat mig. Spelet har ätit upp så mycket av min tid och jag vet bara inte hur jag ska sluta. Jag är beroende, jag vet om det men kan bara inte sluta. Tro mig, jag har försökt. Det roligaste över detta måste nog vara att jag inte ens tycker att spelet är roligt längre, jag lirar det bara av ren vana.

Hur kommer jag över denna känsla av obehag? Vad gör jag härnäst?
Citera
2015-08-27, 21:47
  #2
Medlem
Piglys avatar
Lägg ut kontot för försäljning. Blocket etc. Pengar gör en glad
Citera
2015-08-27, 21:48
  #3
Medlem
Spela lite till.
Citera
2015-08-27, 21:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejonson
Hej

Idag loggade jag in på mitt kära wow-konto och fick för mig att kontrollera hur mycket tid jag har spenderat på det här jävla spelet. Det visade sig vara uppemot 6000 timmar mer eller mindre. Jag har haft ångest hela dagen. Ångrar mig så jävla mycket. Tänk vad jag hade kunnat åstadkomma om jag lagt ner dessa timmar på att vara produktiv istället för att spela ett jävla datorspel. Sen hjälper det inte att mitt liv ser ut som skit i dagsläget. Känner mig som en otroligt misslyckad individ.

Har i princip inga vänner längre. Misslyckades med mina studier och min tjej har lämnat mig. Spelet har ätit upp så mycket av min tid och jag vet bara inte hur jag ska sluta. Jag är beroende, jag vet om det men kan bara inte sluta. Tro mig, jag har försökt. Det roligaste över detta måste nog vara att jag inte ens tycker att spelet är roligt längre, jag lirar det bara av ren vana.

Hur kommer jag över denna känsla av obehag? Vad gör jag härnäst?

du har nu insett fakta, uppta dina studier eller sök skola och en tjej kommer du att hitta så småningom.

Lägg detta bakom dig.
Citera
2015-08-27, 21:52
  #5
Medlem
bithaxs avatar
Det är väl bara att göra något annat i framtiden.
Inte direkt som att du kan förändra det som har hänt, däremot kan du påverka vad du gör i morgon.

Antar att du är under 25, så du har ändå ganska gott om tid att bygga dig ett liv innan det är kört på riktigt.
Citera
2015-08-27, 22:01
  #6
Medlem
Bara fyra tusen timmar kvar tills du är bra då

Du kan ju börja med nå nya rutiner.
Gymma, motionera eller någon sport kanske?
Citera
2015-08-27, 22:04
  #7
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Bara fyra tusen timmar kvar tills du är bra då

Du kan ju börja med nå nya rutiner.
Gymma, motionera eller någon sport kanske?

Han är en deprimerad noob, både i wow och IRL.
Det är faktiskt synd om TS på riktigt.
Citera
2015-08-27, 22:06
  #8
Medlem
Om man räknar på åtta timmar så blir det 750 arbetsdagar. Antalet arbetsdagar per år, minus semester och lediga dagar, är ungefär 225 dagar. Du har alltså spelat WoW, om det hade varit ett vanligt arbete, i tre år och fyra månader. Jag kan förstå att det känns svårt. Det viktigaste för att ändra på saker är insikt och acceptans. Be om hjälp att sluta. Vänd dig till vården eller hit.
__________________
Senast redigerad av Redax 2015-08-27 kl. 22:10.
Citera
2015-08-27, 22:18
  #9
Medlem
ColaKexs avatar
Att Wow förstört många människors liv är ingen nyhet precis. Du verkar som ett typexempel på det. Stäng ned kontot förgått och ta tillbaka ditt liv.
Citera
2015-08-27, 22:20
  #10
Medlem
TrueCs avatar
Att bryta destruktiva beteenden är riktigt svårt, men ingen ursäkt att inte göra det. Imorgon när du går upp, ring din hälsovårdcentral, när dom frågar vad det gäller säger du att du måste få hjälp med ett spelberoende. Ta det därifrån, du kommer förmodligen få gå på kbt vilket skulle vara jävligt bra för dig.
Citera
2015-08-27, 22:51
  #11
Medlem
retrospectives avatar
Jag som kunde tycka att mina 100-200 timmar på sparningar i ett RPG-spel var mycket. Under hela mitt liv närmar jag mig nog dina siffror, d v s från fjärde generationens konsoler till nutid. Men på ett jävla spel? Ett mediokert sådant, dessutom. Om du inte kan ta t ex en spelfri dag, vecka eller månad utan att krascha mentalt, så behöver du kontakta vården.
Citera
2015-08-27, 23:04
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Om man räknar på åtta timmar så blir det 750 arbetsdagar. Antalet arbetsdagar per år, minus semester och lediga dagar, är ungefär 225 dagar. Du har alltså spelat WoW, om det hade varit ett vanligt arbete, i tre år och fyra månader. Jag kan förstå att det känns svårt. Det viktigaste för att ändra på saker är insikt och acceptans. Be om hjälp att sluta. Vänd dig till vården eller hit.

Förutsatt att TS började spela vid release i Sverige, 11 Februari 2005.
Så har det gått på ett ungefär, 323 dagar första året + 239 dagar detta år + (365 * 8 år), sammanlagt 3482 dagar sedan spelet släpptes ej räknat med skottår.

Det blir 1 timme och 45 minuter om dagen drygt...
Men ja, det är mycket.
Försöker komma på nån idé som visar att det inte är mycket, men man får kanske visa på folk TV-tittande för att hitta en siffra som ger högre timmar varje dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback