Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-25, 20:40
  #1
Medlem
94jackars avatar
Såg att denna ''mirakeldrycken'' inte fått en tråd ännu.

Verkar vara en ny dryck som lyckats sälja in sig i diverse olika livsmedelsbutiker
Det är en kolsyrad dryck med aminosyror, koffein och vitaminer.

Dessa smaker finns just nu: Pear/lime, Citrus, Blueberry/acai, Strawberry/goji. Varje burk innehåller 3 300 mg BCAA

Verkar vara väldigt enkelt att börja tillverka nya drycker idag, och att lyckas.
Såg den i min lokala matbutik för någon dag sen. Ska förmodligen testa dom imorgon

Vad tror/tycker ni?
Citera
2015-08-25, 20:43
  #2
Medlem
EATCHILDRENs avatar
"mirakeldrycken"?
Citera
2015-08-25, 20:53
  #3
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
"mirakeldrycken"?
Ja det är ju det dom flesta i den branschen vill kalla sin drycker. Inte jag. Därav Citationstecknet.
Citera
2015-08-25, 20:56
  #4
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Ja det är ju det dom flesta i den branschen vill kalla sin drycker. Inte jag. Därav Citationstecknet.
Inte sett benämningen "mirakeldryck" någonstans bara, därför jag undrade.
Citera
2015-08-25, 23:05
  #5
Medlem
intervalls avatar
Kostar den 10kr och är god så varför inte
Citera
2015-08-25, 23:43
  #6
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intervall
Kostar den 10kr och är god så varför inte
Tror det handlar om samma prisklass som celcius, nocco osv,
Citera
2015-10-28, 22:47
  #7
Medlem
BoKKaBruns avatar
Fick köpa 2 plattor i en av stans skummaste butiker för 400kr, nu har jag inte druckit så mycket av varken nocco eller celsius då jag tycker det är så jävla överdrivet och att kasta pengarna i sjön. Men för det priset jag fick så är det ju ok!
Citera
2015-10-28, 23:10
  #8
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoKKaBrun
Fick köpa 2 plattor i en av stans skummaste butiker för 400kr, nu har jag inte druckit så mycket av varken nocco eller celsius då jag tycker det är så jävla överdrivet och att kasta pengarna i sjön. Men för det priset jag fick så är det ju ok!

Jag skulle säga att du fortfarande kastar pengarna i sjön, om än lite mindre.
Citera
2015-10-29, 09:29
  #9
Medlem
Fenjal888s avatar
Detta är väl samma grej som alla andra liknande produkter som poppat upp som svampar senaste tiden? En läsk med eventuellt socker och/eller koffein, samt en pytteliten dos BCAA för ockerpris.
Citera
2015-10-29, 09:55
  #10
Medlem
De kommer och går i popularitet antar jag. Celcius har tappat marknad och blivit ratad av STC (gymkedja) som börjat med sitt egna märke istället. Kommer säkert blir massor av drycker och snart går inga med vinst. Nu när det pratas om hur mycket energidrycker fräter på tänderna så har jag nästan slutat.

Jag tror toppen är nu och att det snart dalar. Folk kommer snart till insikt med att tillverkarna bara snackar massa skit om dryckernas positiva egenskaper. Det enda de gör är att ge energi och en koffeinkick (om man tar tillräcklig mängd dvs) och resten av egenskaperna är faktiskt åt det negativa hållet...

P1 hade någon timme om vitaminbaserat vatten för ca 2 veckor sedan. Var intressant. Och de hade för någon vecka sedan en annan om "vatten" där de i USA kan ta 40$ för 5dl vanligt vatten på flaska. Finns en marknad för allt bara man paketerar det snyggt och lindar in det i ord av silke.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2015-10-29 kl. 09:57.
Citera
2015-10-30, 06:41
  #11
Medlem
shitmagnets avatar
Ja, vafan ska de hitta på för att man ska vilja konsumera än mer. Allt som människan behöver i kostväg har ju funnits i tusentals år - lika länge som människan själv. Problemet är väl bara att vi vänt ut på ett sidospår och nu är på väg mot riktigt dålig kvalitet på maten, förutom också människans egna ovilja att ta sig tid att äta nyttigt. På detta kommer dessa skrupellösa vinsintressenter med sina lögnaktiga löften om "mer energi" hit å dit för att man ska "orka mer". Alla som har något mellan öronen förstår att det som går upp någon gång måste komma ned, resten som inte förstår det kan det gå hårt åt. Att ta "prestationshöjande" när man är trött är bland det sämsta man kan göra mot sin kropp, i det längre loppet, men många bara fortsätter pga att det är "socialt acceptabelt".

Sjukt vad stress gör med människan och det västerländska samhället, vars hälsogrund baserar sig på välmående på kort sikt, är klart sämst för oss som organism.

OnT: Varför kasta pengar i sjön!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback