Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-26, 19:20
  #1
Medlem
witthusers avatar
Nu vänder jag mig till er, som det stod i rubriken, min flytningar luktar fan skit.
Jag har sen ett bra jävla tag, tippar väl på 1,5 år luktat skit i fittan. Jag tvättar mig, jag är renlig, använder lactacyd, lactal..ja, med andra ord har jag försökt nästan allt. Jag slampar inte runt, jag har gått till gyn och frågat vad fan som är felet, detta var för någon månad sen, då antog dom att jag hade bakteriell vaginos och fick någon gel som man sprutar upp som man skulle ta 5 kvällar innan sänggående, vilket jag gjorde och det blev inte bättre överhuvudtaget, det hjälpte inte. Jag hade bakteriell vaginos för ca 2 år sedan och fick antibiotika utskrivet och det funkade jättebra. (Har jag svarat på min egen fråga nu?) Jag använder lactal väldigt ofta, det är det enda som funkar, blir dock ingen långvarig "go doft", fittan luktar heaven (lol. så som fitta ska lukta) i 1,5 dag om jag har tur om jag tagit en innan läggdags. Jag har inga övriga könssjukdomar förutom herpes och kondylom, jag har testat mig.
Citera
2015-08-26, 19:23
  #2
Medlem
CindyXs avatar
Kanske tvättar dig för mycket, normalt ska man undvika tvål och produkter därnere och försöka hålla sig till ljummet vatten så du inte torkar ut och skapar obalans
Citera
2015-08-26, 19:25
  #3
Medlem
witthusers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CindyX
Kanske tvättar dig för mycket, normalt ska man undvika tvål och produkter därnere och försöka hålla sig till ljummet vatten så du inte torkar ut och skapar obalans

Jag tvättar mig inte överdrivet mycket, varannan dag, ibland med lactacyd, ibland inte.
Citera
2015-08-26, 19:36
  #4
Medlem
gasproxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av witthuser
(Har jag svarat på min egen fråga nu?)

Ja, det har du antagligen.
Citera
2015-08-26, 21:42
  #5
Medlem
De "antog" att du hade bakteriell vaginos? Kollade inte de i mikroskop? Det låter som BV, och det kan vara svårt att bli av med, därför kan det lukta trots behandling. Det finns flera behandlingar för det, jag antar att du fick Zidoval den gången du hade gel i fem dagar. Det finns även bland annat Dalacin och Donaxyl, jag har för mig att det sistnämda inte är antibiotika men ska vara lika effektivt. Kan det vara Dalacin du fick, som du blev bra av? Be om en undersökning (mikroskop) och om det är BV så be om att få den medicin du blev bra av när det begav sig.

Annars finns det något relativt nytt, Multi-gyn Actigel, som är receptfritt och ska vara bra mot BV. Till skillnad mot Lactal, som inte kan behandla BV utan endast ta bort symptomen för stunden, så ska denna kunna göra det. Pröva medan du väntar på gyntid.
Citera
2015-08-28, 05:46
  #6
Medlem
Mayahexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av witthuser
Jag tvättar mig inte överdrivet mycket, varannan dag, ibland med lactacyd, ibland inte.

Hoppa lactasyden helt, alla tål inte den och den kan också orsaka obalans och är uttorkande på sikt, Apotekets tvättcreme är mildare.
Citera
2015-08-28, 08:07
  #7
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Låter som BV i varjefall. Oftast kan diagnos ställas på lukten. Ibland behövs Flagyl både som vagitorier och i tablettform.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback