Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-26, 16:31
  #1
Medlem
OneUps avatar
Vad är era favorit-sample packs?

Jag kan rekommendera:

Goldbaby Urban Cookbok - Mängder av kvalitetstrummor som passar de flesta genrer som man brukar producera på datorer. Finns även en del blåsinstrument, gitarrer och sånt som passar till hiphop och en del modern house, electro-swing och sånt. Särskilt hi-hat-looparna är en favorit när man behöver inspiration till sånt.

Dr Dre Drum Kit - Samma som ovan men främst för hiphop

Vengeance Essentials - En massa olika sample packs för olika elektroniska genrer. De är perfekt för nybörjaren då det mesta är färdigprocessat med t ex reverbs. Finns färdiga bas- och melodiloopar för den oerhört late, t ex Steve Angello
__________________
Senast redigerad av OneUp 2015-08-26 kl. 16:39.
Citera
2015-08-26, 16:42
  #2
Medlem
OneUps avatar
Deficio Essentials Vol 1 - Höll på att glömma flashbackaren och producenten Deficios grymma sample pack. Lite tunt på annat än kickar, men vilka kickar sen! Främst för modern house, trance och sånt. Finns att ladda ner här: http://www14.zippyshare.com/v/65921560/file.html
Citera
2015-08-26, 18:53
  #3
Medlem
Hyperias avatar
Frontliner; The Sample Pack: Riktigt shjyssta och bra ljud om man vill syssla med hardstyle. Kickar, rev. basar, fx etc.

Daft Funk 2: Lite funky/complextro, innehåller bra grunder för att funky/nu disco.

Vengeance Essentials: Måste upprepa detta, då man klarar sig länge på bara dessa (trummor/leads/oneshots etc). Älskar deras bibliotek med Pre-shifts, minns inte vilket pack dock. Kan varmt rekommendera Vengeance Essential House 4.

Sist men inte minst, mitt personliga bibliotek

Sitter inte vid prod-datorn och kommer inte på namnet för minst ett pack, skriver kanske till lite mer när jag väl är hemma.

EDIT

Ser fram emot när Televisor släpper sitt sample pack, det lär svänga.
Citera
2015-08-26, 19:03
  #4
Avstängd
Jarlsbergs avatar
Jag laddade ner dessa i går Sköna mjuka rytmer, som det ska va!

https://www.youtube.com/watch?v=nN4pi0HFa3g
__________________
Senast redigerad av Jarlsberg 2015-08-26 kl. 19:06.
Citera
2015-10-19, 23:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Vad är era favorit-sample packs?

Jag kan rekommendera:

Goldbaby Urban Cookbok - Mängder av kvalitetstrummor som passar de flesta genrer som man brukar producera på datorer. Finns även en del blåsinstrument, gitarrer och sånt som passar till hiphop och en del modern house, electro-swing och sånt. Särskilt hi-hat-looparna är en favorit när man behöver inspiration till sånt.

Dr Dre Drum Kit - Samma som ovan men främst för hiphop

Vengeance Essentials - En massa olika sample packs för olika elektroniska genrer. De är perfekt för nybörjaren då det mesta är färdigprocessat med t ex reverbs. Finns färdiga bas- och melodiloopar för den oerhört late, t ex Steve Angello

Vart kan man hitta Dr. Dres Drum Kit? Köpte du eller laddade du ner? Letar nämligen efter bra hip hop-snares.
Citera
2016-04-25, 18:22
  #6
Medlem
Bazecoons avatar
Vengeance Har allt jag behöver i sample väg.En Personlig favorit är clubsounds 1-5.Speciellt ettan då jag älskar gammal eurotrance med hårda kicks samt oldschool loopar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback