Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-24, 18:58
  #1
Medlem
Leonard0s avatar
Är det farligt som ensam vit man i 20års åldern att resa till Uganda. Köpt ett resepaket med olika aktiviteter.

Länk till resan:

http://www.afrikasafari.se/uganda/re...ari-uganda.htm

Vi kommer ha "dötid" vilket skrämmer upp mig lite att vara ensam sådär.. Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Mvh
Citera
2015-08-24, 23:32
  #2
Medlem
Uganda är säkert, kriminaliteten är låg och trafiksäkerheten är ok i afrikanska mått. Hur mycket dötid har du? det finns massa svenskägda hotel i Uganda så känner du dig lite vilsen kan du ju checka in där och få hjälp av svenskar.
Citera
2015-08-25, 02:55
  #3
Medlem
Leonard0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glassalex
Uganda är säkert, kriminaliteten är låg och trafiksäkerheten är ok i afrikanska mått. Hur mycket dötid har du? det finns massa svenskägda hotel i Uganda så känner du dig lite vilsen kan du ju checka in där och få hjälp av svenskar.

Jag har boende inkluderat i resepaketet , så de lär inte hända! Däremot är man "nojig" rent allmänt. 99% är säkert schyssta bra människor, men man har ändå oro
Citera
2015-08-25, 23:01
  #4
Medlem
Det finns ju vissa delar av Uganda som inte är säkra, typ nordöstra och norra delarna (eller var iaf när jag var där för 4 år sen, kan blivit stabilare nu)

Men annars har du inget att oroa dig för.
Jag spenderade 3 månader i landet, reste runt på egen hand osv med lokaltrafik, liftade vid några tillfällen osv och jag sticker ut ganska bra med rött skägg, blek och 193cm lång(en Ugandiska sa att jag måste vara den vitaste mannen i världen).

Kanske mig aldrig osäker, var ute full och festade i Kampala många gånger och kände mig säkrare där än jag gör när jag går ut i Malmö..

Det man ska akta sig för är såklart trafiken, Boda-Bodas kör som galningar med så en idé att ha hjälm när man åker dem även om jag aldrig tog tag i att skaffa en själv
Citera
2015-08-27, 00:56
  #5
Medlem
Leonard0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helgur
Det finns ju vissa delar av Uganda som inte är säkra, typ nordöstra och norra delarna (eller var iaf när jag var där för 4 år sen, kan blivit stabilare nu)

Men annars har du inget att oroa dig för.
Jag spenderade 3 månader i landet, reste runt på egen hand osv med lokaltrafik, liftade vid några tillfällen osv och jag sticker ut ganska bra med rött skägg, blek och 193cm lång(en Ugandiska sa att jag måste vara den vitaste mannen i världen).

Kanske mig aldrig osäker, var ute full och festade i Kampala många gånger och kände mig säkrare där än jag gör när jag går ut i Malmö..

Det man ska akta sig för är såklart trafiken, Boda-Bodas kör som galningar med så en idé att ha hjälm när man åker dem även om jag aldrig tog tag i att skaffa en själv


Bor själv i Malmö så jag vet vad du menar hehe! Hur är brudarna där borta, enkla att ragga på o få ett ligg ?
Citera
2015-08-27, 01:34
  #6
Medlem
Otroligt lätt
Dock så får man vara lite cautious, Uganda är ju landet första HIV fallet upptäcktes i och är ganska så vanligt
Och många förväntar sig nog med att få betalt.

Dock är vita människor något väldigt exotiskt där så antigen är du bara spännande eller så kan de se det som en chans till att komma åt pengar eller Europa.

Men att gå ut på en nattklubb där, särskilt någon där inte så många vita hänger är som att vara en riktigt jävla snygg tjej i Sverige. Aldrig haft så många brudar som spanat in mig eller försökt stöta på mig och jag är ju inget särskilt att titta på ^^
Citera
2019-06-28, 11:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helgur

Men att gå ut på en nattklubb där, särskilt någon där inte så många vita hänger är som att vara en riktigt jävla snygg tjej i Sverige. Aldrig haft så många brudar som spanat in mig eller försökt stöta på mig och jag är ju inget särskilt att titta på ^^

Det låter som en del tjejer är intresserade av att träffa Européer?
Citera
2019-06-29, 08:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter00
Det låter som en del tjejer är intresserade av att träffa Européer?

Många tjejer är intresserade av att träffa vad dom anser är vita killar/män.
Jag har inte varit i Uganda än, men besökt Rwanda och Etiopien flera gånger och trots att jag inte är vit så så i princip flockas tjejerna omkring en på många ställen.
Citera
2019-06-29, 08:21
  #9
Avstängd
RandomnigRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonard0
Bor själv i Malmö så jag vet vad du menar hehe! Hur är brudarna där borta, enkla att ragga på o få ett ligg ?
Är det inte meningen att tjejerna man ligger med ska se bra ut?
Citera
2019-07-08, 16:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomnigR
Är det inte meningen att tjejerna man ligger med ska se bra ut?

Oavsett om du åker för att ligga eller inte så är Uganda magiskt och snygga damer finns det gott om.
Var där 3 veckor i maj och trevligare land att hänga i får man leta efter.
Citera
2019-09-14, 21:15
  #11
Medlem
Niklas941s avatar
Kom nyss hem från 2 veckor i Uganda. Håller med ovan, tjejerna är mycket intresserade av vita heterosexuella män.
Citera
2019-09-20, 18:42
  #12
Medlem
Maackans avatar
Trevligt med lite afrikanska damer och lite interracial sex
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2611830

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback