Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-27, 14:03
  #1
Medlem
b00b00s avatar
"Kvinnor som tigger i Stockholm ska erbjudas kurs i egenvård och sexualfrågor. Staden står för fri hälsokontroll, hygien*artiklar och kondomer och ska eventuellt ersätta deltagarna för förlorad inkomst. Men sexkursen möter kritik redan innan den startat. "

http://www.exponerat.net/kvinnliga-t...lorad-inkomst/


"Där handlar det mycket om mödrahälsovård och sexuell rådgivning, de tar emot väldigt unga kvinnor – barn – som inte förstår varför de är gravida, säger vikarierande socialborgarrådet Ewa Larsson (MP).
– Jag har också träffat på flicke*barn på Sveavägen som bara är 14 år och väntar barn."

http://www.dn.se/sthlm/kritik-mot-sexkurs-for-romer/

Jag ser det ju som att Stockholms Stad har lite att fundera på. Att tillåta, samt dela ut kondomer, för minderåriga. Som dessutom används i ett kriminellt syfte.
__________________
Senast redigerad av b00b00 2015-08-27 kl. 14:05. Anledning: anal prolaps
Citera
2015-08-27, 14:10
  #2
Medlem
Captinheros avatar
När de är i farten kan de ju öppna en bordell. Då slår vi två flugor i en smäll. De får jobb och de får skydd
Citera
2015-08-27, 14:26
  #3
Medlem
beaver_ses avatar
"Förlorad arbetsinkomst", de säger (svt i ett snyft reportage) att de bara får ett par kronor i tiggande per dag. Skall bli intressant hur de upptaxeras, för då skall de väl betala skatt mm. Blir klurigare och klurigare för politikerna att "stötta" sina tiggare, antingen är de fattiga och då skall de inte få mer än nån krona (varför de skall ha pengar över huvudtaget förstår jag inte). Eller om de upptaxeras och får en hög ersättning så är det klart ett skattebrott de bedrivit tidigare och skall få saken prövad i rätten... Löftet Löven är inte bara en olicensierad svetsare, han är en kass målare som målat in sig i hörnet
Citera
2015-08-27, 14:32
  #4
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback