Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-26, 10:05
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Att sluta tvärt efter en lång periods hårt supande är inget man bör göra utan läkarhjälp, man kan faktiskt dö av abstinensen.

Precis, vanligt att man får någon långverkande (Diazepam eller starkare) benso injicerat vid ett längre alkoholmissbruk. TS borde fundera på detta, men antar att du inte är så pass beroende förutom någon veckas ångest och kallsvettningar?
Citera
2015-08-27, 14:52
  #14
Avstängd
Ska förmodligen på avgiftning, men vet inte exakt när det blir ..

Är orolig att jag ska dö när jag är ensam, tex att jag dör i sömnen att hjärtat stannar eller nåt.. är det möjligt? finns inga hjärtproblem i min släkt fö. Men är ändå orolig över det.. har alltid haft lite smått ångest över mitt hjärta.
Alla tester jag gjort(det är en hel del) har varit helt normala, inget konstigt alls.

Men finns det en risk att hjärtat kan stanna eftersom jag dricker så ofta? behöver jag oroa mig?
Citera
2015-09-03, 16:52
  #15
Avstängd
Kan ni inte svara på min sista fråga?
Citera
2015-09-03, 17:32
  #16
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak
---

Men finns det en risk att hjärtat kan stanna eftersom jag dricker så ofta? behöver jag oroa mig?

Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak
Kan ni inte svara på min sista fråga?
Du kan ju googla förmaksflimmer, t.ex.... långvarig alkoholkonsumtion dränerar kroppen på mineraler, bl.a. magnesium, och vid tillräckligt låga magnesiumnivåer i kroppen inträder förmaksflimmer, och plötslig död kan inträffa...
Annars brukar ju alkoholister dö en plötslig död p.g.a. aorta-aneurysm, d.v.s. att aortan plötsligt går sönder, detta också p.g.a. att alkohomissbruket förbrukat C-vitamin vilket är nödvändigt för att bygga starka kärlväggar...har man lite C-vitamin i kroppen får man lätt blåmärken, blödande tandkött (tandlossning) och till slut kanske även aorta-aneurysm p.g.a. långvarig s.k. "hypoascorbemia".
__________________
Senast redigerad av studentroland 2015-09-03 kl. 17:43.
Citera
2015-09-03, 17:35
  #17
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Hur det är med hjärtat vet jag inte. Men man kan få fettlever (som kan leda till skrumplever) och bukspottskörtelinflammation. Avicii fick bukspottskörtelinflammation för att han festade så mycket.
Citera
2015-09-05, 09:58
  #18
Medlem
Det finns ju ganska få farliga akuta effekter om du har klarat dig i flera månader, förutom trauma och så.
Citera
2015-09-05, 10:11
  #19
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulElakSak
Ska förmodligen på avgiftning, men vet inte exakt när det blir ..

Är orolig att jag ska dö när jag är ensam, tex att jag dör i sömnen att hjärtat stannar eller nåt.. är det möjligt? finns inga hjärtproblem i min släkt fö. Men är ändå orolig över det.. har alltid haft lite smått ångest över mitt hjärta.
Alla tester jag gjort(det är en hel del) har varit helt normala, inget konstigt alls.

Men finns det en risk att hjärtat kan stanna eftersom jag dricker så ofta? behöver jag oroa mig?
Du kommer inte att dö över att ha druckit så kort tid, din hjärna har heller inte tagit så pass mycket skada att den inte kan återhämta sig De flesta alkisar jag känner, min mor inräknat, har druckit dagligen i minst 30-40 år - de lever fortfarande. Eller, ja - vissa har gått bort - men inte efter 8 månaders öldrickande. Däremot hoppas jag att du får hjälp. Det är ett helvete att sluta dricka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback