Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-26, 19:49
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 5778
De har väl en del invandrare redan? Det SD-sympatisörer inte verkar förstå är att de flesta som har något emot SD inte har det på grund av invandringsfrågan utan att de flesta av deras politiker är oerhört korkade och det är inga man vill ska styra ett land.
Måste säga att jag inte håller med. Tycker att Åkesson är den skickligaste i debatterna, däremot tycker jag att de som parti står på tok för långt högerut för att attrahera mig. Alla till höger om Socialdemokraternas mitt är ju invandringskritiska & empatilösa.

Hade SD skaffat en invandrare i en hög position hade de tappat 10% & ev vunnit 1%.
Citera
2015-08-26, 19:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Om gammelmedia granskade 7klövern med lika stort intresse som för SD så skulle de inte ha annat för sig än att trycka ut nya skandaler.

Det är dem som har satt ribban för debattnivån vilket gör att många kompetenta personer ej ansluter sig politiskt med risk för att förlora jobb, vänner, familj och andra viktiga saker i livet. Vilka tror du är kvar, villiga att representera detta? Inte alltid de skarpaste knivarna.

Jag har ett respektabelt jobb och vi pratar ofta invandring där flertalet är emot. Det handlar mer om att SD sympatisörer skäms över sina åsikter och inte vågar uttala sig. Dessutom är väl inte de som röstar SD de skarpaste knivarna i lådan om man uttrycker sig milt.
Citera
2015-08-27, 09:40
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5778
Jag har ett respektabelt jobb och vi pratar ofta invandring där flertalet är emot. Det handlar mer om att SD sympatisörer skäms över sina åsikter och inte vågar uttala sig. Dessutom är väl inte de som röstar SD de skarpaste knivarna i lådan om man uttrycker sig milt.
Okej, så din livssituation går att anpassa på hela Sverige?...

Jag skulle tex blivit av med jobbet illa kvickt om det framkom att jag röstade på SD. Givetvis hade det aldrig varit skälet för uppsägning men du förstår vad jag menar.

Varför tror du folk "skäms" för sina åsikter? Kan det vara debatt klimatet i sverige. Jag har flera vänner i min närhet som utgett sig för att vara moderater men efter några öl kryper Sverigedemokraten fram. Tror inte det är ett så ovanligt fenomen i sverige.
Citera
2015-08-27, 09:44
  #16
Medlem
Sverigedemokraterna har en invandrare som partisekreterare, Richard Jomshof, vars ena förälder är född i Finland.
Citera
2015-08-27, 09:58
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Så fort Sverigedemokraterna pratar invandring så tas rasistkortet fram. Varför inte låta en invandrare själv prata för SD? om invandrarpolitiken och hur den inte håller i dagsläget. Det är lite svårt att kalla en invandrare rasist.
Det svåra kanske är att hitta någon som ställer upp, jag tror att det finns många invandrare som röstar SD men kanske inte vågar skylta med det. Att ha just en invandrare kanske gör att partiet blir mer accepterat som ett vanligt parti också? Jag tror faktiskt det skulle vara en bra grej.


Kanske för att rasism finns i alla länder, du vet det va ? Även en invandrare kan vara en rasist.
Citera
2015-08-27, 18:13
  #18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Så fort Sverigedemokraterna pratar invandring så tas rasistkortet fram. Varför inte låta en invandrare själv prata för SD? om invandrarpolitiken och hur den inte håller i dagsläget. Det är lite svårt att kalla en invandrare rasist.
Det svåra kanske är att hitta någon som ställer upp, jag tror att det finns många invandrare som röstar SD men kanske inte vågar skylta med det. Att ha just en invandrare kanske gör att partiet blir mer accepterat som ett vanligt parti också? Jag tror faktiskt det skulle vara en bra grej.


Han måste ju kunna snacka rent, annars drar det ner Sd:s anseende. Kaplan är en sopa. Shekarabi är en sopa. Helt enkelt svårt att få tag på en tillräckligt talangfull babbe.
Citera
2015-08-27, 21:07
  #19
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
De har haft tidigare men de har alltid visat sig vara problematiska på ett eller annat sätt.
Så de har nog lärt sig läxan med tokens.

Ni kanske minns Zand och Älgmalm, även Assyrierna i Södertälje som vände på en femöring när de inte fick höga positioner i partiet.

Vidare överlag så är ju invandrade politiker problematiska i alla partier, bara titta på en sån terrorist som Mehmet Kaplan sen alla de där olika fifflarna som ploppar upp.

Personligen tycker jag att invandrare aldrig ska få bli politiker eller sitta på andra samhällskänsliga poster som Polis, Militär osv. De har visat sig om och om igen att de i de flesta fall inte är kapabla.

Så SD skulle begå ett stort misstag att försöka kvotera in invandrare och det skapar även osämja i de egna leden, ska de ha någon så ska ju den arbeta sig upp genom partiet som alla andra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback