Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-30, 13:28
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segadong
Fan vilken plågsam död alltså .

Hoppas dom får plågas dom 3 som är gripna .

Men högsta hönsen sitter säkert .

Är väl en rätt skön död, man kommer bli trött och somna in vad jag förstått.
Citera
2015-08-30, 14:13
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermandad
För att dåligt politiskt ledarskap och styre och utbredd fattigdom är orsaken till att vi har en ström av både flyktingar och ekonomiska migranter från dessa länder. Eller skulle du vilja bo i Syrien?

Vi fick ett mandat av libyerna att hjälpa de att göra sig av med Gaddafi och förhindra ett folkmord (minns Rwanda), resten ville libyerna lösa sinsemallen, vilket DE misslyckats med, inte vi, trots våra insatser att medla fred.

Kristendom är ingen stenåldersreligion. Den är grundlagsskyddad. Kristna förföljs och mördas dagligen för sin tro, inte för att de gör nåt fel.
Fick vi ett mandat av Libyerna, hur gick det till? hade de folkomröstning?
Eller var det de Saudi/USA stödda upprorsklanerna som gav detta "mandat"? Och en uppfodrande blick från imperiet "antingen är ni med eller emot oss", typ.
Klanledare som en idiot kunde se inte var några demokratiska nationsbyggare utan giriga småpåvar som inte ens var i närheten av "statsmän" som representerade någon folkvilja.

Vad har grundlagsskydd med saken att göra om kristendomen är en stenåldersreligion? Förvisso inte så gammal men som allmänt uttryck för något som är mycket gammalt är det inte fel.
Citera
2015-08-30, 20:29
  #123
Medlem
Ytterligare en är gripen som misstänks ha kopplingar till lastbilen, han misstänks för människosmuggling och är bulgarisk medborgare.
Citera
2015-08-31, 08:02
  #124
Medlem
Heauxms avatar
Hemskt på alla vis. Mina tankar går till de stackars människorna.
Att fly för sin överlevnad, bara för att dö på en motorväg bland fina skogar.

Att man inte gjort en öppning eller tagit med syrgas? Han kunde väl öppnad om nätterna åtminståne. Antar att människorna försökt ta sig ut utan att lyckas. Att kvävas i värme och fukt därinne tillsammans med 70 andra...fyfan.

Sorligt.
Citera
2015-08-31, 20:31
  #125
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Hemskt på alla vis. Mina tankar går till de stackars människorna.
Att fly för sin överlevnad, bara för att dö på en motorväg bland fina skogar.

Att man inte gjort en öppning eller tagit med syrgas? Han kunde väl öppnad om nätterna åtminståne. Antar att människorna försökt ta sig ut utan att lyckas. Att kvävas i värme och fukt därinne tillsammans med 70 andra...fyfan.

Sorligt.

Det är nog tyvärr så att dom inte överlevde så det blev någon natt att öppna på. Syret räckte säkert väldigt kort stund.
Om inte så är det en fasa att tänka på vad dom utsattes för med tanke på brist på mat och vatten och deras mänskliga behov f.ö.
Jag hoppas bara innerligt att det blev en kort medveten tid dom fick uppleva med panik och rädsla.

Vad man sen än tycker så måste man tänka på att dom var människor som du och jag.
Förhoppningsvis får de ansvariga höga straff!
Citera
2015-09-01, 13:52
  #126
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Många här på FB brukar ju skylla på invandrare så fort nåt brott begås. Här tror jag att vi nog kan vara överens om att ni främlingsfientliga har skulden. Sjukt att detta händer i Europa. Samvetslösa satar som ska stänga alla gränser till varje pris istället för att sträcka ut en hjälpande hand. Alla som röstar SD har en skuld i detta.

Överdrivet långsökt menar du verkligen att du tänker såna skitiga tankar om SD , ingen i av sverigedemokraterna vill heller ha sån verksamhet som människosmugglare utövar , du behöver äta en medicin som tar dig tillbaka till verkligheten . Möjligt är att några blattar i Sverige har viss anknytning till sån verksamhet som skapat denna händelse det har även dött människor i havet pga överfulla båtar , lite måste nog de som ställer sig i ett skepp eller stängd lastbil förstått att risken var liten att komma fram levande . du är dum i huvudet och detta var moderaternas fel vad jag förstått , det gjordes för att säga att det va sverigedemokraternas fel , vem vet de kanske redan var döda vid avfärden många dör i de länderna ..
Citera
2015-09-02, 15:25
  #127
Medlem
hondaPowers avatar
Suck... självklart är det vårat fel

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
Citera
2015-09-02, 16:12
  #128
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondaPower
Suck... självklart är det vårat fel

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
Det är första gången jag ser ett foto från lastbilens insida. Väldigt tragisk händelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback