Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-25, 20:16
  #1
Medlem
C4teyeZs avatar
Jag har under de senaste året tappat väldigt stora mängder hår, mitt hår var förut relativt tjockt och nu blir de bara tunnare och tunnare. Efter jag ha duschat ligger de en handfull hår i avloppet..

Att tillägga är att jag bara är 18 så det kan ju omöjligt ha att göra med ålder. Har dock haft en del problem med psykisk ohälsa, stress och mått allmänt dåligt av och till de senaste fem åren vilket min mamma tror kan ligga bakom.
Vet nån vad man kan göra åt en sån här sak ?
Citera
2015-08-25, 22:24
  #2
Medlem
gasproxs avatar
felpost
__________________
Senast redigerad av gasprox 2015-08-25 kl. 22:24. Anledning: felpost
Citera
2015-08-25, 23:22
  #3
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4teyeZ
Jag har under de senaste året tappat väldigt stora mängder hår, mitt hår var förut relativt tjockt och nu blir de bara tunnare och tunnare. Efter jag ha duschat ligger de en handfull hår i avloppet..

Att tillägga är att jag bara är 18 så det kan ju omöjligt ha att göra med ålder. Har dock haft en del problem med psykisk ohälsa, stress och mått allmänt dåligt av och till de senaste fem åren vilket min mamma tror kan ligga bakom.
Vet nån vad man kan göra åt en sån här sak ?
Jag behöll håret i pannan till den sena 20-årsåldern men sedan började det tunnas ut. Det ligger i släkten på mödernet.

I Japan anses det manligt att vara flintis på hjässan.
Citera
2015-08-26, 05:12
  #4
Medlem
När man blir tunnhårig så tappar man inte hår, hårstråna blir bara tunnare tills hårsäckarna tillslut helt dör ut. Håret i avloppet beror alltså inte på manligt håravfall, låter mer som att du har något annat fel.
__________________
Senast redigerad av Nookie 2015-08-26 kl. 05:14.
Citera
2015-08-26, 08:48
  #5
Medlem
Jag har tagit Vitamin B5, två kapslar dagligen. Har ett par vänner som gjort detsamma! Det är jättebra mot hår, naglar och hud, mycket bättre än de här hår-hud-naglar tabletterna. Jag tappade hälften av mitt hår i Januari pga stress, hade en hel bigpack glassburk med hår som jag sparade för att se.

Det är inte dyrt, en burk kostar under 200 kr. finns på en svensk hemsida som heter intimaffaren. De i hälsokosten är inte lika bra.
Det tar ca en månad innan du ser skillnad på håret, innan detta märker du skillnad att naglarna blir jättestarka och långa snabbt. Och alla dina pormaskar, finnar försvinner. Lycka till!
Citera
2015-08-26, 11:51
  #6
Medlem
SoulAmazins avatar
På vilket sätt tappar du håret? Följer det traditionella hårtappningsmönster (vikarna och skallen först) eller är det en "jämn" hårtappning? Det vill säga att hela håret tunnas ut? Då är det förmodligen stressen som ligger bakom. Men att folk vid den åldern tappar hår är inte såpass ovanligt, mycket beror på om man har oturen att få de dåliga generna.
Citera
2015-08-28, 21:47
  #7
Medlem
C4teyeZs avatar
Jag är tjej uttryckte mig kanske klumpigt om åldern men tänkte att det hörde till saken.

Tappar inte hår på nåt speciellt ställe, de faller av 'jämt' har inga kala fläckar eller så. De flesta i min släkt har tjockt hår även längre upp i åldrarna. Förutom vissa män som tappat hår med åldern och de känns inte så relevant för mig.

Kost kan säkert vara ett problem för de är inget jag lägger ner nån tid på. Det är dock inte de att jag är dåligt påläst, jag är medveten om att jag är ohälsosam.
__________________
Senast redigerad av C4teyeZ 2015-08-28 kl. 22:06.
Citera
2015-08-28, 21:51
  #8
Medlem
C4teyeZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag behöll håret i pannan till den sena 20-årsåldern men sedan började det tunnas ut. Det ligger i släkten på mödernet.

I Japan anses det manligt att vara flintis på hjässan.

Aa det låter inte som nåt jag vill uppnå i alla fall.
Citera
2017-09-17, 19:03
  #9
Medlem
Vissa tjejer och kvinnor som drabbas av håravfall väljer att raka av håret. Det är dock inget som tilltalar alla. Du bör genomgå en läkarundersökning och få ditt håravfall diagnostiserat, så du får reda på vad det beror på. När du känner till orsaken kan du få råd kring hur det kan behandlas, och det finns även vissa generella saker du kan göra såsom att tänka på kosten och vilket schampo du använder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback