Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-26, 20:36
  #1
Medlem
Rockasigs avatar
Hej

Mitt intresse för politik är ovanligt stort och då menar jag inte den sortens politik som går ut på att fylla sitt bankkonto och skita i att förbättra livet för de som röstat på en. Jag brinner för politik i den meningen att jag verkligen vill göra skillnad för de som behöver det som mest, det har lett till att jag inte är så omtyckt av de övriga i partiet. Endast de egoistiska och manipulativa är omtyckta.

Jag har svårigheter med att hamna på vallistan för att partimedlemmarna består av i princip några familjer och deras bästisar, de röstar bara på varandra och vilka som får hur många röster är redan fixat i förväg dvs mina chanser är knappa att bli något.

Om jag i min tur lyckas ta in medlemmar och vi organiserar oss på samma sätt så de röstar på mig för att jag ska få makt att påverka. Skulle något sådant funka?

Eller finns det andra strategier som skulle funka, förstås förutom att bli en av dem och bara bry mig om mitt bankkonto?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback