Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-27, 18:47
  #1
Medlem
starbounds avatar
Skämskudden är ett antipris som delas ut till de mest pinsamma insatserna inom svensk television.

Showen går av stapeln ikväll.

Vilka tror ni vinner i år?

Ni som var på galan vad tycker ni om den som "show", var det värt pengarna?
__________________
Senast redigerad av starbound 2015-08-27 kl. 19:07.
Citera
2015-08-27, 18:50
  #2
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Skämskudden är ett antipris som delas ut till de mest pinsamma insatserna inom svensk television.

Vilka tror ni vinner i år?

Ni som var på galan vad tycker ni om den som "show", var det värt pengarna?

Kan tänka mig att "TV-soffan" i TV4 kommer nomineras, om inte i år så nästa.
Citera
2015-08-27, 19:02
  #3
Medlem
Nästan vilket program på tv som helst
Citera
2015-08-27, 21:29
  #4
Medlem
SkepticalHippos avatar
Men herregud TS, lägg lite energi på din egen tråd för fasen. Du frågar om vilka vi tror ska vinna men orkar inte klistra in vilka det finns att välja mellan? Dåligt.

Dessa är nominerade för Skämskudden 2015 (Tre bidrag per kategori):

Citat:
Direktsänt
Humorgalan
Prins-bröllopet
Kristallen 2014

Tv-personlighet
Ebba Kleberg Von Sydow
Samir Badran
Niklas Wikegård

Livsstil
Vardagspuls
Malou efter 10
Året med kungahuset

Årets reality
En natt på slottet
Under samma tak
Gifta vid första ögonkastet

Årets dokusåpa
Ex on the beach
Paradise hotel
Baren 2015

Årets meltdown
Broccoli, varför då? - Malou efter 10
Bajscocktail - Malou efter 10
Björn Kjos pratar skattesatser i Skavlan

Programledare
David Hellenius, Hellenius hörna
Malou von Sivers, Malou efter 10
Paolo Roberto, Baren

Underhållning
Bastuklubben
Idol 2014
Allsång på Skansen

Årets tävlingsprogram
Jagad av hundar
Sveriges städmästare
Hela kändis-Sverige Bakar

Det är ju ingen som jag känner att "Nej, varför har det där kvalitetsprogrammet nominerats?". Allt är verkligen skit. Utom möjligen Niklas Wikegård, jag tycker faktiskt om honom. Malou efter 10 lär ju vinna i någon av kategorierna. Det är verkligen ett uruselt program.

Tyckte dock att förra (förrförra?) årets nomineringar var mer klockrena. Där hade vi riktiga godingar i Årets Hjärnsläpp som Mackes kompis ballar ur från Tunnelbanan och något rikspucko som dansade Svansjön med en radiostyrd-bil-pappers-svan i just Malou Efter 10.

Jag orkar inte ens se hela klippet från Skavlan som är nominerat i år (Björn Kjos pratar skattesatser - Skavlan), kan någon berätta vad som är roligt med det?
Citera
2015-08-28, 08:53
  #5
Medlem
starbounds avatar
Någon som var där igår?

Var det kul?
Citera
2015-08-28, 23:10
  #6
Medlem
Hörde ryktas om att det var långt ifrån slutsålt och många tomma platser i salongen.. ingen succe direkt alltså
Citera
2015-08-29, 00:49
  #7
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag orkar inte ens se hela klippet från Skavlan som är nominerat i år (Björn Kjos pratar skattesatser - Skavlan), kan någon berätta vad som är roligt med det?

Finns väl inget direkt "roligt" med det? Men skämskudden åker fram eftersom det blir så fel att prata om såna detaljfrågor i ett sånt lättsamt program. Ungefär som om man skulle prata om mopedtrimning i "Mitt i naturen"...
Citera
2015-08-29, 10:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Hörde ryktas om att det var långt ifrån slutsålt och många tomma platser i salongen.. ingen succe direkt alltså
Var väl det som var meningen?
Citera
2015-08-31, 09:05
  #9
Medlem
Magic-Mans avatar
Jag var där och det var jäkligt roligt. Tyvärr tyckte jag det var lite dåligt ljud i lokalen. Kunde vara svårt o höra vad dom sa ibland. Kan ha varit knas med mikrofonerna, vet inte.

Skulle inte säga att det var lite folk. Tyckte dom fyllde raderna längst bak. Jag har varit på Skämskudden varje år och skulle säga att dom växer hela tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback