Jag var borta över helgen och nu när jag kom tillbaka så upptäckte jag att det luktade i kylen. Som att någon mat legat och blivit dålig. Vad som var extra förvånade var att frysen också luktade äckligt. Jag har en kombinerad kyl och frys och jag har aldrig upplevt att mat har blivit dålig i frysen. Kan det vara så att det har varit strömavbrott i helgen?
Om det har varit strömavbrott och OM maten har börjat lukta, då måste det ha varit ett längre avbrott eller? Skall jag kasta maten tror ni? Eller kan mat bli dålig i frysen, så dålig att den börjar lukta?
Spontant tänker jag två teorier, en är att något livsmedel i kylen har börjat bli dåligt och börjat lukta. Denna lukt har då spridits sig ner till frysen.
Teori två är att det har varit strömavbrott i helgen och att det har varit det så länge att maten blivit dålig.
Grejen är att det luktade inte illa innan helgen. Och att det luktar illa i frysen har jag aldrig varit med om. Kan mat ens bli dålig i frysen, såpass att den luktar, bara sådär?
Hade ett glasspaket i frysen och det såg helt normalt ut när jag öppnade det. Hade det varit strömavbrott så måste den varit smält och fryst igen, men den såg helt normal ut. Det borde vara okej då! Kanske är något i kylen som blivit dåligt och att lukten spridit sig ner till frysen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!