2017-05-26, 23:33
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycktill
Hon har 5 barn ..En av sönerna flyttade hem till pappan i April,alltså lite innan hon "försvann"..Hon är även farmor..

Stackars barn. Tack och lov är hon väl snart ute ur den fertila åldern.

Märkligt nog verkar hon inte ha torskat för något droginnehav, eller är det jag som missat det? Lever hon så destruktivt och med så olämpliga män av "egen kraft"? Alkoholist?
Citera
2017-08-10, 21:02
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Svinet Rickard Sundblad sitter förhoppningsvis inne. På ratsit har han ingen adress.
https://www.ratsit.se/sok/person?vem...+Sundblad&var=
Han fick 2 år för Olaga frihetsberövande, Grov kvinnofridskränkning, Djurplågeri enligt domen som kom 2015-10-01.
Två månader tidigare, 2015-08-07, blev han dömd för rån och djurplågeri till 1 år och 6 månader.
Antar straffen slås ihop och han ska göra sammanlagt 3/4 delar av 3,5 år.

Milla Sundblad bor kvar på adressen där djurplågerierna pågick i Källåsen, Östra Frölunda enligt ratsit. https://www.ratsit.se/sok/person?vem...+Sundblad&var=

Mer info hittar jag tyvärr inte.

Jag rycker upp den här tråden för jag undrar när Rickard Sundblad kan tänkas komma ut. Får han avtjäna straffen efter varandra? Jag har försökt läsa på hur det funkar men hittar inget bestämt. Antar att han kommer ut efter 3/4 av tiden. Om de räknas samman blir det väl drygt 31 månader. Men han satt väl häktad en period innan som räknas av från straffet? I så fall är han väl snart ute och kan börja plåga hundar igen...
Citera
2017-08-11, 12:22
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag rycker upp den här tråden för jag undrar när Rickard Sundblad kan tänkas komma ut. Får han avtjäna straffen efter varandra? Jag har försökt läsa på hur det funkar men hittar inget bestämt. Antar att han kommer ut efter 3/4 av tiden. Om de räknas samman blir det väl drygt 31 månader. Men han satt väl häktad en period innan som räknas av från straffet? I så fall är han väl snart ute och kan börja plåga hundar igen...
Man kommer ut efter 1/3 av tiden, och ja, tiden man suttit häktad avräknas från den totala strafftiden.
Citera
2017-08-11, 13:51
Medlem
Venators avatar
Är det någon som har koll på hur länge han satt häktad?
Citera
2017-08-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Hittade ytterligare en bild ifrån hennes FB på honom:

http://www.ladda-upp.se/bilder/zxmlaoseoqjnm/
Lyser banjospelare på honom om man kollar ögonen.
Citera
2017-08-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zakkris
Hon har 4 barn, ålder vet jag inte riktigt men tror alla är i tonår eller äldre. Inga av barnen bor med henne, de två äldsta har ingen kontakt med henne alls. Det är de enda jag luskat ut
Bra snokat och synd om hennes barn att ha en sådan morsa. Kan vi inte skicka avskrädet till Afganistan? De skickar ju sin skit hit. Bytt är bytt och kommer alldrig mer tillbaka.
Citera
2017-08-13, 13:08
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Lyser banjospelare på honom om man kollar ögonen.

Det kan man möjligen säga med facit i hand.

Men som jag påpekat tidigare i tråden är det snarare så att han har ett ganska alldagligt utseende. Ett utseende som man lätt glömmer. Vilket gör honom potentiellt farlig eftersom folk kommer att glömma bort hur han ser ut vilket gör att han med stor sannolikhet kommer att kunna fortsätta med sina sinnessjuka sadistiska böjelser när han kommer ut.

Antagligen kan han bara flytta till en annan ort och ingen jävel kommer att lägga märke till honom när han passerar på gatan. Se även uttalanden från vittnesmål tidigare i tråden, t ex grannar, som alla hävdade att han "verkade som vilken normal trevlig kille som helst".

Ytterst viktigt därför att vi håller reda på Rickard Sundblad här på Flashback. Att han kommer att fortsätta sin sadistiska och sinnessjuka livsstil är nog i stort sett garanterat. Folk måste få veta var han bor och vad han gjort.

Tror knappast att vi sett det sista av den här jävla dåren.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2017-08-13 kl. 13:25.
Citera
2018-04-27, 00:58
Medlem
Venators avatar
Rickard Sundblad borde väl komma ut nu om han inte redan är ute? På ratsit finns varken han eller Milla. På Lexbase syns Richard med adress Nacka men det kan ju vara så att han är skriven hos någon vän eller anhörig? Milla syns också på Lexbase men med skyddade adressuppgifter. Undrar om hon fortfarande bryter mot länsstyrelsens djurförbud...
Citera
2018-04-27, 12:10
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Rickard Sundblad borde väl komma ut nu om han inte redan är ute? På ratsit finns varken han eller Milla. På Lexbase syns Richard med adress Nacka men det kan ju vara så att han är skriven hos någon vän eller anhörig? Milla syns också på Lexbase men med skyddade adressuppgifter. Undrar om hon fortfarande bryter mot länsstyrelsens djurförbud...

Välmotiverad bump där Venator. Mycket bra.

Den här jävla dåren måste man hålla ett öga på. Rickard Sundblad kommer garanterat att begå nya och värre vidrigheter när han får chansen. Finns inte en möjlighet att han kan genomföra det han gjort här i tråden och sedan vara frisk och normal efter en kort tid i fängelse. Tvärtom är han nog både hämndlysten och bitter och laddar upp för nya sadistiska dåd.

Nej, en sådan här dåre ska sitta tungt medicinerad med tvångströja i en liten underjordisk cell med igensvetsad dörr tills döden befriar honom. Bäst för både människor och djur och samhället i stort.

Vad gäller denna "Milla" så kom hon alldeles för lindrigt undan. Finns väl dock en uppenbar risk att Rickard Sundblad söker upp henne och förvandlar henne till hackebiff det första han gör när han slipper ut.

Någon som har en insikt i var dessa två jubeldårar befinner sig nuförtiden?
Citera
2018-04-27, 14:32
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Välmotiverad bump där Venator. Mycket bra.

Den här jävla dåren måste man hålla ett öga på. Rickard Sundblad kommer garanterat att begå nya och värre vidrigheter när han får chansen. Finns inte en möjlighet att han kan genomföra det han gjort här i tråden och sedan vara frisk och normal efter en kort tid i fängelse. Tvärtom är han nog både hämndlysten och bitter och laddar upp för nya sadistiska dåd.

Nej, en sådan här dåre ska sitta tungt medicinerad med tvångströja i en liten underjordisk cell med igensvetsad dörr tills döden befriar honom. Bäst för både människor och djur och samhället i stort.

Vad gäller denna "Milla" så kom hon alldeles för lindrigt undan. Finns väl dock en uppenbar risk att Rickard Sundblad söker upp henne och förvandlar henne till hackebiff det första han gör när han slipper ut.

Någon som har en insikt i var dessa två jubeldårar befinner sig nuförtiden?

Ja, det kändes som om det finns skäl att hålla ögonen på Rickard när han kommer ut... Jag håller med om att Milla kommit lindrigt undan rättsligt men hon har ju sitt eget lilla privata helvete nu och behöver vara på sin vakt mot Rickard hela tiden. Jag kan inte kalla det något annat än karma. Sedan får man väl hoppas att Rickard ger sig på någon som är tuffare än han själv - hans omdöme verkar ju inte det bästa så det finns hopp därom.

Sedan måste jag konstatera att om Milla har skyddade personuppgifter så får vi vara försiktiga med vad vi postar - inte för att jag bryr mig om henne men av omsorg om att ingen ska bli avstängd för brott mot 1.12. Och hon kan ju ha hundar som inte ska behöva råka ut för Rickard...
Citera
2018-05-10, 00:32
Medlem
Numera fri vid namn Filip Björnsson..
Citera
2018-05-12, 21:27
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallalallalalla
Numera fri vid namn Filip Björnsson..
Det hjälper dåligt att byta tilltalsnamn till hans andranamn och nytt efternamn när hans personnummer står i fup och i domen.

Från domen
Tilltalad
RICKARD Filip Sundblad, 19900807-3018
Lyckås 1058
264 91 Klippan

Han har ingen adress alls nu mer än Skåne på ratsit.
Han hette tidigare Rickard Filip Sundblad och nu Filip Victor Björnsson 19900807-3018 med tilltalsnamn Filip.
https://www.ratsit.se/19900807-Filip...vxdr0U2G5ihPmo

Länken till fotot på svinet fungerar inte längre men i den här bloggen finns foto.
http://gessleman.blogspot.se/2015/08...paten-och.html
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hur menar du med det fetade?
Här är stämningsansökan om dom nya brotten och en åklagare driver målet.
Stämningsannsökan http://docdro.id/7nzBmyQ

Länk till det brott dom nyligen fälldes för båda två. Rån och djurplågeri.
Stölden av hunden Wilja där dom skar ut chipet med rakblad utan bedövning.
DOMSLUT RICKARD Filip Sundblad, 1990-08-07
Brott som den tilltalade döms för
1. Rån, 8 kap 5 § brottsbalken
2013-01-12
2. Djurplågeri, 16 kap 13 § brottsbalken
2013-01-12 -- 2013-02-28
Påföljd m.m.
Fängelse 1 år 6 månader

Länk till domen för MILLA Mireille Sundblad och RICKARD Filip Sundblad.
OBS! Bådas dom i samma domslut. Först kommer domen mot Milla och sen Rickards.
Länk https://minfil.org/X7z6jdb1b6/St_lde...e_Sundblad.pdf
Senast redigerad av Timeout 2018-05-12 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in