Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-24, 16:44
  #1
Medlem
Hej på er

Såg på applestore att Mac book pro har två gigabit-ethernet portar. jag undrar förstås vad fördelen är med det? Är det något som vanlig Svensson-person har användning? Jag har fiber i min bostad, kan man ha nytta av det då, men det begränsas väl i vilket fall som helst av hastigheten som man valt i uttaget. Finns det på "vanliga datorer" som ej är mac?

se bild för förtydligande av vad jag menar

http://www.imagebam.com/image/255bae431260225
Citera
2015-08-24, 16:51
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tosiaba
Hej på er

Såg på applestore att Mac book pro har två gigabit-ethernet portar. jag undrar förstås vad fördelen är med det? Är det något som vanlig Svensson-person har användning? Jag har fiber i min bostad, kan man ha nytta av det då, men det begränsas väl i vilket fall som helst av hastigheten som man valt i uttaget. Finns det på "vanliga datorer" som ej är mac?

se bild för förtydligande av vad jag menar

http://www.imagebam.com/image/255bae431260225


1. Det där är inte en Mac Book PRO du länkar till.
2. Nej, en vanlig användare har ingen nytta av dubbla ethers. Men för professionell användning finns det massor av användningsområden.
3. Ja, två eller fyra gigabit är vanligt förekommande på moderkort av entusiasttyp eller för serveranvändning om man tittar på "icke Apple-världen"
Citera
2015-08-24, 17:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
1. Det där är inte en Mac Book PRO du länkar till.
2. Nej, en vanlig användare har ingen nytta av dubbla ethers. Men för professionell användning finns det massor av användningsområden.
3. Ja, två eller fyra gigabit är vanligt förekommande på moderkort av entusiasttyp eller för serveranvändning om man tittar på "icke Apple-världen"

Tackar för svar, har tittat på laptops också så blandade ihop det men men, livet går vidare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback