Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-26, 16:51
  #121
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Jag tycker att den här serien var totalt överskattad. Lite av en hype inför den och jag vill minnas att den omnämndes (innan första avsnittet hade sänts) som ''Sveriges svar på Twin Peaks'' eller någonting i den stilen. I mina ögon verkade den lovande, men det blev bara mer och mer uppenbart vilken dålig serie den egentligen var för varje avsnitt, som jag såg. Styltig/icke-trovärdig dialog (som är vanligt i svenska serier), bland annat. Nu är det visserligen något år sedan eller mer, som jag såg den, men jag minns ändå att intrycket jag fick var att den började bra, men att jag upplevde den som sämre och sämre för varje avsnitt, särskilt under den senare halvan av serien.
Citera
2020-03-04, 22:00
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Lol, allt är inspelat från Vargön.
Nej, endast ett fåtal scener är från Vargön.
Citera
2021-08-05, 20:00
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattynoparents
Fattar att jag är lite för sent med denna serie, men jag har just slutat titta på den och har en praktisk fråga.

Vet nån kanske vad det är för låten som spelar i slutet av sista episoden, efter alla händelser i byn har spolats tillbaka?

Orden är - Today is another day, this day is another day, come on, come on to the other side.
Att googla såna ord verkar vara hopplöst..

Jag är ännu senare ute, såg precis klart det sista avsnittet och undrade samma sak.

Själva musiken låter exakt som The heavy - Short change hero men lyricsen är helt olika. Försökte också googla lite, men hittade nada.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback