Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-10-12, 19:39
  #37
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Dom där bröderna Orhan kommer vi att ha mycket glädje av framöver och jag känner att pensionen är tryggad, inte

För helvete! Godsfinka för zigenarna tillbaka till Lipjan Kosovo omgående. Inte undra på att det var omöjligt att hålla ihop Jugoslavien.
Citera
2015-10-12, 21:54
  #38
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dom där bröderna Orhan kommer vi att ha mycket glädje av framöver och jag känner att pensionen är tryggad, inte

För helvete! Godsfinka för zigenarna tillbaka till Lipjan Kosovo omgående. Inte undra på att det var omöjligt att hålla ihop Jugoslavien.


De är sex syskon enligt FUP:en. Fyra av dem förekommer på Lexbase. En syster ska enligt förhör med pappan sitta inne på ett längre fängelsestraff.
Citera
2015-10-13, 08:41
  #39
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
De är sex syskon enligt FUP:en. Fyra av dem förekommer på Lexbase. En syster ska enligt förhör med pappan sitta inne på ett längre fängelsestraff.

Samhällets stöttepelare och vår framtid.

Undra vad dom hade för motiv att elda på kyrkan? Musslor som vill visa sig handlingskraftiga för andra musslor?

Nu orkade jag inte läsa hela utredningen, men är det någon som vet mer om syskonen?
Citera
2015-10-13, 08:57
  #40
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Samhällets stöttepelare och vår framtid.

Undra vad dom hade för motiv att elda på kyrkan? Musslor som vill visa sig handlingskraftiga för andra musslor?

Nu orkade jag inte läsa hela utredningen, men är det någon som vet mer om syskonen?


De åtalade bröderna har en lång radda av domar bakom sig. Båda verkar leva totalt antisociala liv med droger, brott, fängelsedomar och sociala insatser. Den yngre har haft boendestödjare som kommer hem till honom och ser till att han kommer upp, klär på sig och går till skolan.
Trots det slutar det med att de försöker elda upp kyrkan.

Systern sitter i fängelse för att ha rånat en granne i hans hem.

Vad det fjärde syskonet är dömt för vet jag inte men han förekommer på Lexbase.
Citera
2015-10-25, 11:45
  #41
Medlem
JumpingJacks avatar
Det blev fängelse för mordbrand för båda bröderna.

Citat:
23-åringen dömdes till två års fängelse, medan hans 19-årige bror dömdes till ett år och sex månader i fängelse, enligt den avräkningsprincip som görs för personer som är under 21 år.

http://nwt.se/amal/2015/10/23/tingsr...roder-forsokte
Citera
2015-10-25, 12:10
  #42
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det blev fängelse för mordbrand för båda bröderna.



http://nwt.se/amal/2015/10/23/tingsr...roder-forsokte

Någon som kan fixa domen? Vore skoj att veta varför dom skulle bränna ned just en kyrka. Men nu verkar det ju inte vara så att dom talat om det då dom nekar till allt.
Citera
2015-10-30, 10:52
  #43
Medlem
Bra att det blev fängelse. Märkligt att polisen var så snar att tala om motivet till händelsen

Citat:
Polisen ser inga terror- eller religionsmotiv bakom brandattacken, utan talar mer om ett grovt pojkstreck, som var klantigt utfört.

Frågan är hur dom kunde veta motivet till illdådet när bröderna nekar.
Citera
2015-10-30, 14:57
  #44
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Bra att det blev fängelse. Märkligt att polisen var så snar att tala om motivet till händelsen

Frågan är hur dom kunde veta motivet till illdådet när bröderna nekar.

Undrar just hur mycket man behöver elda på en moské innan det passerar pojkstreck och övergår till terrordåd? Tänder en svensk man en tändsticka utanför så åker han väl in på livstid.
Citera
2015-10-30, 15:06
  #45
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Samhällets stöttepelare och vår framtid.

Undra vad dom hade för motiv att elda på kyrkan? Musslor som vill visa sig handlingskraftiga för andra musslor?

Nu orkade jag inte läsa hela utredningen, men är det någon som vet mer om syskonen?


Är dom Kosovoalbaner är dom helt klart muslimer.
Det där var väl också precis som det startade i Kosovo på 90-talet, att shqiptarerna gav sig på Serbernas kyrkor ...
Citera
2015-10-30, 15:08
  #46
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dom där bröderna Orhan kommer vi att ha mycket glädje av framöver och jag känner att pensionen är tryggad, inte

För helvete! Godsfinka för zigenarna tillbaka till Lipjan Kosovo omgående. Inte undra på att det var omöjligt att hålla ihop Jugoslavien.


Nja,.. vet inte om jag håller med fullt ut. Dom här grabbarna hör väl till Jimmie Åkessons mest effektiva valarbetare?
Citera
2015-12-17, 15:50
  #47
Medlem
Citat:
Branden i Åmåls kyrka i augusti var grov mordbrand, med tanke på byggnadens kulturhistoriska och ekonomiska värden. Hovrätten skärper straffen för Åmålsbröderna kraftigt, till sex respektive fyra års fängelse.
Citat:
Tingsrätten hade dömt 24-åringen till fängelse i två år för mordbrand, olaga hot, skadegörelse och grov olovlig körning och 19-åringen till fängelse i ett år och sex månader för mordbrand, skadegörelse, grov olovlig körning, ringa narkotikabrott, och brott mot förbud av vissa hälsofarliga varor.

Hovrätten skärper de straffen väsentligt.

Såväl åklagaren som de anklagade Åmålsbröderna hade överklagat tingsrättens dom. Åklagaren Thomas Willén ville att brottet skulle räknas som grov mordbrand och att fängelsestraffen skulle bli väsentligt högre än i tingsrätten.

http://nwt.se/amal/2015/12/17/skarpt...randen-i-amals
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback