Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-27, 18:55
  #1
Medlem
Fick Silnoct utskrivet igår som jag tänkte testa.. Jag tog lite Attarax, Theralen och Propavan och sen väntade jag 1 timme och tog 1 Stilnoct som jag inte kunde somna på. Då tog jag 1 Stilnoct till och när jag vaknade i morse så hittade jag hallon utsmetat över hela somvrumsgolvet. Det stod mat på bordet, eller den mesta maten låg på golvet i vardagsrummet och när jag tittar på tabletterna som ligger frame så räknas jag att 14 st Stilnoct saknas. Även 2 st Setralin och 1 Propavan..
Stilnoct Jag fick sjukanmäla mig ifrån jobbet och har legat och sovit hela dagen fram till nu 18:50.. Fan vad läskigt.. Vågar man ta mer Stilnoct..
__________________
Senast redigerad av voXt 2015-08-27 kl. 18:58.
Citera
2015-08-27, 18:58
  #2
Medlem
Räcker det inte med att du bara tar typ stilnocten då ? För att somna in på... tycker själv inte att varken propavan eller theralentabletter har någon speciell verkan. Om det inte är flytande theralen du har, då blir man som en jävla zombie.
Citera
2015-08-27, 19:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lustorlove
Räcker det inte med att du bara tar typ stilnocten då ? För att somna in på... tycker själv inte att varken propavan eller theralentabletter har någon speciell verkan. Om det inte är flytande theralen du har, då blir man som en jävla zombie.

Testa med bara 2 st Stilnoct och lägg dig på en gång med en bok och läs 20-30 min, sen borde du somna sött
Citera
2015-08-27, 23:04
  #4
Medlem
lithionits avatar
du skulle nog väntat med att ta ytterligare en tablett, när jag använde det tycker jag att optimal effekt nåddes efter 1-2 timmar.
Men med stilnoct så är nog det viktigaste att man beger sig till sängen efter intag och inte (!) någon annan stans som t.ex. till datorn.

Du ska nog försöka hålla dig till max 10 mg, på 15-20 mg (eller mer) vet man ej vad som kan hända :P och minnesluckorna blir enorma, man kan göra väldigt konstiga saker som de du nämnde om maten som låg lite random överallt, risken finns även att man kan vakna och hitta förkolnade kastruller i köket, hemmet är totalt upp och ned, hittar nya saker i bostaden som man ej sett tidigare eller vet var de kommer ifrån bara för att nämna några få exempel på det hela.

Hade du kunnat lämna telefonen ifred eller hade du ringt några samtal du ej minns? skickat några konstiga sms?

Att du vaknat dagen efter och inser att du tagit halva asken eller tyvärr ett ganska vanligt fenomen, finns många som vaknat dagen efter i tron om att de tagit 1-2 st och inser att 10-20 tabletter är spårlöst försvunna :P

Stilnoct är en väldigt bra medicin för kortvariga insomningsbesvär, men enl. min erfarenhet väldigt beroende och toleransframkallande och en dos som först funkar perfekt för dig som du sover gott på kan ett par månader senare göra väldigt lite och nätterna när man försöker vara utan blir ett rent helvete med 1-2 timmars sömn.
Citera
2015-08-27, 23:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voXt
Fick Silnoct utskrivet igår som jag tänkte testa.. Jag tog lite Attarax, Theralen och Propavan och sen väntade jag 1 timme och tog 1 Stilnoct som jag inte kunde somna på. Då tog jag 1 Stilnoct till och när jag vaknade i morse så hittade jag hallon utsmetat över hela somvrumsgolvet. Det stod mat på bordet, eller den mesta maten låg på golvet i vardagsrummet och när jag tittar på tabletterna som ligger frame så räknas jag att 14 st Stilnoct saknas. Även 2 st Setralin och 1 Propavan..
Stilnoct Jag fick sjukanmäla mig ifrån jobbet och har legat och sovit hela dagen fram till nu 18:50.. Fan vad läskigt.. Vågar man ta mer Stilnoct..

Ursäkta min reaktion men HAHAHAHAHAHAHAHAAA - vilken scen! du e rolig!
Citera
2015-08-27, 23:56
  #6
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Meningen med att röra ihop Stilnoct, Theralen, Atarax och Proppisarna, var det att du skulle sova, eller hur tänkte du? Har du tagit mycket meds och andra droger och är tillvand?

Det var då en maffig röra du smällt i dig, inte konstigt du blev som du blev. Antagligen var du hungrig men så väck att du inte klarade av att få i dig maten på civiliserat vis. Att sen i sin förvirring knöka i sig ännu mer Stilnoct mm hade kunnat sluta illa, du kunde ju fått för dig vad som helst.

Jag brukar bli otroligt hungrig av Imovane, som är en liknande insomningstablett. Har också varit uppe på natten och lagat mat, stekt ägg och skinka t ex. Blivit lite chockad eftersom jag inte brukar minnas speciellt klart vad jag gjort. Smeta runt mat och fli ner överallt som du gjort har aldrig hänt mig utan jag har skött det snyggt, diskat stekpannan mm.

Knep som funkar för mig är att ta lite kvälls/nattfika innan jag lägger mig och sen ge mig fan på att inte stiga upp igen. Har också intalat mig att INTE använda spisen, äta av lite kakor eller annat om jag prompt måste för ibland vaknar jag efter bara 30 min sömn.

Stilnoct är ju en rätt läskig medicin, själv fick jag hallisar light av dem, såg ut att växa nåt slags mossa på på händer och underarmar. Jag tar dem inte igen.

Atarax och Propavan funkar inte alls på mig, tycker du de har nån effekt? Theralen har jag inte testat men det är visst nåt som ska funka för alkisdille.

Be att få Imovane i stället för Stilnoct så blir du kanske inte så knäpp. Ta Proppisarna eller vad du nu vill boosta med tidigare på kvällen men håll dig till en sort. Gör i ordning ditt kvällsfika strax innan du ska sova och ta samtidigt Imovanen. Kanske säkrast du gömmer tabletterna på nåt krångligt ställe om du får för dig du ska ta mer. Om det nu är sova du vill göra och inte flumma runt.
Citera
2015-08-28, 03:28
  #7
Medlem
HarmonicAces avatar
Stilnoct har fått mig att fått mig att göra de sjukaste saker, saker ni inte skulle tro på. Propavan ger fruktansvärd baksmälla, om inte myrkrypningar. Imovane fungerar, i 3h ca. men ger mig minnesproblem.

Nu använder jag Flunitrazepam 1mg x2 intermittent. Klockrent. 7,5h god sömn utan biverkningar, och då det endast är aktuellt med ca. 3 tillfällen/ vecka är toleransökning inget problem. 4 veckors semmester utan användning gav ingen abstinens eller utsättningssymptom.

Men då detta är märkt som starkt narkotiskt/ vanebildande preparat ska man tyvärr ha tur med att träffa på rätt läkare.
Citera
2015-08-28, 03:34
  #8
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Det finns en roande tråd om vad folk hittat på för skit på Stilnoct. Favoriten är nog när folk bestämmer sig för att skriva inlägg innan de går och lägger sig och sen kickar Stilnocten in. Det brukar alltid se dmffb slLllöpwwkjbr4..dderr .
Citera
2015-08-28, 03:40
  #9
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Det finns en roande tråd om vad folk hittat på för skit på Stilnoct. Favoriten är nog när folk bestämmer sig för att skriva inlägg innan de går och lägger sig och sen kickar Stilnocten in. Det brukar alltid se dmffb slLllöpwwkjbr4..dderr .
Ja! Leta runt lite på forumet och du kommer hitta en massa liknande historier. Det är för övrigt inte ovanligt med liknande händelser, och det finns dokumenterat från USA med människor som gör de stördaste grejer i sömnen efter att ha ätit Ambien (samma som Stilnoct).

Jag hittar inte i vilken tråd det är skrivet, men det här citatet är klockrent.

Citat:
Ursprungligen postat av kanastre
Benzo och alkohol öppnar dörren för "monstret" men det är ju inte säkert att det kommer ut för det. Stilnoct däremot öppnar inte bara dörren utan går in och petar på fanskapet med en pinne!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback