Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-12-30, 08:52
  #61
Medlem
det ar en leksak i kina, bara massa ungar som far omkring pa en san. finns en del vuxna som anvander enhjulings modellen for att ta sig till jobbet pa...ser helt sinnesjukt ut. billiga som fan ar som oxa.
Citera
2015-12-30, 18:55
  #62
Medlem
Säljaren jag köpte en pryl av på Elgiganten veckan innan jul gled runt på en sådan. Men han var bättre på att sälja kaffemaskiner då han klagade på att man får ont i fötterna av att åka runt på den hela dagen. Är det mycket ansträngande för fötter och ben att glida runt på brädan en längre tid?
Citera
2016-01-21, 13:17
  #63
Medlem
Nihennas avatar
Hur funkar dessa på vintern tror ni?
Köpte en via letsdeal, som kostade 9000 fast 4900 med rabatt så antar att det är av bättre kvalitet.
Jag vill ju helst inte behöva vänta tills snön har smällt, för då får man väl vänta i 3 månader innan man får leka med den

Frågan är inte om det är säkert, frågan är om det GÅR, eller kommer hjulen paja direkt?
Citera
2016-01-28, 17:58
  #64
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hur funkar dessa på vintern tror ni?
Köpte en via letsdeal, som kostade 9000 fast 4900 med rabatt så antar att det är av bättre kvalitet.
Jag vill ju helst inte behöva vänta tills snön har smällt, för då får man väl vänta i 3 månader innan man får leka med den

Frågan är inte om det är säkert, frågan är om det GÅR, eller kommer hjulen paja direkt?

Jag har bara kört med dom inomhus men skippa iskörning, mer för din egen skull än brädans.
Citera
2016-02-02, 07:55
  #65
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Jag har bara kört med dom inomhus men skippa iskörning, mer för din egen skull än brädans.

Jo det är nog en bra idé ändå.

Förresten, hur i HELVETE hoppar man av? Så fort jag tar ner ena foten börjar den spinna ur kontroll.

Första gången det hände slutade det med att jag föll baklänges med bakhuvudet rakt in i ett litet bord som knäcktes och jag var 2 centimeter från att förstöra mitt fina antika glasskåp.
Blåmärken på ena foten samt sidan av ryggen och 2 jättefina sår som påminner om händelsen

Andra gången när ajg försökte ute i hallen så försökte jag stödja mig mot väggen och det gick lite bättre; jag ramlade inte bakåt iaf men jag tappade balansen och maskinen började snurra runt som om Fan själv besatt den.
Citera
2016-02-02, 12:09
  #66
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jo det är nog en bra idé ändå.

Förresten, hur i HELVETE hoppar man av? Så fort jag tar ner ena foten börjar den spinna ur kontroll.

Första gången det hände slutade det med att jag föll baklänges med bakhuvudet rakt in i ett litet bord som knäcktes och jag var 2 centimeter från att förstöra mitt fina antika glasskåp.
Blåmärken på ena foten samt sidan av ryggen och 2 jättefina sår som påminner om händelsen

Andra gången när ajg försökte ute i hallen så försökte jag stödja mig mot väggen och det gick lite bättre; jag ramlade inte bakåt iaf men jag tappade balansen och maskinen började snurra runt som om Fan själv besatt den.

Du ska alltid ha antingen 100% av din vikt på brädan eller 100% på golvet, att kliva på eller av bör inte ta mer än en sekund och gör det alltid bakåt. Att kliva av frammåt är svårare för då håller du din vikt inte lika centrerad.

När jag går på så lägger jag ingen som helst vikt på min första fot utan jag håller den bara över brädan (så den inte går igång och kör/balanserar själv) och när den är på ett bra ställe så är det bara ett raskt kliv och sätta dit andra foten. Av kliver jag då exakt likadant tillbaka, snabbt kliv ner och lägger all min tyngd så jag står på ett ben på marken. Gör samma sak så fort du känner att brädan börjar vobbla om du inte kan hålla balansen och känner att du kanske ska trilla.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback