Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-25, 20:15
  #1
Medlem
Är inte militant vegetarian, men äter nästan bara vegetariskt. Har dock sedan länge velat jaga, mycket för naturupplevelsen. Vad säger ni, går det att rättfärdiga en jägarexamen trots att man inte är så mycket för kött?
Citera
2015-08-25, 20:16
  #2
Medlem
loliravers avatar
ja
Citera
2015-08-25, 20:18
  #3
Medlem
GoatPunks avatar
Det vet väl du bäst själv. Jag hade inte kunnat det.
Har svårt att se kopplingen mellan naturupplevelse och att skjuta djur, men det kanske bara är jag .
Citera
2015-08-25, 20:19
  #4
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Man får ju jättefin start på kunskapen om djur.
Citera
2015-08-25, 20:20
  #5
Avstängd
Fonzarellis avatar
Det ska väl vara ok. Det är stor skillnad på vegetarianer och veganer i mitt tycke. Du gör som du vill efter ditt eget samvete.
Citera
2015-08-25, 20:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Det vet väl du bäst själv. Jag hade inte kunnat det.
Har svårt att se kopplingen mellan naturupplevelse och att skjuta djur, men det kanske bara är jag .

Nej det ligger väl någonting i det. Jag har bara en sådan otrolig romantiserad bild av jakt i bemärkelse att vandra med sin hund i de lappländska landskapen, typ.
Citera
2015-08-25, 20:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeldomSeen
Nej det ligger väl någonting i det. Jag har bara en sådan otrolig romantiserad bild av jakt i bemärkelse att vandra med sin hund i de lappländska landskapen, typ.

se bara till att köttet inte går till spillo, för i sådant fall ska du inte jaga ö. h. t.. om du inte äter det själv så ges det med fördel bort till någon som uppskattar det
Citera
2015-08-25, 20:29
  #8
Avstängd
Fonzarellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veldigtserios
se bara till att köttet inte går till spillo, för i sådant fall ska du inte jaga ö. h. t.. om du inte äter det själv så ges det med fördel bort till någon som uppskattar det

Som t e x din eller din grannes hund.
Citera
2015-08-25, 20:42
  #9
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeldomSeen
Nej det ligger väl någonting i det. Jag har bara en sådan otrolig romantiserad bild av jakt i bemärkelse att vandra med sin hund i de lappländska landskapen, typ.

Jag kan gå ut med min hund utan att skjuta något. Brukar gå finfint
Citera
2015-08-25, 20:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonzarelli
Som t e x din eller din grannes hund.

jag har varken hund eller grannar, din jävla flane. vad har det ens med tråden att göra? klart att man inte ska jaga bara för att få skjuta - till det har vi sportskytte
Citera
2015-08-25, 20:57
  #11
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeldomSeen
Är inte militant vegetarian, men äter nästan bara vegetariskt. Har dock sedan länge velat jaga, mycket för naturupplevelsen. Vad säger ni, går det att rättfärdiga en jägarexamen trots att man inte är så mycket för kött?

Om du tycker att det skulle vara intressant att jaga skall du naturligtvis ta jägarexamen.

Vad du har för matvanor är väl för sjutton din ensak och inget någon annan har med att göra.
Citera
2015-08-25, 21:00
  #12
Medlem
HemanAfSupermans avatar
Flera i min bekantskapskrets äter bara viltskjutet... Dom köper aldrig kött i butiken. Dom va vegetarianer innan men tyckte moraliskt att dom kunde äta köttet dom själva skjutit...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback