Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-27, 15:51
  #1
Medlem
Bara lite nyfiken på om cannabis verkligen är så skönt när man väl kommer in tungt dagligt bruk. Alla riktiga hardcore smokers jag känner påstår att den större delen av "det sköna ruset" tynar bort när man kommer in i riktigt hårt bruk (inte en jolle om dagen dvs). Lite som det blir för folk som röker ett pack cigg om dagen, nikotinkicken försvinner helt liksom...

Själv röker jag då och då och får nästan alltid samma sköna bänghet (vissa veckor röker jag flera gånger i veckan och andra veckor avstår jag helt från det).
Citera
2015-08-27, 16:05
  #2
Medlem
Scarabeos avatar
Det är mycket skönare/roligare i början. Jag personligen blir bara avslappnad nu för tiden, i början blev man ju koko och hade det kul. Rökt i ganska exakt 10 år
Citera
2015-08-27, 16:07
  #3
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Det är mycket skönare/roligare i början. Jag personligen blir bara avslappnad nu för tiden, i början blev man ju koko och hade det kul. Rökt i ganska exakt 10 år
Samma här.
Citera
2015-08-27, 16:07
  #4
Medlem
BFG9000s avatar
Nu är jag långt ifrån daglig rökare, men när man har en 5 så brukar jag röka några per dag. Blir oftast när jag är med polare nån helg i månaden typ. Då ökar toleransen väldigt mycket och ruset blir bara som en skön liten boost och långt ifrån så man blir om man röker sällan!
Citera
2015-08-27, 16:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Det är mycket skönare/roligare i början. Jag personligen blir bara avslappnad nu för tiden, i början blev man ju koko och hade det kul. Rökt i ganska exakt 10 år

Bara avslappnad? Inge munch? Musik känns inte skönare längre etc? Då vet jag det, ska undvika att bli daglig rökare.
Citera
2015-08-27, 16:17
  #6
Medlem
Frostflakess avatar
Daglig rökare här. Även om det är galet nice i början och man fnittrar som en liten 14årig flicka åt minsta lilla sak, så måste jag säga att jag föredrar de ruset jag får nu efter ett par års användning.
Varför? Jo just för att jag har mer "kontroll" nu. De första gångerna man rökte så skulle man inte fungerat normalt bland folk, nu kan jag gå på stan stekt som fan och äta glass och njuta av livet till fullo.

Att man inte skrattar åt ordet "Toalett" längre som man gjorde de första gångerna typ offrar jag med glädje för att kunna vara helt funktionell men en stenad som en staty.


Citat:
Ursprungligen postat av PerilousBird
Bara avslappnad? Inge munch? Musik känns inte skönare längre etc? Då vet jag det, ska undvika att bli daglig rökare.

Munchet är kvar, musiken är skönare än någonsin. Oroa dig inte.
Citera
2015-08-27, 16:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Daglig rökare här. Även om det är galet nice i början och man fnittrar som en liten 14årig flicka åt minsta lilla sak, så måste jag säga att jag föredrar de ruset jag får nu efter ett par års användning.
Varför? Jo just för att jag har mer "kontroll" nu. De första gångerna man rökte så skulle man inte fungerat normalt bland folk, nu kan jag gå på stan stekt som fan och äta glass och njuta av livet till fullo.

Att man inte skrattar åt ordet "Toalett" längre som man gjorde de första gångerna typ offrar jag med glädje för att kunna vara helt funktionell men en stenad som en staty.




Munchet är kvar, musiken är skönare än någonsin. Oroa dig inte.

Tack mannen! Precis vad jag ville höra haha
Citera
2015-08-27, 16:40
  #8
Medlem
Tycker ärligt talat ruset är härligare när man har lite tolerans och klarar att vara normal hur mycket man än röker.
Blir ibland att man får ta pauser för att toleransen ska gå ner, annars kostar det alldeles för mycket när man har börjat komma upp i en viss nivå i toleransen imo.
Citera
2015-08-27, 16:55
  #9
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Daglig rökare här. Även om det är galet nice i början och man fnittrar som en liten 14årig flicka åt minsta lilla sak, så måste jag säga att jag föredrar de ruset jag får nu efter ett par års användning.
Varför? Jo just för att jag har mer "kontroll" nu. De första gångerna man rökte så skulle man inte fungerat normalt bland folk, nu kan jag gå på stan stekt som fan och äta glass och njuta av livet till fullo.

Att man inte skrattar åt ordet "Toalett" längre som man gjorde de första gångerna typ offrar jag med glädje för att kunna vara helt funktionell men en stenad som en staty.

Kanske lite offtopic, men blev nyfiken och har lite frågor om du inte har något emot det.

Hur mycket kostar det att röka varje dag? Har du förlorat några vänner på grund av ditt bruk?

Det låter ju faktiskt ganska nice att ständigt ha något som upphöjer humöret om det nu inte bidrar till problem. Dock ingenting för mig då jag är tämligen labil.

PS: Du har 1337 inlägg! Om du inte vill svara på detta inlägg för att bibehålla "leet" så förstår jag dig
Citera
2015-08-27, 17:02
  #10
Medlem
Leightons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerilousBird
Bara avslappnad? Inge munch? Musik känns inte skönare längre etc? Då vet jag det, ska undvika att bli daglig rökare.


Det är så det är ja. Bäng liksom i bollen var man väl dom första 2 veckorna eller så. Nu är jag avslappnad och lugn.

Det beror på vad du vill få ut av rökat. Jag mår så bra av att röka en fet, plugg, träning och jobb flyter på harmoniskt. Jag röker alltså för att få harmoni i hjärnan och kroppen.
Hade jag velat behålla det där ruset när jag blir fnissig som fan och glömmer vad jag pratar om titt som tätt etc etc så hade jag inte rökt varje dag.
__________________
Senast redigerad av Leighton 2015-08-27 kl. 17:07.
Citera
2015-08-27, 17:12
  #11
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspackad-huggorm
Kanske lite offtopic, men blev nyfiken och har lite frågor om du inte har något emot det.

Hur mycket kostar det att röka varje dag? Har du förlorat några vänner på grund av ditt bruk?

Det låter ju faktiskt ganska nice att ständigt ha något som upphöjer humöret om det nu inte bidrar till problem. Dock ingenting för mig då jag är tämligen labil.

PS: Du har 1337 inlägg! Om du inte vill svara på detta inlägg för att bibehålla "leet" så förstår jag dig

Jag var en daglig rökare, men jag har slutat med det för jag tappade mest motivation för det mest inom livet samt så var ruset inte så himla roligt och charmigt som det var i början.

Om jag röker i en vanlig takt så kan det gå åt en 2.5g på en kväll(250kr) men ibland får man snåla så drar man ut på en femma på en hel vecka.

Förövrigt så gillar jag mer att röka ensam för jag älskar att spela spel när jag är bäng, vilket är inte så socialt om folk är hemma hos mig. Samt att jag är väldigt social av mig annars, och när jag röker så blir jag väldigt retard och tyst av mig. Filmer blir snabbt tråkigt för mig, mest för det har inte kommit en bra komedi på flera år delvis också, samt att skräck och action är bara otroligt segt när man är bäng.

Efter ett tag så märkte jag att jag stannade mer hemma på vardagarna efter jobbet och hittade på ursäkter på helgerna för folket skulle sluta hetsa mig att följa med ut, så satt jag hemma och pumpade musik samt spelade LoL och andra spel. Det var kul, men spårade ut till en viss del. Det är det som är farligt med cannabis, med tanke på att det är en sån "lätt drog" så blir den mer accepterade inom folks perspektiv och enklare att förbruka. Efter en stund så sitter man där och röker dagligen och tänker inte ens på att man pungar ut säkert 1000kr per vecka på att bli småbäng per varannan timme. Samt så tappade jag en del vikt också, rökte sönder mig själv i gymnasiet vilket gör att jag får ingen munchies heller. Levde på kaffe och cigg varje dag.

Ganska najs terapi om man har gjort slut med flickvännen men annars så är det inget jag skulle rekommendera.
Citera
2015-08-27, 17:12
  #12
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Blir en vanesak sen kommer biverkningar som att man blir lättirriterad och sover dåligt så man fortsätter. Sen går det inte att komma undan från att man fortsätter för att man i grund och botten gillar att vara stenad. Men sen slutar det bli kul liksom. Och det är lätt hänt att man väljer bort att göra saker som är viktiga så jag valde att quitta. Rökte i stort sett dagligen sen jag började bortsett från gånger då jag inte kunnat vare sig jag ville eller inte.

Visst, det är inte speciellt farligt att röka varje dag men inte mycket blir gjort. Faktum är att alla wake n bake stoners jag känner inte gör mycket på dagarna. Inte får mycket gjort och inte lever upp till sin fulla potential. Innan jag slutade röka började jag ifrågasätta det, hade alltid försvarat cannabis före allt. Men kom fram till att sen jag började har jag knappt fått någonting gjort. Det jag fått gjort har varit under perioder då jag hållit mig till kvällar eller varit helt nykter. Vet många som röker och har bra liv och bra yrken över genomsnittet. Men där är det mer helgnöjen eller kvällsnöjen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback