Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-07, 23:13
  #301
Medlem
Timeouts avatar
I dag började rättegången och BT direktrapporterade från den.
Det finns 3 sidor med direktrapportage.

Förklaringen till gropen – båda bröt ihop i rätten
I dag inleddes rättegången mot mannen som misstänks ha hållit sin ex-fru fången i ett grävt utrymme i sovrummet.

Lite citat från direktrapporteringen.
Den åtalade mannen sitter i en svart huvtröja, som delvis döljer hans huvud, med ansiktet vänt bort från åhörarna på plats.

Målsäganden kommer att höras via tv-länk. Hennes biträde på plats har flaggat för att man vill att dörrarna stängs under denna del av rättegången, något som tingsrätten har bett att få återkomma till.

Han förnekar att han plågat katten men erkänner...
Han medger dock att han hängt hundar i ett rep i uthuset, men bestrider ansvar för brott vad gäller detta. Han medger också att han på Arlanda flygplats ska ha stoppat en hund i en plastpåse, och knutit påsen så att hunden kvävdes.

Reportern har missuppfattad. Milla är i salen men Rickard är med på videolänk från ett annat rum. Milla orkar inte vittna med honom i salen.

Hon ska ha tvingats bevittna hur mannen under cirka två timmar högg svansen av katten, hällt brännbar vätska över katten och tänt på.
– Han tyckte det var jätteroligt att se henne lida.

– Sedan stoppade han henne i en hink så att hon slutar brinna. Han hämtar senap från kylskåpet. Jag tittar inte då, jag vet att han gör det, men jag måste vrida bort huvudet. Jag klarar inte av att se mer.

– Han binder fast henne vid ett träd och börjar kasta dartpilar på henne. Jag står kvar borta vid altanten och vrider bort huvudet.

Rickard vittnar.
Han medger att hundarna hängts över en bjälke i taket. "Det var det mest humana sätt jag visste. Vi hade ingen försäkring, inga pengar till att avliva dem på ett korrekt sätt."

Han medger att han dödat en hund på Arlanda genom att kväva den i en plastpåse. 25-åringen hävdar också att de gjorde detta tillsammans.

Nu bryter man för dagen. I morgon fortsätter utfrågningen av 25-åringen. Sedan är ett antal vittnen kallade. Tack för i dag.
OBS! Det finns 3 sidor direktreportage från rättegången i dag.
http://www.bt.se/svenljunga/mannen-h...fangen-i-grop/

GT har också skrivit om rättegången.
Låste i sin exfru – bröt ihop i rätten
http://www.expressen.se/gt/laste-i-s...ihop-i-ratten/
__________________
Senast redigerad av Timeout 2015-09-07 kl. 23:16.
Citera
2015-09-08, 01:34
  #302
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
I dag började rättegången och BT direktrapporterade från den.
Det finns 3 sidor med direktrapportage.

Förklaringen till gropen – båda bröt ihop i rätten
I dag inleddes rättegången mot mannen som misstänks ha hållit sin ex-fru fången i ett grävt utrymme i sovrummet.

Lite citat från direktrapporteringen.
Den åtalade mannen sitter i en svart huvtröja, som delvis döljer hans huvud, med ansiktet vänt bort från åhörarna på plats.

Målsäganden kommer att höras via tv-länk. Hennes biträde på plats har flaggat för att man vill att dörrarna stängs under denna del av rättegången, något som tingsrätten har bett att få återkomma till.

Han förnekar att han plågat katten men erkänner...
Han medger dock att han hängt hundar i ett rep i uthuset, men bestrider ansvar för brott vad gäller detta. Han medger också att han på Arlanda flygplats ska ha stoppat en hund i en plastpåse, och knutit påsen så att hunden kvävdes.

Reportern har missuppfattad. Milla är i salen men Rickard är med på videolänk från ett annat rum. Milla orkar inte vittna med honom i salen.

Hon ska ha tvingats bevittna hur mannen under cirka två timmar högg svansen av katten, hällt brännbar vätska över katten och tänt på.
– Han tyckte det var jätteroligt att se henne lida.

– Sedan stoppade han henne i en hink så att hon slutar brinna. Han hämtar senap från kylskåpet. Jag tittar inte då, jag vet att han gör det, men jag måste vrida bort huvudet. Jag klarar inte av att se mer.

– Han binder fast henne vid ett träd och börjar kasta dartpilar på henne. Jag står kvar borta vid altanten och vrider bort huvudet.

Rickard vittnar.
Han medger att hundarna hängts över en bjälke i taket. "Det var det mest humana sätt jag visste. Vi hade ingen försäkring, inga pengar till att avliva dem på ett korrekt sätt."

Han medger att han dödat en hund på Arlanda genom att kväva den i en plastpåse. 25-åringen hävdar också att de gjorde detta tillsammans.

Nu bryter man för dagen. I morgon fortsätter utfrågningen av 25-åringen. Sedan är ett antal vittnen kallade. Tack för i dag.
OBS! Det finns 3 sidor direktreportage från rättegången i dag.
http://www.bt.se/svenljunga/mannen-h...fangen-i-grop/

GT har också skrivit om rättegången.
Låste i sin exfru – bröt ihop i rätten
http://www.expressen.se/gt/laste-i-s...ihop-i-ratten/

Vilka exempelöst sjuka jävlar. Man blir banne mig knäsvag, och då anser jag mig ändå tämligen härdad. Jag är generellt emot dödsstraff men här är jag beredd att göra ett undantag.

Det är nu synnerligen viktigt att denne psykopat fastnar i folks medvetande så att han inte kan försvinna in i anonymiteten när han är ute bland folk igen.

Jag tror tyvärr inte det är sista gången vi kommer att höra talas om denne Rickard Sundblad...
Citera
2015-09-08, 02:16
  #303
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Vilka exempelöst sjuka jävlar. Man blir banne mig knäsvag, och då anser jag mig ändå tämligen härdad. Jag är generellt emot dödsstraff men här är jag beredd att göra ett undantag.

Det är nu synnerligen viktigt att denne psykopat fastnar i folks medvetande så att han inte kan försvinna in i anonymiteten när han är ute bland folk igen.

Jag tror tyvärr inte det är sista gången vi kommer att höra talas om denne Rickard Sundblad...
Håller med dig, fy fan säger jag bara.

Ja, frågan är ju egentligen bara vad han kommer att göra sig skyldig till nästa gång. Antagligen något än jävligare än detta.
Citera
2015-09-08, 04:21
  #304
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Håller med dig, fy fan säger jag bara.
Ja, frågan är ju egentligen bara vad han kommer att göra sig skyldig till nästa gång. Antagligen något än jävligare än detta.

Det enda positiva i det hela är att hon till slut anmälde så att det blir stopp på allt djurplågeri.

Fy fan.
Citat:
Hur kom det sig att hundarna hängdes?
– Han tyckte de var jobbiga, de grävde gropar på gården, tog pinnar och skräpade ner. Han tyckte att de var allmänt jobbiga.
Citat:
– Han är värre mot den ena hunden. Han sätter honom över knät, och trycker ner en tratt som man fyller på bensin med. Sedan häller han ner glykol.
Waow vilken insats..
Citat:
Hon förnekar att hon på något annat sätt ska ha deltagit i hängningen av de två vakthundarna.
Försökte du få honom att låta bli?
– Jag grät.
Citat:
Hur kommer det sig att du har varit med och sett allt det här?
– Jag hade inget val. Han gör så här med allt jag älskar. Han tar det ifrån mig. Det är för att plåga mig.
http://www.bt.se/svenljunga/mannen-h...fangen-i-grop/

Jo, M*lla. Du hade ett val. Samma val som nu - men du borde gjort det långt tidigare. Stuckit och anmält istället för att dra in mer djur till detta helvete i flera år.
Citera
2015-09-08, 08:22
  #305
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vilker svin, lowlife o scumbag.

Hoppas varenda förtroenderåd i hela landet följer detta med intresse o ger denna grabben ett riktigt varmt välkomnande till kåkarna.

Ser ingen oskyldig i fallet o även tösen bör ha en rejäl påföljd.
Citera
2015-09-08, 13:30
  #306
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vilker svin, lowlife o scumbag.

Hoppas varenda förtroenderåd i hela landet följer detta med intresse o ger denna grabben ett riktigt varmt välkomnande till kåkarna.

Ser ingen oskyldig i fallet o även tösen bör ha en rejäl påföljd.
Tyvärr är inte hon åtalad men medhjälp till djurplågeri borde hon stå åtalad för.
Milla skaffade nya djur hela tiden trots att hon visste vad han gjorde med dom

I går hade dom direktreportage från rätten men hittar inget sånt i dag, bara nya artiklar. Millas son vittnar om att plågandet av katten verkligen har hänt.
http://www.bt.se/svenljunga-tranemo/...varit-valdsam/
Citera
2015-09-08, 14:42
  #307
Medlem
WhiteKnuckleRides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tyvärr är inte hon åtalad men medhjälp till djurplågeri borde hon stå åtalad för.
Milla skaffade nya djur hela tiden trots att hon visste vad han gjorde med dom

I går hade dom direktreportage från rätten men hittar inget sånt i dag, bara nya artiklar. Millas son vittnar om att plågandet av katten verkligen har hänt.
http://www.bt.se/svenljunga-tranemo/...varit-valdsam/

+1 på den, M borde fan stå åtalad också.

Jag får inte helt i hop den här delen från artikeln:
Citat:
Kvinnans son vittnar om att den aktuella händelsen med katten verkligen skett. Sonen var ett av de vittnen som åklagaren kallat. Han berättar även att det hände att hans mamma kom upp till honom sent på kvällen eller natten för att söka skydd när han var hos henne. Hon var ofta ledsen.

1. Var sonen helt plötsligt med vid misshandeln av katten? Jag hittar inget i FUP om att någon annan någonsin varit i närheten när något hänt med nån av katterna.

2. Hon har ju berättat att han håller henne närmast fånge genom att ha nycklarna för sig själv, men hon får lov att sticka i väg till sin son när hon är ledsen?

Från FUP:
Citat:
På sommaren 2014 kom Milla ner en dag till Catharina för att hämta några leksaker. En stund
efter det att hon lämnat skickade hon ett sms till Lennarts telefon där det stod "kom upp, han
slår ihjäl mig snart". Catharina och Lennart åkte upp med en gång. Milla hade märken vid
vänster tinning och var lite röd runt ögat.

Hur FAN klarar bruden att skriva SMS samtidigt som snubben håller på att slå ihjäl henne!? En snubbe i vredesutbrott håller på att slå ihjäl en annan människa och det som syns på henne är att hon "var lite röd runt ögat"!?

För övrigt är håret hon visar upp så jävla sönderblekt att det lika gärna kunnat falla av på naturlig väg. Jag skulle gissa på löshår (extensions). Om det varit riktigt hår borde väl en bild på var det det satt från början varit på sin plats?

Jag tvivlar inte på att snubben har gjort en rad med sjuka grejer, men aggressionsproblem och sadism är två jävligt olika saker. Jag tippar på att det är hon som varit den drivande faktorn i hanteringen av djuren och snubben har tagit på sig utförande-rollen för att göra henne till lags.
Citera
2015-09-08, 14:48
  #308
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Ser ut att lida av lätt cp störning eller grov asberger.
Verkligen. Uppenbart att personen inte är frisk och att vård kommer behövas.
Citera
2015-09-08, 15:57
  #309
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tyvärr är inte hon åtalad men medhjälp till djurplågeri borde hon stå åtalad för.
Milla skaffade nya djur hela tiden trots att hon visste vad han gjorde med dom

Det är verkligen anmärkningsvärt om hon helt klarar sig undan från anklagelser.

Men eftersom detta är Sverige så förvånar mig ingenting.

En liten tröst kan ju vara att hon förmodligen är tämligen rökt i samhället efter detta. Har svårt att se hur hon skulle kunna komma in i något slags "normalt" socialt sammanhang. Hon kanske kan försöka börja från början någonstans men mycket snabbt kommer någon att hitta hennes namn eller bild på nätet. Hon har förmodligen bara att umgås med kriminella eller sitta ensam och ruttna i någon husvagn någonstans. Inte för att det kanske förändrar hennes liv alltför mycket mot hur det var innan, vad vet jag...

Man får vara glad för det lilla.
Citera
2015-09-08, 16:29
  #310
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det är verkligen anmärkningsvärt om hon helt klarar sig undan från anklagelser.

Men eftersom detta är Sverige så förvånar mig ingenting.

En liten tröst kan ju vara att hon förmodligen är tämligen rökt i samhället efter detta. Har svårt att se hur hon skulle kunna komma in i något slags "normalt" socialt sammanhang. Hon kanske kan försöka börja från början någonstans men mycket snabbt kommer någon att hitta hennes namn eller bild på nätet. Hon har förmodligen bara att umgås med kriminella eller sitta ensam och ruttna i någon husvagn någonstans. Inte för att det kanske förändrar hennes liv alltför mycket mot hur det var innan, vad vet jag...

Man får vara glad för det lilla.
Tror nog inte hon fattar hur rökt hon är med tanke på den profilbild hon la upp på sin facebook för ett litet tag sen. Där ser man bara en jävligt kaxig brud och jag fattar inte hur hon tror att hon ska få några som helst sympatier med den kaxiga bilden. Jag blir bara förbannad när jag ser den.
Hennes min säger allt! Funderar på om hon är förståndshandikappad...
https://www.facebook.com/milla.sandman
Citera
2015-09-08, 17:22
  #311
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tror nog inte hon fattar hur rökt hon är med tanke på den profilbild hon la upp på sin facebook för ett litet tag sen. Där ser man bara en jävligt kaxig brud och jag fattar inte hur hon tror att hon ska få några som helst sympatier med den kaxiga bilden. Jag blir bara förbannad när jag ser den.
Hennes min säger allt! Funderar på om hon är förståndshandikappad...
https://www.facebook.com/milla.sandman

Den här skylten är inte ens rättstavad..
Och vad är det hon anser det ska tas reda på? Skulle nån viss info skapa förmildrande omständigheter? Not. Förbannade djurplågare.
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Citera
2015-09-08, 17:41
  #312
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tror nog inte hon fattar hur rökt hon är med tanke på den profilbild hon la upp på sin facebook för ett litet tag sen. Där ser man bara en jävligt kaxig brud och jag fattar inte hur hon tror att hon ska få några som helst sympatier med den kaxiga bilden. Jag blir bara förbannad när jag ser den.
Hennes min säger allt! Funderar på om hon är förståndshandikappad...
https://www.facebook.com/milla.sandman

Lika barn leka bäst sägs det och,tyvärr,så tror jag nog att det finns fler idioter där ute som är villig att leka med den här bruden.
Är det någon som vet hur hennes ex har varit? Har hon haft fler "djurplågare" som pojkvänner?
Det är ju tyvärr inte ovanligt att vissa dras till dom har en sorts läggning.

Hon har försett Rickard med djur som han har fått plåga ihjäl och hon har tittat på som om det vore en tecknad film. Hon verkar inte ha några som helst spärrar och hon har inte lyft ett finger för att hjälpa de stackars djuren så hon är nästan värre än vad han är!

Hade någon visat minsta lilla ont gentemot mina djur så hade dom åkt ut med huvudet före och sen hade jag aldrig sett åt dom igen!
Men det är jag det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback