Citat:
Ursprungligen postat av
sheigetz
Jag ville ha en order på att gräva upp massgravar med gasade judar i och inte någon grund grav med banditer och ouniformerade stridande judar aka krigsförbrytare.
Hur kan du veta vilka som låg i dessa massgravar?
Jag noterar att du inte är intresserad utav att dela med dig av vart jag kan få mer informaton om din obducent? Jag noterar också din generaliserande och passiva attityd gentemot de oskyldiga som föll offer för nazisternas vansinne.
Nåväl du vill ha ett uppgrävt lik som föll offer för
just gasning och få detta bekräftat genom ett upprättat obduktionsprotokoll? Hur skulle det gått till hade du tänkt? Vid Auschwitz exempelvis transporterades de gasade människorna direkt till krematoriet. Syftet var att utplåna alla spår av massakern.
Som jag tidigare sagt har likhögar bildats vid de tillfällen då tillförseln av nya transporter utav boskapsvagnar allt oftaare anlände till Auschwitz. Exempelvis under våren 1944 när ungersk-judiska medborgare började anlända så nådde också dödsfabriken ett "produktionsstopp". Därför började man också elda lik som man staplade på hög.
Slaggprdukterna från krematorierna och likbållen såsom ben, maldes också ner i speciella trämortlar för att sedan dumpas i floder eller användas i olika ändamål bland annat som gödningsmedel.
Så om vi utgår från rationellt tänkande så är oddsen för att kunna gräva fram ett lik som mördats i en gaskammare mikroskopisk.
Blobel som fick order utav Eichmann 1943 ( se Cesarani) att bege sig österut för att röja undan spår av massmord genom att gräva upp offer och bränna demhade fått sådant upprag tidigare och utfört det med tillfredställelse.
På grund av det ökade antalet transporter till Auschwitz upprättades ytterligare en gaskammare (Bunker nr 2) med en färdigställd kapacitet att mörda 1200 själar åt gången. Personalen visade Himmler hela avrättningsprocessen under sommaren 1942. Kort efter Himmlers besök anlände denna Blobel med befallning från just Eichmann om att liken i massgravarna skulle grävas upp och brännas. Det vill säga att redan året innan hade Blobel fått i uppdrag att åka till Auschwitz för att organisera så att alla lik i massgravarna skulle brännas i syfte att försäkra sig om att dölja eventuella spår. Men nu kräver du ändå att det är rimligt att kräva ett obduktionsprotokoll.
Mer att läsa om denna händelse finns att läsa i
Auschwitz-
Nazisternas dödsläger utgiven det statliga museet Auschwitz, sid 151.
Nazisterna arbetade väldigt hårt vid krigsslutet med att eliminera alla spår av massmördandet. Byggnader jämnades med marken, krematorier sprängdes i luften och allt som skulle kunna knytas till den ljusskygga verksameten, skulle tillintetgöras. Men det är inte därför du inte kan få tillgång till ett obduktionsprotokoll. Det är för att det är mest troligt att det upprättades ett sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
sheigetz
För mig är det en viss skillnad men för dig är väl alla döda judar lika mkt värda.
Ja skillnaden är att de som föll offer för Förintelsen inte per automatik måste blivit gasade. Metoderna var många och hade skillda uttryck. Giftinjektioner, skott i nacken, tvingad att arbeta till döds, låta dålig hälsa och undernäring bero, tvingas till självmord, bli innebränd, att bli ihjälslagen, att torteras till döds, att duka under för de medicinska experimenten osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
sheigetz
Det finns flera här som utger sig för att vara vanliga svenskar men det brukar avslöjas i posthistoriken har jag sett.
Då får jag önska dig hjärtligt välkommen att ringa mig i morgon eftermiddag. Växel: 08-400 219 60. Fråga efter snillet. Kanske dina konspiratoriska spekulationer kring mig som person då kan upphöra?