Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-26, 23:34
  #1
Medlem
Hej.

Det är som så att jag har problem med röda ögon, och har haft det i cirka en vecka. Värsta är det kvällar och tidigt på morgonen. Det går i perioder vissa dagar är det ganska bra och andra sämre. Det är blandat både med röda "blodådror" runt ögat (där man inte ser) och när jag blir trött blir det nästan rosa.

Ingen verk, försämrad syn eller varigt, dock ser det lite gult ut runt själva ögat det vill säga där ögonvitan tar slut. Någon som har varit med om liknande eller vet vad det kan vara?
Citera
2015-08-26, 23:40
  #2
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Vätskebrist kanske, uttorkning. När jag rökte gräs och just börjat för länge sen sa folk alltid att ta med en flaska vatten ut när man rökte för det motverkar rödögdhet. Gick aldrig runt med bomullsmun och såg alltid till att dricka, hade aldrig röda ögon när jag rökte. Kan vara det. Drick mycket vatten, inte läsk och sånt.

Annars kan det vara allergi av något slag, överkänslighet mot något du inte vet du är känslig mot. Går väl att göra allergitester på VC.
Citera
2015-08-26, 23:41
  #3
Medlem
Säkerligen någon som röker ner dig när du sover, så du vaknar bäng


Om man skall vara lite seriösare dock, sömnbrist låter väl som det mest troliga. Hur mycket sover du ungefär en vanlig natt?
Citera
2015-08-27, 00:11
  #4
Medlem
Hmm 5-6 timmar kanske.. Men brukar inte känna mig så trött, men det kanske inte spelar någon roll hehe...
Citera
2015-08-27, 00:16
  #5
Medlem
Skulle det kunna vara något allvarligt? Gjorde ett hep. test för x antal månaden sen men var både vaccinerad och negativ även om jag fick en påfyllning.

Fast gula och röda ögon hör väl kanske inte samman alls..
Citera
2015-08-27, 00:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omega4
Hmm 5-6 timmar kanske.. Men brukar inte känna mig så trött, men det kanske inte spelar någon roll hehe...

Där har du problemet, sov mer så bör du slippa röda ögon!
Citera
2015-08-27, 00:49
  #7
Medlem
mögel och dålig luft i hemmet.
Citera
2015-08-27, 14:05
  #8
Medlem
Prova återfuktande ögondroppar och se om det hjälper.
Citera
2015-08-27, 16:05
  #9
Medlem
Okej, tack för svaren.

Bara orolig att det är något allvarligt. Hur länge kan man gå runt med röda ögon vid inflammation o dylikt?

Märkligt att det är som värst morgon/kväll...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback